Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از تایمز آو ایندیا، گلو درد می‌تواند ناشی از بیماری‌های دیگر مانند آنفلوآنزا، سرماخوردگی و یا بروز عفونت در بخش پایانی حلق و حتی تارهای صوتی باشد. گرچه بسیاری از افراد نسبت به گلودرد بی توجه هستند، اما در برخی موارد این بیماری آنچنان آزار دهنده است که باعث ایجاد رنج و مشکل در فرد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این حال، فارغ از اینکه دلیل بروز گلو درد چیست، متخصصان توصیه‌هایی را به افراد در طول بیماری مطرح می‌کنند:

۱- غرغره کردن آب نمک

ساده‌ترین و در عین حال یکی از موثرترین راهکارها برای درمان گلودرد غرغره کردن آب ولرم حاوی مقداری نمک است. این کار باعث شسته شدن عفونت‌های موجود در ناحیه گلو می‌شود. در صورت برطرف شدن عفونت، ورم ناشی از آن در ناحیه گلو التیام می‌یابد.

۲- آب گرم

نوشیدنی‌های گرم مانند چای، انواع دمنوش ها، و نیز چای لیمو عسل از گزینه‌های مناسب برای تسکین گلو درد است. اگر گلو به دلیل التهابات دچار گرفتگی شده باشد، مصرف نوشیدنی‌های گرم به التیام آن کمک می‌کند.

۳- خوردن غذاهای نرم

به طور کلی زمانی که بیمار هستید بهتر است از غذاهای سبک استفاده کنید. اما در مورد گلودرد استفاده از غذاهای نرم مانند سوپ و فرنی توصیه می‌شود، زیرا عبور غذاهای سخت از گلو می‌تواند با عمل بلع دردناک همراه باشد. آبمیوه‌های طبیعی نیز از جمله گزینه‌های مناسب برای گنجاندن در رژیم غذایی افراد بیمار است.

۴- اجتناب از عادات مخرب

افرادی که از گلودرد رنج می‌برند باید از هر گونه استعمال دخانیات، مصرف غذاهای چرب و شور، نوشیدنی‌های حاوی کافئین، و غذاهای فرآوری شده اجتناب کنند. همچنین در طول بیماری، به طور موقت ورزش کردن را کنار بگذارید. ورزش کردن باعث افزایش درگیری عضلات و بافت‌های بدن شده و فرآیند التیام بیماری را کند می‌کند.

۵- اجتناب از حضور در اماکن عمومی

تا زمانی که از بیماری بهبودی کامل نیافته اید، از حضور در اماکن عمومی و محافل دوستانه به شدت اجتناب کنید. گلودرد ممکن است به دلیل طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها ایجاد شده باشد که در همه این موارد شما ناقل بیماری محسوب می‌شود و به راحتی می‌توانید سایرین را آلوده کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گلودرد سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت :‌ بسیاری از بیماری های سرطان در کشور ، پیش از آنکه به مرحله غیرقابل درمان برسد میتوان بیماری ها را تشخیص داد و درمان کرد.

وی ادامه داد: برنامه وزارت بهداشت این است که درمان سرطان در کل کشور رایگان شود و مراکز پیشرفته را برای درمان رایگان مردم راه اندازی کنیم.

در پایان دکتر عین اللهی گفت : در پویش ملی سلامت که انشاالله بعد از پویش ملی درمان کودکان اعلان میشود افرادی که مشکوک به سرطان هستند به مراکز درمانی معرفی میشوند و مورد غربالگری قرار میگیرند تا به صورت رایگان درمان شوند.

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد