Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@14:05:14 GMT

مجلس یک طرح فوری برای حل معضل کرونا ارائه دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۰۹۱۵

مجلس یک طرح فوری برای حل معضل کرونا ارائه دهد

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مجلس در سال جدید یک طرح اقتصادی برای حل مشکلات معیشتی مردم و یک طرح فوری نیز برای حل معضل کرونا ارائه دهد.

حیدرعلی حجتی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه کدام یک از کارکردهای مجلس شورای اسلامی باید در سال ۱۴۰۰ بیشتر از گذشته فعال شود، اظهار کرد: مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی مردم باید یک طرح ویژه و سریع با پشتوانه مالی قوی ارائه دهد و مرتب دولت را مقصر قلمداد نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نکته را باید توجه کنیم که رئیس مجلس و برخی نمایندگان آن نیز عضو ستاد مقابله کرونا هستند و این تصور اشتباهی است که ستاد ملی کرونا تنها در اختیار دولت است، در حالی که سران دیگر قوا نیز عضو این ستاد هستند. اعضای دیگر ستاد کرونا ظاهراً تلاش خاصی برای حل مشکل کرونا نکرده‌اند و مرتب توپ را در زمین وزارت بهداشت و قوه مجریه می‌اندازند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، گفت: بنابراین مجلس در سال جدید باید یک طرح اقتصادی برای حل مشکلات معیشتی مردم و یک طرح فوری نیز برای حل معضل کرونا ارائه دهد. اینکه هر روز تذکر بدهیم و آمار کرونایی ارائه دهیم مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه باید مجلس یک طرح صریح و فوری ارائه دهد. مجلس اگر طرح هم تصویب نمی‌کند برای حل مشکل کرونا پیشنهادهای قابل اجرا دهد. بیان حل مشکلات به تنهایی سودی ندارد، بلکه باید راهکار عملی هم ارائه شود.

حجتی تصریح کرد: یکی دیگر از کارکردهای اصلی مجلس، بُعد نظارتی آن است. نمایندگان مجلس نباید انتقادهای مردم را مرتب تکرار کنند، بلکه باید ببینند اشکال کار کجاست که معضلات کشور حل نمی‌شود. برای مثال در موضوع گران شدن مرغ یا گوشت قرمز، نمایندگان مجلس به جای ارائه راهکار عملی، از گران شدن مرغ و تشکیل صف‌های طولانی مردم انتقاد می‌کنند، در حالی که هیچ کس نمی‌داند که نمایندگان نظارت بر قیمت‌ها در بازار داشته‌اند یا خیر؟

وی خاطرنشان کرد: بنابراین بعد نظارتی مجلس در سال جدید باید بیش از گذشته فعال شود تا با توجه به نظارتی که نمایندگان می‌کنند پیشنهاد طرح رفع اشکال را نیز به قوه مجریه و مسئولان مربوط ارائه دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کروناویروس مشکلات اقتصادی استانی سیاسی ارائه دهد برای حل یک طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبین مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: توصیه ما به جریان اصولگرایی این است که رقابت‌ها را کنار گذاشته و رفاقت‌ها را در مجلس آغاز کنند چرا که همدلی، انسجام و وحدت یکی از خواسته‌های ما از منتخبان ملت است؛ همچنین نمایندگان نباید دعواهای سیاسی را وارد مجلس کنند.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به تشریح اولویت‌های مجلس دوازدهم پرداخت و اظهار کرد: در بدو ورود نمایندگان منتخب مردم به مجلس سوگندی قرائت می‌شود که بیانگر تعهد آن‌ها به این مسئولیت خطیر خواهد بود؛ از این رو به نظر می‌رسد اولویت اول منتخبان مردم باید حفظ این سوگند باشد و مجلس تلاش کند هر روز این سوگند را به نمایندگان یادآوری کند که بر چه اساسی روی کرسی‌های سبز مجلس تکیه زده‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین کار ابتدایی نمایندگان منتخب برای برنامه ۵ ساله هفتم این است که دولت را ملزم به ارائه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی در بحث اقتصاد و معیشت به عنوان مطالبه جدی مردم کنند؛ شاید شعار بسیاری از نمایندگان منتخب معیشت مردم باشد اما قاعدتاً نظارت بر عملکرد دولت در این برنامه باید توسط نمایندگان پیگیری شود.

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: توصیه ما به جریان اصولگرایی این است که رقابت‌ها را کنار گذاشته و رفاقت‌ها را در مجلس آغاز کنند چرا که همدلی، انسجام و وحدت یکی از خواسته‌های ما از منتخبان ملت است؛ نمایندگان مردم نباید دعواها و بداخلاقی‌های سیاسی را به مجلس وارد کرده و از تریبون مجلس برای عقده‌گشایی استفاده کنند.

وی در خصوص پیش بینی تشکیل فراکسیون‌های مجلس جدید گفت: پیش‌بینی می‌شود چهار فراکسیون در مجلس شکل بگیرد؛ فراکسیون پایداری، یک فراکسیون با حضور آقای قالیباف، یک فراکسیون با حضور طیفی از نمایندگان که سایر فراکسیون‌ها را قبول ندارند و چهارمین فراکسیون که اصلاح طلبان در آن حضور خواهند داشت.

کنعانی مقدم ادامه داد: اعتقاد دارم فراکسیون اکثریت در مجلس دوازدهم نخواهیم داشت و آرا بین این چهار فراکسیون تقسیم خواهد شد.

کد خبر 735522

دیگر خبرها

  • نظام به دنبال انتخاب سفارشی رییس مجلس نیست
  • نشست جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم
  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است
  • نظرات برخی نمایندگان مجلس درباره شعار سال ۱۴۰۳
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • منتخبین مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • تشکیل مجلس جدید با ۴ فراکسیون / جریان اصولگرایی رقابت‌ها را کنار بگذارند