Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل قلیزاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۲ محیط بان این استان در حین حراست از حیات وحش منطقه درحالیکه فقط در پی دستگیری ۲ شکارچی خاطی بودند تا شکاری اتفاق نیفتد با مظلومیت هرچه تمام و ناغافل مورد هجمه ناجوانمردانه شکارچیان غیرمجاز قرار گرفته و به فیض شهادت نایل آمدند.

وی اظهار داشت: این ۲ محیط بان که دوستدار حیات وحش و انسان‌ها هستند به خاطر حفظ حرمت و جان این ۲ شکارچی غیرمجاز دست به اسلحه نشدند اما این شکارچیان از فاصله بسیار نزدیک و در کمال ناباوری شلیک کرده و خونشان پاک آنان را بر زمین ریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان، با بیان اینکه محیط بانان برای جلوگیری از شکار و صید حیات وحش این استان در برخورد با شکارچیان غیرمجاز، بسیار جدی و مصمم هستند، افزود: تمام مناطق تحت مدیریت این اداره کل در طی شبانه روز از سوی محیط بانان مورد پایش دقیق قرار دارد و هیچ یک از مناطق حفاظت شده و ممنوعه این استان از چشم تیزبین آنان دور نیست.  

وی اظهار کرد: شکارچیان متخلف یقین بدانند که در صورت مشاهده از سوی محیط بانان به هیچ وجه از تخلف آنان چشم پوشی نخواهد شد و دستگیر شدگان پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.  

قلیزاده با بیان اینکه محیط بانان همواره نشان داده اند که در ماموریت محوله از هیچ کوششی فروگذار نیستند، افزود: هرچند وسعت مناطق تحت مدیریت این اداره کل بیشتر است و تعداد محیط بانان زنجان برای حفظ و حراست از این مناطق، کفایت نمی کند اما با این وجود طبیعت و حیات وحش زنجان را بطور مدام رصد می کنند تا اتفاقی بر این نعمات خدادادی نیفتد.   

وی، محیط بانی را شغلی سخت، پرحادثه و خطرناک خواند و اظهار داشت: در زمان حاضر محیط بانی زنجان به لحاظ داشتن تجهیزات حفاظتی مشکلی ندارد و بهتر است شکارچیان غیرمجاز از محبت و مهربانی آنان سوء استفاده نکنند که در غیر این صورت با خاطیان برخورد قانونی سخت و قاطعی خواهد شد.  

قلیزاده، حمایت های قضایی بهتر و بیشتر از محیط بانی را ضروری خواند و افزود: حفظ و حراست از طبیعت و حیات وحش به سود همه انسان ها است و اگر خدشه ای به چرخه وارد شود به حتم ضرر و زیان آن متوجه انسان خواهد شد پس بهتر است اداره محیط بانی و محیط بانان را در این امر خطیر یاری دهیم چراکه یقین بدانیم با دست درازی به طبیعت و وحوش، حیات انسان ها با تهدید و خطر مواجه خواهد شد.

دوشنبه شب هفته گذشته دستان ۲ شکارچی غیرمجاز به خون میکائیل هاشمی و مهدی مجلل ۲ محیط بان مظلوم زنجان آغشته و با خون سرخ این ۲ شهید خاک طبیعت زنجان رنگین شد و کام دوستداران محیط زیست به ویژه همکاران این شهدا را بسیار تلخ کرد.

این شکارچیان متخلف وقتی خود را در برابر ۲ محیط‌بان عاشق محیط زیست دیدند دست به اسلحه شده و با بی رحمی و ناجوانمردی هرچه تمام به سمت آنان نشانه رفته و شلیک کردند که به حتم این جنایت خونین و همچنین رشادت و سخت کوشی شیفتگان خدمت هرگز از یادها فراموش نخواهد شد.

برچسب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان یگان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان یگان حفاظت محیط زیست اخبار کنکور محیط بانان ۲ محیط بان محیط بانی محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسید

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود تعداد حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسیده است.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان ضمن قدردانی از همراهی خیران و حامیان با کمیته امداد در طول سال و به ویژه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در سال‌جاری در ماه مبارک رمضان چهار هزار و ۸۵۵ فرزند به حامیان زنجانی واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان به پویش به عشق علی (ع) برای جذب حامی اجرایی شد، تصریح کرد: بر این اساس تعداد حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسیده است.

صالحی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۴۹۰۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، افزود: تلاش می‌کنیم با اجرای این طرح که برگرفته از سیره اهل بیت (ع) و آموزه‌های دینی در حوزه دستگیری از گروه‌های نیازمند و اثرگذار در تأمین هزینه‌های جامعه هدف این طرح است، خیرین جدیدی حامی فرزندان عزیز معنوی تحت حمایت این نهاد شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام از سال ۷۸ در حال اجراست، افزود: در این طرح، افراد نیکوکار با حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنها اقدام می‌کنند.

وی گفت: هم‌استانی‌های عزیز برای مشارکت در پویش به عشق علی (ع) می‌توانند با ارسال عدد ۰۲۴ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴ یا مراجعه به درگاه اینترنتی کمیته امداد امام(ره) به آدرس ekram.emdad.ir در این پویش معنوی مشارکت داشته باشند.

کد خبر 744359

دیگر خبرها

  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • انتقاد شدید دادستان کل کشور از تخریب طبیعت بکر شمال
  • رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه قرق‌های شکار
  • شکارچی غیرمجاز بز کوهی، در دام قانون افتاد
  • حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسیدند
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد
  • حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسید
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی
  • افتتاح ساختمان محیط بانی بیجار تا سه ماه آینده