Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگزار پرحاشیه باشگاه پرسپولیس و قرارداد غیر اصولی و تحمیلی آن در دوره مدیریت ضعیف گذشته که از قضا مورد حمایت تلویحی وزارت ورزش نیز بود، بالاخره کار دست قرمز‌ها داد و حیثیت این باشگاه پرهوادار ایرانی را در میدان آسیایی به بازی گرفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری  دانشجو، پرسپولیس که به اتهام حرکت نژادپرستانه ستاره گلزنش در فصل گذشته، عیسی آل کثیر را تا پایان مسابقات نداشت و زیان کلانی را تجریه کرد، این بار از جایی که فکرش را نمی‌کرد، ضربه خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایی که رسانه و صفحه رسمی باشگاه در اختیار کامل کارگزار تبلیغاتی قرار گرفت و به بهانه کسب درآمد، ضربه‌ای اساسی بر پیکره پرسپولیس وارد شد که جبرانش دشوار خواهد بود. بی توجهی به هشدار‌های مردم و رسانه ها، و بی حاصل ماندن تلاش مدیرعامل جدید برای اصلاح بند‌های این قرارداد ناعادلانه و نامتوازن و غیرحرفه ای، در نهایت لطمه بزرگی را وارد کرد که در شرایط فعلی فوتبال ایران با‌ای اف سی، می‌تواند بهانه‌های جدیدی دست لابی قدرتمند عربی-سعودی بدهد. شد آنچه نباید می‌شد.

در حالی که پرسپولیس از زمان اعلام نام میزبان بازی‌های گروه E مشغول اعتراض و اثبات آماتور بودن میزبانی و امکانات هندی‌ها بود و بار‌ها با نامه اعتراضی و بیانیه‌های مختلف، کاستی‌ها را فریاد زد، ناگهان اقدامی بچگانه و عجیب که نشان از اوج رفتار غیرمسوولانه و خارج از آداب حرفه‌ای داشت، بهانه‌ای دست میزبان پرایراد مسابقات داد که با یک شکایت خطرناک، دهان مدیران و مربیان پرسپولیس را بست و حالا همه امیدوارند ماجرا با یک جریمه چندصد میلیونی ختم به خیر شود و محرومیتی دیگر پرسپولیس را زخمی و متضرر نکند.

 

باشگاه پرسپولیس؛ دست بسته و مبهوت از گل بخودی کارگزار پرحاشیه

درد آنجاست که هیچ یک از ارکان باشگاه پرسپولیس در این ماجرا، قصور و تقصیری نداشتند و هر چه هست بیرون ساختمان و تشکیلات باشگاه رخ داده! یک نفر در اداره صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس که در اختیار شرکت آتیه داده پرداز است دلش هوای هندوستان کرده و بی دلیل سفر قرمز‌ها به گوا را به لشکرکشی نادرشاه به هند و تصاحب الماس کوه نور تشبیه کرده است.

به گزارش سایت تابناک، فوتبال حرفه‌ای امروز در دنیا، چنین اشتباهات و گاف‌هایی را نمی‌بخشد و قوانین سفت و سختی برای هرگونه توهین قومی و نژادی در نظر گرفته شده است. لیگ قهرمانان آسیا هم به واسطه تنوع نژاد‌ها و اقوام و ادیان در سرتاسر این قاره پهناور، روی این مسایل بسیار حساس است و با محرومیت شش ماهه آل کثیر آن را به اثبات رساند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به اعتراضات کتبی و شفاهی متعدد پرسپولیس به انتخاب هندوستان، و همچنین شکایت فدراسیون ایران به دادگاه عالی ورزش بر سر پرونده سلب میزبانی مقدماتی جام جهانی، حالا یک اهرم محکم به دست آورده تا فوتبال کشورمان را تحت فشار قوی قرار دهد.

پرسپولیس بعد از چند روز از انتشار این پست و البته حذف این مطلب، عذرخواهی خود را در همین صفحه از هندی‌ها انجام داد، اما ماجرا به همین جا ختم نشده و حالا که خبر رسمی شکایت فدراسیون هند مطرح شده، به نظر می‌رسد باشگاه قرمزپوش با چالش جدیدی روبرو است که با یک پوزش فرمالیته، ماست مالی نمی‌شود.  

 

پست صدری؛ تلاشی برای دلجویی بیشتر از هند و جلوگیری از حکم شدید AFC

در همین زمینه صدری رئیس هیات مدیره جدید پرسپولیس که معمولا فقط در صفحه شخصی خود در خصوص این باشگاه موضع گیری می‌کند، با انتشار پست زیر بار دیگر از هندی‌ها عذرخواهی کرده و البته از این خبر داده که قصد دارند درگاه‌های ارتباطی این باشگاه را که در اختیار کارگزار است، تحویل بگیرند و با فرد خاطی برخورد شدیدی انجام دهند.  

قاعدتا این حرکت کارگزار باشگاه، بیش از پیش فرصت فسخ قرارداد را که قبل از این ممکن نبود، در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار داده تا از وارد شدن زیان بیشتر جلوگیری کند و بتواند از بند یک قرارداد پرایراد و مشکوک رهایی یابد، البته اگر وزارت ورزش مانند بار قبلی در جهت عکس منافع باشگاه قدم برندارد و بگذارد کار به روال طبیعی خود پیش برود.

 

قانون درباره حکم گاف پرسپولیس چه می گوید؟

حالا سوال اساسی میلیون ها هوادار پرسپولیس که با این شکایت ، نگران احکام شدید ای اف سی علیه تیم خود هستند، این است که شکایت فدراسیون فوتبال هند، چه تبعاتی برای پرسپولیس دارد؟

به نظر می رسد باید کتاب قوانین انضباطی و بازی جوانمردانه را باز کرد تا به متن قوانین رسید. در این مورد حقوقدان های فوتبال متفق القول می گویند احتمال کسر امتیاز برای پرسپولیس مطرح نیست اما خطر می تواند از این بزرگ تر هم باشد.

در ماده ۵۴ و ۵۸ اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا، درباره این موضوع صحبت شده است. در این ماده نوشته شده هر فردی که نفرت و خشونت را به صورت عمومی منتشر کند، با جرایمی مواجه می‌شود. اگر این فرد بازیکن فوتبال باشد، حداقل برای ۱۵ مسابقه تعلیق می‌شود و حداقل ۳ هزار دلار جریمه می‌شود. اما برای هر فرد دیگری محرومیت حداقل ۱۲ ماهه در نظر گرفته شده است. یعنی هر عضوی از باشگاه یا فدراسیون چنین کاری کرده با این جرایمی تا ۳۰ هزار دلار و محرومیت مواجه خواهد شد. در ادامه هم نوشته شده که چنانچه این موضوع در صفحه‌های اجتماعی (اینستاگرام) منتشر شود، با مجازات همراه خواهد بود.

باید دید برداشت مسوولان رسیدگی کننده به شکایت هندی ها از قانون چیست؟ آیا به جریمه چندده هزاردلاری بسنده می کند و پرسپولیس با پرداخت پول از این ضربه خلاص می شود یا نهاد قضایی کنفدراسیون، محرومیتی را هم در نظر می گیرد؟

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرسپولیس هندوستان کارگزار باشگاه پرسپولیس باشگاه پرسپولیس هندی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال جدید استقلال و پرسپولیس/ شکایت پرسپولیس از جواد نکونام!

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، باشگاه پرسپولیس امروز (شنبه) به طور رسمی از جواد نکونام سرمربی تیم استقلال به دلیل اظهاراتش علیه سرخپوشان به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: توضیحات مهم تاج درباره مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس

انتهای پیام/

کد خبر: 1226966 برچسب‌ها استقلال تهران پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • مصاحبه تند قائم مقام باشگاه ملوان علیه فدراسیون
  • پرسپولیس بار دیگر از جواد نکونام شکایت کرد
  • پرسپولیس رسما از نکونام شکایت کرد
  • باشگاه پرسپولیس رسماً از جواد نکونام شکایت کرد
  • شکایت باشگاه پرسپولیس از نکونام
  • پرسپولیس از نکونام شکایت کرد!
  • جنجال جدید استقلال و پرسپولیس/ شکایت پرسپولیس از جواد نکونام!
  • پرسپولیس از نکونام شکایت کرد
  • پرسپولیس جواب استقلالی‌ها را داد/داوری‌ها نبود صدرنشین نبودند!
  • پرسپولیس جواب استقلال را داد: توهین و بی‌احترامی تمامی ندارد