Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:09:08 GMT

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۱۰۷۲

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

تاکنون ۱۹۲۶ نفر برای انتخابات شوراهای روستایی اصفهان ثبت نام کردند

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تا بیستم فروردین هزار و ۹۲۶ نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای روستایی این استان ثبت نام کردند.

علی اصغر رفیعی نژاد در حاشیه جلسه ستاد انتخابات استان در گفت و گو با ایرنا افزود:  ۱۴ درصد از ثبت نام کنندگان برای انتخابات شوراهای روستایی دارای سابقه عضویت در این شورا و ۷۶ درصد فاقد سابقه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: حدود ۶.۵ درصد ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای روستا و تیره‌های عشایری زن هستند.

یک بخش به فریدونشهر اضافه شد

فرماندار فریدونشهر گفت: با توجه به نیاز و توزیع عادلانه خدمات و بر اساس مصوبه هیات وزیران، یک بخش به این شهرستان افزوده شد.

رضا صفری افزود: بخش موگویی به عنوان بخش دوم فریدونشهر به تصویب هیات دولت رسید و در تقسیمات کشور این بخش به این شهرستان اضافه شد.

به گفته وی بخش موگویی شامل ۲ دهستان پیشکوه و پشتکوه موگویی خواهد بود که جمعیت ساکن در این منطقه را پوشش خواهد داد و ارائه خدمات به مردم این دهستان ها بهتر و همانند بخش مرکزی خواهد بود.

صادرات محصولات دانش بنیان اصفهان ۷ برابر شد

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از هفت برابر شدن صادرات محصولات و خدمات دانش‌ بنیان واحدهای فناور مستقر در این مرکز به ارزش ۳۷ میلیون دلار در سال ۹۹ خبر داد.

جعفر قیصری افزود: شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سال ۹۹ موفق به صادرات محصولات و خدمات خود به ارزش ۳۷ میلیون دلار شدند که نسبت به سال ۹۸ که معادل ۵.۲ میلیون دلار بود، هفت برابر رشد یافت.

وی با بیان اینکه محصولات و خدمات دانش بنیان اصفهان سال گذشته به بیش از ۴۰ کشور صادر شد، از جمله آنها به فناوری بایوجمی به کره‌جنوبی، تجهیزات هیدرولیکی به ترکیه، دستگاه‌های  ضدعفونی‌کننده دست به امارات و عمان، دستگاه‌های مکنده جمع‌آوری مواد از جمله کود دامی به قزاقستان، دستگاه‌های جت‌پرینتر به عراق، افغانستان و ترکمنستان و پکیج‌های تصفیه فاضلاب به افغانستان اشاره کرد.

استاندار اصفهان: مطالبات عشایر با همدلی عوامل مرتفع می‌شود

استاندار اصفهان گفت: باید با همکاری و همدلی دست‌اندرکاران در جهت اجرای خواسته‌ها و مطالبات به حق و منطقی عشایر این استان گام برداریم.

عباس رضایی در حاشیه سفر به بخش عشایرنشین جرقوبه سفلی استان افزود: عشایر تولیدکننده هستند و مناطق ییلاق و قشلاق کارخانه تولید پروتئین است که باید موانع و مشکلات آن‌ها بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: از این رو به منظور رسیدگی به رفع مسائل و مشکلات عشایر به این منطقه آمدیم تا نیازمندی‌هایشان را رفع کنیم.

پلیس خواهان اصلاح مسیرهای دوچرخه‌سواری دراصفهان شد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: پلیس با ایجاد و راه‌اندازی مسیرهای دوچرخه‌سواری در کلانشهر اصفهان مخالف نیست بلکه خواهان اصلاح و ایمن‌سازی برخی از نقاط آن است.

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: پلیس راهور اصفهان از توسعه سریع و با قدرت مسیرهای ایمن دوچرخه سواری در کلانشهر اصفهان استقبال می کند زیرا نیاز مبرمی به آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه برخی از مسیرهای دوچرخه سواری جدید در کلانشهر اصفهان با نواقص و مشکلاتی همراه بود، اظهار داشت: پلیس راهور اصفهان با ارسال نامه‌ای به شهرداری خواهان رفع این اِشکال‌ها و ایمن سازی هرچه بیشتر آنها شد که در این جهت اقداماتی انجام شده و در حال اجراست.

هدف آسیب‌زدن به تاسیسات هسته‌ای ایجاد مانع برای پیشرفت ایران است

عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت: هدف از آسیب‌زدن به تاسیسات و ترور دانشمندان هسته ای ایجاد مانع برای پیشرفت ایران اسلامی است.

محسن نصری با اشاره به حادثه تروریستی مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز) افزود: دشمن قصد دارد با هرگونه فعالیت خرابکارانه سد راه پیشرفت ایران شود و البته این امر با تلاش‌های همه جانبه با شکست رو به رو خواهد شد.

وی اضافه کرد: آسیب رسانی به بخش از مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز به غیر از امسال در سال گذشته نیز انجام گرفت اما با این وجود کشور به حرکت رو به پیشرفت خود در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای ادامه داده است.

۴۴۰ دوربین محدودیتهای تردد کرونایی را در اصفهان ثبت می‌کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: ۴۴۰ دوربین وقوع جرایم و محدودیت های کرونایی را در کلانشهر اصفهان ثبت می‌کنند.

حجت الله غلامی افزود: همچنین در شبکه راه‌های ارتباطی استان اغلب دوربین‌ها فعال است که با نظارت مرکز کنترل راه‌ها جریمه خودروهای غیربومی را در این سامانه اعمال می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به شدت شیوع کرونا در استان در ادامه تعطیلی گروه شغلی ۲ و سه و  چهار مقرر شد فعالیت گروه یک که طی روز باعث تمرکز جمعیت و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی می‌شود مانند آبمیوه فروشی، بستنی فروشی و اغذیه فروشی‌ها اگر فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، پلمب شوند.

توزیع اقلام اساسی ویژه تنظیم بازار ماه رمضان در اصفهان آغاز شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: توزیع ۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالای اساسی شامل شکر، روغن، گوشت و برنج ویژه ماه مبارک رمضان در استان آغاز شد.

ایرج موفق با بیان اینکه و نگرانی در زمینه کمبود این اقلام وجود ندارد، افزود: سهم استان از اقلام مختلف کالای اساسی ماه مبارک رمضان جذب شد که شامل برنج، شکر، روغن و گوشت قرمز و گوشت مرغ است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح ویژه تنظیم بازار ایام ماه مبارک رمضان ۲ هزار و ۱۰۰ تن برنج، یک هزار و ۶۰۰ تن شکر، ۲ هزار و ۳۰۰ تن روغن و ۱۶۸ تن گوشت قرمز، و در مراکز عرضه استان توزیع شده است.

یک فروند پهپاد آموزشی در شاهین‌شهر اصفهان سقوط کرد

یک فروند پهپاد علمی آموزشی روز چهارشنبه در شاهین‌شهر استان اصفهان سقوط کرد که به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان این حادثه تلفات جانی نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: امروز صبح یک فروند پهپاد کوچک علمی و آموزشی متعلق به یک شرکت دانش بنیان با همکاری شرکت هسا در حال تست پروازی بود که بدلیل نقص فنی و با وجود فعال شدن سامانه بازیابی چتر با کابل برق در محدوده شمال شاهین شهر برخورد کرد.

منصور شیشه فروش با بیان اینکه بر اثر این برخورد، تیر چراغ برق و پهپاد دچار حریق شدند، افزود: این حادثه خسارت جانی نداشت و توسط عوامل مدیریت بحران، کنترل و با حضور نیروهای آتش نشانی خاموش شد.

۲۴ هزار نفر در اصفهان واکسن کرونا را دریافت کردند

مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نزدیک به ۲۴ هزار نفر در این استان از ۲ ماه گذشته تا کنون واکسن کرونا را دریافت کردند که بیشتر آنها از کادر درمان و بهداشت هستند.

رضا فدایی افزود: از ۲۱ بهمن سال گذشته تاکنون حدود ۲۴ هزار نفر در استان اصفهان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند که شامل کادر درمان و بهداشت، سالمندان و جانبازان در آسایشگاه ها و پزشکان مطب‌دار است.

وی با بیان اینکه تعدادی از این افراد دوز دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کردند، اظهار داشت: برای واکسیناسیون کادر درمان، بخش مدیریت بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی و برای پزشکان مطب دار، سازمان نظام پزشکی برنامه‌ریزی کرده اند.

برچسب‌ها زندگی عشایری مذاكرات هسته ای اصفهان محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری مذاكرات هسته ای اصفهان زندگی عشایری مذاكرات هسته ای اصفهان محدودیت های کرونا اخبار کنکور کلانشهر اصفهان انتخابات شوراهای واکسن کرونا دوچرخه سواری استان اصفهان دریافت کردند دانش بنیان اصفهان گفت هسته ای ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، از اهتمام جدی دولت سیزدهم برای جبران کمبودهای آموزشی در استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و حمایت‌های دولت مردمی، شاهد ارتقای سرانه‌های آموزشی هستیم.

وی گفت: برای پوشش دادن خلاءهای موجود، در دولت سیزدهم کارگروه‌ها و برنامه‌های مختلف طراحی و نقشه راه را تدوین کردیم تا در زمینه شاخص‌ها رشد مطلوبی داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی افزود: توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار از مهم‌ترین محورهای اقدامات دولت در استان است. پروژه‌های مختلف و متعدد آموزشی در استان داریم که با هدف کاهش مشکلات انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برای جبران عقب افتادگی‌ها برنامه داریم افزود: هر مسیری که برای ارتقای سطح آموزش و پرورش ممکن باشد را می‌پیماییم تا به بهترین سطح برسیم.

معتمدیان بهینه سازی دارایی‌ها و مولد سازی را جزو اولویت‌های استان برشمرد و گفت: یکی از راهبردهای جبران سرانه‌های آموزشی، بهره گیری از ظرفیت قانونی مولدسازی است.

وی کیفیت بخشی آموزشی را مهم دانست و گفت: عدالت محوری در حوزه آموزش و پرورش را از طریق سفرهای شهرستانی و حضور میدانی پیگیری می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی آموزش و پرورش را پله نخست شناسایی جوانان مستعد دانست و گفت: اقدامات مختلف برای تقویت حوزه جوانان و نوجوانان با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های ویژه استاندار آذربایجان غربی از فعالیت‌های دانش آموزشی، ورزش دانش‌آموزی این استان را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: آذربایجان‌غربی به جهت برخورداری از ظرفیت‌های کم نظیر ورزشی، همواره یکی از ارکان اصلی ورزش‌های پایه در سطح ملی است.

صادق ستاری فر ادامه داد: ۲۸۰۰ فضای ورزشی در دولت سیزدهم و در قالب طرح شهید سلیمانی در کشور افتتاح شده که آذربایجان‌غربی در این زمینه جایگاه نخست را دارد.

کد خبر 6081337

دیگر خبرها

  • از برگزاری رویدادهای گردشگری شناسنامه‌دار در کرمانشاه حمایت می‌کنیم
  • تصاویری از اصفهان ساعاتی بعد از شنیده شدن صدای انفجار
  • مسابقات کاراته در بالاترین سطح و کیفیت در همدان برگزار شد
  • المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است
  • هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است
  • تسنیم: فرودگاه شکاری اصفهان در امنیت کامل است /مردم اصفهان در صف خرید حلیم هستند یا ورزش صبحگاهی می کنند /وضعیت غیرعادی نیست
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • آمادگی میزبانی از تمامی رویدادهای مهم ورزشی را داریم