Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص طب سنتی روش‌هایی را برای کاهش عطش و حرارت بدن در طول روز به روزه داران توصیه کرد.

قدس آنلاین؛ ناصر رضایی پور گفت: در طول روزه‌داری نیز روش‌هایی برای کاهش عطش و حرارت وجود دارد که بوییدن سیب گلاب، خیار، لیمو و گلاب، اسپری کردن گلاب خنک در فضای اتاق و شستشوی سر و گردن و سینه با آب یا گلاب خنک از جمله این کارها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تنفس هوا و نسیم خنک که حرارت زائد قلب را کاهش‌می‌دهد، خواب روزانه حدود یک ساعت در میانه روز، توقف کمتر در آفتاب و کاهش فعالیت‌های جسمی و فکری در محیط گرم، پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های روشن و طبیعت خنک از دیگر اقداماتی است که روزه داران می‌توانند انجام دهند.

این متخصص طب ایرانی گفت: همچنین پرهیز از بوها و عطرهای گرم، مالیدن روغن بادام یا بنفشه به شکم، گونه‌ها، پیشانی و پشت گوش‌ها و استراحت در جای تاریک با هوا و بوهای خنک نیز برای کاهش تشنگی و دمای بدن توصیه می‌شود.

رضایی پور با اشاره به اینکه تشنگی، لزوماً با نوشیدن آب برطرف نمی‌شود، گفت: مصرف تری‌بخش‌هایی مانند کاهو، خیار بوته‌ای بدون پوست و بدون نمک، سکنجبین و خاکشیر نیز برای رفع تشنگی مفید است.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سفره افطار رفع تشنگی کاهش عطش روزه داران کاهش عطش عطش آب روزه داری برای کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دو هزار پرس غذای گرم بین روزه داران ورنامخواست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مهدی شیری مدیرعامل موسسه فرهنگی خدماتی امام رصا (ع)شهرورنامخواست گفت: خیران و مجموعه فرهنگی خدماتی امام رضا (ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) ۲ هزار پرس غذای نذری بین روزه داران در امامزاده سید ابراهیم توزیع کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ویدیو/ سفره افطار در کوچه‌های شهر جهانی یزد
  • ویدیو/ سفره‌های افطار در کوچه‌های شهر جهانی یزد
  • کاهش فوری تب در منزل
  • سفره کریمانه افطاری برای روزه داران گلسار
  • توزیع دو هزار پرس غذای گرم بین روزه داران ورنامخواست
  • چه شربتی را جایگزین نوشابه و دلستر کنیم؟
  • از افطار روزه‌داران روی پل طبیعت تا برش کیک تولد ۲۰۰ متری امام حسن(ع) در افطارخونه بلوارکشاورز
  • افطار روزه‌داران روی پل طبیعت
  • سفره‌های خیابانی افطار در پاکستان
  • تدارک ۱۵۰ هزار بسته اطعام افطار برای روزه داران امام حسنی (ع)