Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی صحبت از مسافرت خارج از کشور می‌شود، یکی از مقصدهای پیشنهادی استانبول است. استانبول به‌خاطر جاذبه‌های گردشگری فراوان و تاریخ کهن خود توانسته مسافران زیادی را از ایران و سایر نقاط جهان به خود جذب کند. این شهر توریستی یکی از مقصدهای جذاب برای ایرانیان است. استانبول جاذبه‌های گردشگری زیادی مانند موزه باستان‌شناسی، کاخ توپکاپی، میدان اسب‌دوانی، مسجد آبی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در خود جای می‌دهد. ازاین‌رو سایت‌های فروش بلیط و تور و آژانس‌های مسافرتی تور استانبول (این لینک) را در سال با تنوع خاصی عرضه می‌کنند. مردم می‌توانند از میان آن‌ها بهترین تور را انتخاب کنند و به این سفر باورنکردنی بروند.

میدان هیپودروم یا میدان اسب‌دوانی استانبول

هیپودروم در یونان باستان استادیومی برای برگزاری مسابقات اسب‌دوانی و ارابه‌رانی بود. نام هیپودروم از کلمات یونانی هیپوس یعنی اسب و دروموس یعنی میدان گرفته شده است. میدان اسب‌دوانی ابتدا به‌عنوان یک سیرک استفاده می‌شد و مرکز تفریحی پایتخت حکومت روم شرقی یعنی قسطنطنیه بود. این مکان به میدان هیپودروم نیز معروف است؛ یکی از تفریحات مردم در گذشته اسب‌سواری بود. این مکان به آت میدانی نیز شهرت دارد.

موقعیت مکانی میدان هیپودروم

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، حتما از میدان اسب‌دوانی دیدن فرمایید. می‌توانید سوار بر تراموا شده و در ایستگاه چمبرلی پیدا شوید. این ایستگاه تا میدان هیپودروم فاصله‌ای حدودا 300 متری دارد. اگر با مترو به‌سمت این میدان می‌روید، باید در ایستگاه جان کوتاران پیاده شوید؛ فاصله این ایستگاه با هیپودروم حدود یک کیلومتر است. فاصله ایستگاه مترو تا میدان هیپودروم کمی زیاد بوده؛ ولی شما می‌توانید این فاصله را پیاده‌روی کنید و از منظره لذت ببرید.

تاریخچه میدان اسب‌دوانی

ساخت بنای باستانی میدان هیپدروم توسط سپتیموس سوروس در سال ۲۰۳ آغاز و سال ۳۳۰ توسط کنستانتین تکمیل شد. در گذشته بیزانس برای اوقات فراقت خود از این محل استفاده و بازی های پر زرق و برق و مسابقات ارابه‌رانی که بیشتر شبیه به مبارزه بود در اینجا برگزار می‌کرد. امروزه فقط بخشی از دیواره های میدان اسب دوانی باقی مانده است.

در قسمت شمالی این مکان چشمه‌ای وجود دارد که در سال ۱۸۹۸ توسط امپراطور آلمان یعنی ویلیام دوم به سلطان عثمانی ارائه شد. در سمت جنوب غربی نیز سه آثار باستانی وجود دارد: ابلیسک مصری با ۲۰ متر ارتفاع، ستون ماری شکلی که توسط کنستانتین از دلفی به این مکان آورده شد و یک سنگ ابلیسک که روکشی از برنز طلایی داشت تا اینکه به وسیله سربازان جنگ صلیبی چهارم در سال ۱۲۰۴ به سرقت رفت. اگر قصد سفر با تور را دارید و نمی‌دانید به کجا بروید، جواب شما تور استانبول است!

مسجدهای معروف استانبول مسجدایاصوفیه

یکی از معروف‌ترین ومحبوب‌ترین مکان‌های دیدنی و گردشگری استانبول مسجد ایاصوفیه محسوب می‌شود. این مکان دیدنی ابتدا کلیسا بوده و بعد‌ها تبدیل به مسجد شده و حال به‌شکل موزه درآمده است. این مسجد برگی بزرگ و مهم از تاریخ استانبول به‌شمار می‌آید و شاهکار معماری دوران عثمانی را نشان می‌دهد؛ به همین دلیل می‌توان گفت مهم‌ترین مکان گردشگری استانبول است.

ایاصوفیه در سال 1360 به عنوان کلیسای بزرگ شهر ساخته شد و طی سال‌ها دستخوش تغییراتی شد تا در تاریخ ۱۴۵۳ به دستور سلطان عثمانی به مسجد تبدیل شده و تا تاریخ ۱۹۳۱ مسجد باقی ماند. به‌دلیل تاریخچه باارزش و مهم خود در همان سال به دستور اتاتورک تبدیل به موزه شد.

مسجد آبی

یکی دیگر از مسجدهای مهم و قدیمی استانبول مسجد آبی است. مسجد سلطان احمد که آن را به نام مسجد آبی می‌شناسند، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مسجدهای استانبول است. استفاده از کاشی‌های آبی رنگ و معماری منحصربه‌فرد می‌تواند روح هر بینده‌ای را جلا ببخشد. این مسجد در فصل‌های پر گردشگر میزبان گردشگرانی است که برای بازدید از آن در صف‌های طولانی منتظر می‌مانند.

مسجد آبی ترکیبی از عناصر معماری دوره بیزانس و عثمانی را به‌نمایش می‌گذارد و نورپردازی خیره‌کننده آن در شب این مسجد را یکی از سوژه‌های پر طرفدار برای عکاسی می‌کند. این مسجد به دستور سلطان احمد در قرن هفدهم بنا شده است. دلیل ساخت این مکان رقابت با مسجد ایاصوفیه بود که توانست به این امر موفق شود. سالیانه گردشگران زیادی از این مکان زیبا و تاریخی دیدن می‌کنند. یکی از راه‌های کاهش هزینه در تور استانبول استفاده از تور لحظه آخری است. شما می‌توانید برای خرید مطمئن به سایت علی بابا مراجعه کنید تا در قیمت تورها و بلیط‌ها کلاه سرتان نرود.

مسجد سلیمانیه

از دیگر مساجد زیبا، بزرگ و تاریخی استانبول می‌توان به مسجد سلیمانیه اشاره کرد. همان‌طورکه از اسمش پیدا است این مسجد توسط سلطان سلیمان ساخته شد. این مکان بین سال‌های 1550 تا 1557 بنا شده و هنوز هم قسمت‌هایی از این مسجد سالم مانده است. معمار این بنا میمار سینا نام داشت که یکی از بهترین و برجسته‌ترین معمارهای زمان خود بوده و شهرت خاصی در میان مردم استانبول پیدا کرده بود.

شهرت این مسجد د رسال‌های اخیر بیشتر شده و تاثیر آن را می‌توان فیلم و سریال‌های ترکی دانست. همچنین به‌دلیل نورپردازی فوق‌العاده‍ای که آرامشی خاص را بر فضا حاکم می‌کند، گردشگران و توریست‌های زیادی در سال از این مکان دیدن می‌کنند. مسجد سلیمانیه به قدری بزرگ بوده که حمام، مدارس فقه اسلامی، بیمارستان، مهمان‌خانه، مدرسه طب را در خود جای داده است. علاوه‌براین یک رستوان زیبا و خاص دارد که غذاهای لذیذ ترکی در آن سرو می‌شود.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: آژانس های مسافرتی تور استانبول میدان اسب دوانی تور استانبول مسجد آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی جدید فرودگاه استانبول

فرودگاه استانبول با میانگین ۱۴۱۲ پرواز در روز‌های بین ۱ تا ۷ آوریل امسال به عنوان پرترددترین فرودگاه اروپا اعلام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، طبق “گزارش هوانوردی اروپا” سازمان اروپایی ایمنی ناوبری هوایی برای بازه زمانی ۱ تا ۷ آوریل، فرودگاه استانبول با میانگین ۱۴۱۲ پرواز در روز در این مدت رتبه اول را در میان پرترددترین فرودگاه‌های اروپا به خود اختصاص داده است.

بعد از فرودگاه استانبول، اسخیپول آمستردام با ۱۳۲۶ پرواز در روز و فرودگاه هیترو لندن با ۱۲۹۳ پرواز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • راهنمای سفر لحظه آخری به استانبول
  • همه چیز درباره دلفیناریوم استانبول
  • رکوردشکنی جدید فرودگاه استانبول
  • امیرعبداللهیان عازم نیویورک شد
  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه
  • رباتی برای پمپاژ آب در مکان‌های سیل زده + فیلم
  • تردد خودروها در خیابان استانبول؛ عکس زیبای ۷۵ سال قبل را ببینید
  • واکنش باشگاه تراکتور به شایعه جدایی آلوز
  • ماجرای مسابقات اسب دوانی فتحعلیشاه