Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش خسرویار در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه کشور ازبکستان تلاش دارد تا ورزش کوراش در بازی‌های المپیک ورود پیدا کند، اظهار داشت: پیرو دستور شوکت میرزایف رئیس جمهور ازبکستان در سال گذشته، مبنی بر گسترش و فراگیر شدن کوراش در جهان و حضور این ورزش در بازی‌های المپیک، وزارت ورزش و توریسم و کمیته ملی المپیک این کشور با همکاری انجمن بین‌المللی کوراش بر سر برنامه مدون برای حضور این ورزش در بازی‌های المپیک 2028 لس‌آنجلس به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافق هفته گذشته با حضور حیدر فرمان رئیس فدراسیون جهانی کوراش و وزیر ورزش و توریسم ازبکستان به امضا رسید.

وی افزود: عبدالله ظفر عبدالستارویچ معاون اول ریاست جمهوری کشور ازبکستان به عنوان نماینده دولت و عضو جدید هیأت رئیسه به عنوان نایب رئیس انجمن جهانی کوراش درآمد تا ضمن نیازسنجی از تمامی امکانات دولت ازبکستان در داخل و خارج این کشور برای این هدف بزرگ اقدام کنند.

دبیرکل انجمن کوراش ایران عنوان کرد: جلسه‌ای با حضور هیأت رئیس فدراسیون جهانی کوراش، رئیس، نایب رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک، وزیر و معاون ورزشی وزیر ورزش و توریسم ازبکستان در خلال مسابقات کوراش جایزه بزرگ حکیم ترمزی ازبکستان برگزار شد. توافق شد جهت گسترش روز افزون این رشته مراحل نهایی پیوستن به گایس که مقدمات آن قبلا انجام شده بود به پایان برسد. بر این اساس تعیین شد تا سالانه مبلغ دو میلیون دلار جهت آموزش کوراش در جهان با محوریت انستیتوی بین‌المللی کوراش هزینه شود. هم اکنون ریاست انستیتوی بین‌المللی کوراش بهاالدین ولی‌اف رئیس قوه قضاییه ازبکستان است. همچنین معاونت آموزشی و دانشجویی آن هم بر عهده محمدرضا نصیری نژاد از کشورمان است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور کوراش در بازی‌های آسیایی و جهانی از جمله دانشجویان جهان، نظامیان جهان، پاراکوراش، کوراش ساحلی و بازی‌های مربوطه در دستور کار قرار گرفت.

خسرویار با اشاره به ساخت انستیتوی بین‌المللی کوراش در ازبکستان تاکید کرد: در این جلسه، مراحل ساخت جدید انستیتو بین‌المللی کوراش و فدراسیون جهانی کوراش در مجموعه المپیک تاشکند رونمایی و ساخت آن آغاز شد. این مجموعه بیش از 45 هزار متر مربع زیر بنا، فضای ورزشی، اداری و اقامتی خواهد داشت. همزمان با بازی‌های آسیایی جوانان در تاشکند به بهره‌برداری خواهد رسید.

خسرویار خاطرنشان کرد: مذاکرات انجام شده و تغییرات صورت گرفته است و از این رو تقویم عملیاتی سال 2021 تا 2022 با نظر هیأت رئیسه فدراسیون جهانی کوراش اصلاح و مقرر شد در پایان این ماه منتشر شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کوراش فدراسیون جهانی کوراش فدراسیون جهانی کوراش بین المللی کوراش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدکاظم حجج رییس فدراسیون ورزش‌های سه گانه شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش های سه‌گانه امروز چهارشنبه به ریاست سید محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و با حضور محمود خسروی‌وفا رییس کمیته ملی المپیک در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

امین احمدی، حمید براتی، کاظم حججی، سیدکمال پیمبری، علی‌اکبر حسن پورحیدری، مهدی گودرزی، جاسم منوچهری و محمد نصیری هشت کاندیدایی بودند که برای تصدی پست ریاست این فدراسیون اعلام آمادگی کرده بودند.

در این مجمع محمد کاظم حججی با ۲۴ رای از ۴۵ آرای اعضای مجمع به عنوان رییس انتخاب شد. همچنین حمید براتی یکرای، علی اکبر حسن‌پور حیدری ۱۵ رای و مهدی گودرزی نیز ۵ رای بدست آوردند.

کد خبر 6080784

دیگر خبرها

  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک
  • لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد؛ نشان برنز شیما یارخواه در بخش بانوان
  • معصومه باقری نخستین بانوی ایرانی قضاوت کننده در المپیک پاریس
  • قضاوت زن ایرانی در المپیک پاریس
  • بانوی ایرانی برای قضاوت در المپیک دعوت شد
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • بانوی ایرانی به قضاوت در المپیک دعوت شد
  • بانوی داور تکواندو به قضاوت در المپیک دعوت شد
  • محمدکاظم حجج رییس فدراسیون ورزش‌های سه گانه شد