Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@21:19:40 GMT

۸ کارخانه لبنی فارس نفس‌های آخر را می‌کشند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۱۹۱۹

۸ کارخانه لبنی فارس نفس‌های آخر را می‌کشند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم معتمد‌ی مدیرعامل شرکت تعاونی شیر و فرآورده‌های لبنی فارس افزود: ابتد‌ای آذر پارسال که قیمت شیر خام به طور عجیب و غریب افزایش یافته و از ۲۷۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان رسید قیمت ۱۰ قلم کالای تعزیراتی لبنی نیز تعیین و ابلاغ شد که البته همان موقع هم قیمت‌ها عادلانه نبود و دو روز بعد از قیمت گذاری دولتی، قیمت خرید شیر خام از دامداران افزایش یافت، بی آنکه قیمت محصولات فرآوری شده افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: از آن زمان تاکنون که قیمت دستمزد کارگران افزایش حدود ۴۰ درصد‌ی پیدا کرده و ظروف یکبار مصرف پتروشیمی و کارتن‌های بسته بند‌ی فرآورده‌های لبنی دو برابر شده و یا پول آب، برق و گاز افزایش پیدا کرده، اما قیمت ۱۰ قلم لبنیات تعزیراتی که توسط دولت نرخ گذاری می‌شود هیچ تغییر قیمتی پیدا نکرده است و کارخانجات لبنی از محل تولید این محصولات در حال ضرردهی شدید‌ی هستند.

معتمد‌ی بیان داشت: این در حالی است که ۸ کارخانه لبنی استان فارس که جزو کارخانجات کوچک و متوسط لبنیاتی استان هستند تنها همین ۱۰ قلم کالا‌های تولید می‌کنند و نمی‌توانند ضرر ناشی از تولید این اقلام را با تولید دیگر فرآورده‌های لبنی جبران کنند.

مدیر عامل شرکت تعاونی شیر و فرآورده‌های لبنی فارس گفت: دولت لبنیات را به دو دسته تقسیم کرده و ۱۰ قلم لبنیات شامل پنیر uf، چند نوع ماست و شیر را با نرخ تعزیراتی قیمت گذاری می‌کند این در حالی است که ماست‌های طعم دار، خامه، شیر‌های فرآوری شده با دیگر اقلام همچون شیر کاکائو، شیر موز و شیر توت فرنگی و غیره، مشمول قیمت گذاری نیستند و کارخانجات می‌توانند با اعلام نرخ‌های پیشنهاد‌ی شان برای اقلام مذکور در سامانه ۱۲۴، تولیدات شان را به بازار عرضه کنند این در حالی است که ۱۰ قلم کالای تعزیراتی صرفاً توسط دولت نرخ‌گذاری می‌شود و افزایش قیمت بیش از قیمت اعلامی تخلف است.

او با اشاره به این که کارخانجات لبنی که اقلام تعزیراتی را تولید می‌کنند به دلیل غیر منطقی بودن نرخ ها، در حال ورشکستگی هستند و نفس‌های آخرشان را می‌کشند، افزود: از ۵۱ کارخانه لبنی در فارس تنها ۱۸ کارخانه فعال هستند که از این تعداد باید به صراحت اعلام کنم ۸ کارخانه در حال جان کندن بوده و تنها ۱۰ کارخانه که انواع و اقسام محصولات لبنی را تولید می‌کنند فعال هستند.

معتمد‌ی اظهار کرد: برخی کارخانجات بزرگ به دلیل ضرردهی بابت تولید اقلام تعزیراتی ترجیح می‌دهند اقلام غیر تعزیراتی را تولید و عرضه کنند و آن‌هایی هم که محصولات تعزیراتی را تولید می‌کنند و ضرر خودشان را با تولید سایر محصولات جبران می‌کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی شیر و فرآورده‌های لبنی فارس افزود: این در حالی است که ۸ کارخانه کوچک که در حال تعطیلی هستند ماشین آلات شان به گونه‌ای است که همین ۸ قلم کالا را قادر به تولید هستند و سایر اقلام را نمی‌توانند تولید کنند.

او ادامه داد: به دلیل این مشکلات، کارخانجات کوچک استان به صورت نیمه تعطیل و یک روز در میان فعالیت می‌کنند و در سایر روز‌ها چراغ این کارخانه‌ها خاموش است.

معتمدی با انتقاد از عدم بررسی دولت پیرامون مشکلات کارخانجات لبنی کوچک، گفت: در نامه‌ای که به رئیس ستاد تنظیم بازار کشور این مشکلات را شرح دادیم و به صراحت درخواست کردیم که کارشناسان دادگستری که افراد بی غرض و بی طرفی هستند نسبت به قیمت گذاری اقلام تعزیراتی بر اساس هزینه‌ها اقدام کنند، اما در جواب ما پاسخ داده شد قیمت‌ها همین است که هست و هیچ افزایش قیمتی امکان پذیر نیست.

مدیر عامل شرکت تعاونی شیر و فرآورده‌های لبنی فارس گفت: این وضعیت دو راه را پیش روی کارخانجات می‌گذارد یا اینکه مجبورند کارخانجات را تعطیل کنند تا ضرر بیشتری نکنند و یا آن‌ها وادار به تقلب، دروغگویی و عدم تحویل جنس خوب به مردم می‌شوند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارخانه لبنی فارس تعطیلی کارخانه شیراز تولید می کنند قیمت گذاری ۸ کارخانه ی هستند ۱۰ قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش باورنکردنی قیمت کارخانه ای پژو پارس

قیمت جدید خودرو پژو پارس اعلام شد.

به گزارش مشرق، براساس آخرین بخشنامه اعلامی شرکت ایران خودرو، قیمت جدید خودرو پژو پارس با موتور XU۷P ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی شد.

تغییر قیمت این خودرو به شرح ذیل است؛

قیمت اسفند ۱۴۰۲: ۲۹۴.۱۳۳.۰۰۰ تومان

قیمت فروردین ۱۴۰۳: ۴۴۵.۷۴۲.۳۰۰ تومان

منبع:اقتصادآنلاین

دیگر خبرها

  • منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • افزایش قیمت کارخانه ای این خودرو کلید خورد | منتظر افزایش قیمت‌ سایر خودروها باشیم؟
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کلید خورد؟
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در استان فارس
  • افزایش باورنکردنی قیمت کارخانه ای پژو پارس
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند و شکر
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان