Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از سناتورهای آمریکا روز جمعه با ارائه طرحی خواستار محدودشدن فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات متحده عربی شدند.

قدس آنلاین؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، پس از آنکه دولت جو بایدن اعلام کرد که قصد دارد قرارداد تسلیحاتی امضا شده در دولت ترامپ با امارات متحده عربی را به پیش ببرد، تعدادی از سناتورهای دموکرات اکنون به دنبال تصویب طرحی هستند تا فروش جنگنده های اف ۳۵ به امارات متحده عربی محدود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در این باره گفت: من همچنان نگران تبعات فروش پیشرفته ترین هواپیماهای جنگنده مان هستم، آن هم به دلیل سئوالات بی پاسخ زیادی که درباره تبعات فروش این جنگنده ها برای امنیت ملی آمریکا، منافع تکنولوژی ما دارد و همین طور تبعاتی که برای ثبات منطقه خواهد داشت از جمله پارامترهای حقوقی حفظ برتری و تسلط نظامی اسرائیل در منطقه.

سناتورهای دموکرات سال گذشته نیز طرح مشابهی را ارائه داده بودند، یعنی زمانی که دولت ترامپ در حال مذاکره با امارات برای فروش جنگنده های اف ۳۵ بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این در این باره گفت: می توانیم تایید کنیم که دولت مایل است قرارداد فروش تسلیحات و همکاری دفاعی با امارات را پیش ببرد، با این حال ما جزئیات مربوط به این قرارداد را با مقام های اماراتی بررسی خواهیم کرد تا مطمئن شویم مفاد این قرارداد مطابق با تعهدات امارات متحده عربی قبل از تحویل، در جریان تحویل و بعد از تحویل تسلیحات، تنظیم شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا نخستین بار سال گذشته پس از عادی سازی روابط امارات با رژیم صهونیستی، این قرارداد نظامی را رسما اعلام کرد. این قرارداد شامل فروش ۵۰ فروند جنگنده اف ۳۵ و ۱۸ سامانه هوایی بدون سرنشین و موشک های هوا به هوا و هوا به زمین است.

وزارت خارجه آمریکا در ماه ژانویه اعلام کرده بود که فروش تسلیحات نظامی به امارات را به حالت تعلیق درآورده است تا این بسته را مورد بررسی قرار دهد.

فروش تسلیحات به امارات متحده عربی با مخالفت دموکرات ها روبرو شده است، دموکرات ها منتقد جدی نقش امارات و عربستان سعودی در تجاوز به خاک یمن هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: دولت بایدن به تماس و ارتباط خود با امارات ادامه خواهد داد و به مقام های این کشور توصیه خواهد کرد که این تسلیحات باید به طور متناسبی استفاده شود و این تسلیحات حداقل تا سال ۲۰۲۵ به امارات تحویل داده نخواهد شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جنگنده های اف ۳۵ فروش جنگنده های اف ۳۵ به امارات فروش جنگنده های اف ۳۵ امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل قم را حل کند

 به نقل از شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد،شهردار قم در یکصدوبیست‌وچهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، ادامه پروژه مونوریل را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: باید مسائل حقوقی و قراردادی این پروژه حل شود.

وی خواستار حل مشکلات حقوقی و قراردادی این پروژه توسط دولت شد و گفت: بدون حل این مشکلات نمی‌توان به ساخت مونوریل ورود کرد، زیرا دستگاه‌های نظارتی این قرارداد را امضا نکرده و هر کس بخواهد این پروژه را آغاز کند مشکلاتی خواهد داشت.

شهردار قم یادآور شد: از سال ۹۴ تاکنون دستگاه‌های نظارتی این قرارداد را امضا نکرده‌اند و در حال حاضر نیز ۸ ماه است شورای عالی فنی این پروژه را تعیین تکلیف نکرده است.

وی به عدم اجرای خط B مترو نیز اشاره کرد و گفت: در صورت اجرای مونوریل، خط B مترو دیگر توجیه علمی و اقتصادی نداشته و نمی‌توانیم آن را اجرا کنیم و این پروژه باید تا پردیسان ادامه پیدا کند وگرنه هیچ توجیه اقتصادی و فنی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • گوگل ۲۸ کارمند خود را پس از اعتراض به همکاری با دولت اسرائیل اخراج کرد
  • اعتراض کارمندان گوگل به همکاری این شرکت با اسرائیل
  • تصمیم قطعی گواردیولا؛ منچسترسیتی به سراغ جمال موسیالا می‌رود
  • افشاگری دوروف مالک تلگرام درباره تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران (فیلم)
  • بازی مقابل سپاهان باید مساوی می‌شد / باشگاه ذوب‌آهن باید قرارداد محمد ربیعی را تمدید کند
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل قم را حل کند
  • حرف‌های رئیس الامارات درباره اینیستا: یوسف ترکاندی!
  • حسین علایی: ۱۲۰ جنگنده پیشرفته برای مقابله با ایران به پرواز درآمدند اما .../در زمان حمله سپاه، فرمانده سنتکام در اتاق عملیات اسرائیل حضور داشت
  • بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل : پاسخ تلافی جویانه ایران عامل « بازدارندگی » است