Web Analytics Made Easy - Statcounter

فلاحی با اشاره به پیگیری های انجام شده و مساعدت استاندار از آغاز کار اجرایی فاز اول مرکز فرهنگی هنری و موزه انقلاب اسلامی دفاع مقدس و مقاومت خراسان جنوبی خبر داد و گفت: برای تکمیل فاز اول ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

«غلامرضا فلاحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اعتبارات اختصاص یافته به پروژه باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی را 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد تومان از اعتبارات جاری سال 1400 در لایحه بودجه دولت، 1.5 میلیارد تومان از سوی رئیس بنیاد حفظ آثار کشور، یک میلیاد تومان استاندار سابق و یک میلیارد تومان از اعتبارات سال گذشته اعلام کرد و گفت: از اعتبارات سال گذشته تاکنون 50 درصد تخصیص یافته است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته بر روی کاغذ پیش بینی شده است، ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات به زودی کار اجرایی این پروژه ملی آغاز شود.

 

وی با اشاره به مرتفع شدن مشکل زمین برای احداث باغ موزه دفاع مقدس، اظهار کرد: مساحت زیربنای این پروژه عظیم 7600 مترمربع است که با توجه به قیمت مصالح اعتبارات زیادی می طلبد و بر اساس پیش بینی های انجام شده این پروژه در 6 فاز اجرا می شود.

 

به گفته وی فاز اول شامل ساخت سالن آمفی تأتر، مرکز اسناد و کتابخانه در مساحت 1700 متر پیش بینی شده است و با توجه به اعتبارات اختصاص یافته و پیش بینی های انجام شده امید است 50 تا 60 درصد (فاز اول) تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

 

فلاحی با بیان اینکه این پروژه ملی و زمان براست، یادآور شد: در دیگر استان ها هم تاکنون یک یا دو فاز از باغ موزه دفاع مقدس افتتاح شده و امید است با استفاده از توانمندی و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی باغ موزه در خور شأن مردم استان احداث شود.

 

وی در خصوص علت تأخیر این پروژه 10 ساله گفت: حدود 3 تا 4 سال اراضی در اختیار ارتش قرار داشت و هنور واگذار نشده بود و با توجه به قرار داشتن اراضی بر روی گسل زلزله 2 تا 3 سال هم تصمیم گیری های مرکز و جابه جایی زمین تأخیر ایجاد کرد و در ادامه هم عدم تخیص اعتبارات لازم از دیگر مشکلات بر سر راه این پروژه بود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: با توجه به قرار داشتن اراضی بر روی حریم گسل زلزله، برای ساخت ابنیه، تالارها، فضای اداری، مرکز اسناد (فضاهای رو بسته) زمین به نقطه بالاتر جابه جا شد.

 

فلاحی در ادامه به انجام اقدامات لازم برای دریافت اسناد زمین اشاره کرد و افزود: بر اساس تبصره و ماده قانون ها یک میلیارد و 248 میلیون تومان برای دریافت اسناد باید به سازمان ملی مسکن پرداخت شود که 357 میلیون تومان آن در سال 92 پرداخت شده و مبلغ 860 میلیون تومان هم طی دو هفته آینده برای صدور سند پرداخت می شود.

 

وی در پایان خصوص موزه بین المللی استکبار ستیزی صحرای طبس (باغ موزه)، گفت: برای این پروژه بین المللی 10 میلیارد تومان در سال جاری و 5 میلیارد تومان هم در سال گذشته تخصیص یافته است و این پروزه ملی در 3 خرداد ماه امسال کلنگ زنی  می شود.

 

فلاحی با بیان اینکه مدیریت این باغ موزه با مرکز کشور است، گفت: طرح و نقشه ها آماده شده و مشکل تأمین اعتبار برای این پروژه وجود ندارد.

 

 

 

 

پایان پیام/706

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کمبود اعتبارات خراسان جنوبي باغ موزه دفاع مقدس میلیارد تومان خراسان جنوبی پیش بینی فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ در آستانه ۵ اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس ، همایشی با عنوان "شن‌ها مامور خدا بودند" فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح در سالن همایش‌های بین المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بزرگراه شهید حقانی تهران، انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی واقع است.

دیگر خبرها

  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است