Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@22:49:03 GMT

کشاورزان مراقب آفت سنک باشند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۱۱۶۳

کشاورزان مراقب آفت سنک باشند

رضوی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خوسف در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با گرم شدن هوا آفت سنک بر روی جوانه‌های تازه باز شده و برگ‌های کوچک در درختان عناب مشاهده می‌شود.

او افزود: آفت سنک به محل جوانه‌های درختان عناب رفته و با مکیدن شیره گیاهی آنان باعث ایجاد لکه‌های زرد رنگ روی برگ‌ها و توقف رشد آنان می‌شود به طوری که جوانه‌ها قبل از کامل شدن از بین می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

طغیان آفت سِنَک با گرم شدن هوا

رضوی با بیان اینکه در زمان سبز شدن میوه عناب امکان سم پاشی درختان نیست عنوان کرد: با توجه به باز شدن جوانه‌ها بهترین زمان مبارزه با این آفت هم اکنون است تا جمعیت زیادی از این آفت از بین برود و به جوانه‌ها خسارتی وارد نشود.

رئیس جهاد کشاورزی خوسف تصریح کرد: کشاورزان باید با سم سیستماتیک توصیه شده توسط کارشناسان کشاورزی درختان را از جوانه‌ها تا شاخه و تنه درخت سم پاشی کنند و همچنین سم باید کاملا پودر شود و در حالت شره‌ای نباشد.

او ادامه داد: اگر از برخی آفات جلوگیری نشود می‌توانند به درختان آسیب بزنند و سبب کاهش تولید شوند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفت سنک سم پاشی کشاورزان جوانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

حاج حسینی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن بازدید از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.

وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • سامانه‌ خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان ساخته شد
  • همیاری کشاورزان گیلانی با رسم ایلجار
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است
  • بخش کشاورزی با حد مطلوب فاصله زیادی دارد
  • سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال
  • سرشاخه کاری راهی برای جوان سازی درختان گردو