Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@14:24:20 GMT

البرهان: روابط محکمی با آمریکا داریم

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۲۲۴۹

البرهان: روابط محکمی با آمریکا داریم

رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد، موضع این کشور درباره سد النهضه واضح است و خواهان توافق الزام‌آور و مکتوبی درباره آبگیری و راه اندازی سد است.

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان در مصاحبه با شبکه الحدث گفت: طی مرحله انتقالی توانستیم گام‌های ابتدایی برای بازگرداندن سودان به جایگاه خود برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صلح و اقتصاد از مهم‌ترین چالش‌های دوره انتقالی هستند. دولت انتقالی نهایت تلاش خود را برای حل بحران اقتصادی به کار می‌گیرد.

البرهان گفت که هیچ اختلافی میان او و عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان وجود ندارد.

البرهان حوادث منطقه "الجنینه" را تأسف‌بار خواند و گفت: امیدواریم در دوره انقلاب متوقف شود. من با مسئولان این شهر دیدار کردم. راهکارهای قبلی مشکل این استان را حل نکرده است. کندی در اجرای تصمیمات و نبود اطلاعات مشکل را پیچیده می‌کند.

درگیری‌های قبیله‌ای در الجنینه به کشته شدن ۱۴۴ تن و زخمی شدن ۲۳۳ تن از غیرنظامیان و نظامیان در شهر الجنینه در غرب دارفور منجر شد.

البرهان گفت: توافق صلحی که دولت خارطوم با گروه‌های مسلح امضا کرده است در بازگشت وضعیت مناطق درگیر به روال عادی نقش خواهد شد.

وی درباره محاکمه عمر البشیر، رئیس‌جمهور مخلوع سودان گفت: ما توافق کرده‌ایم وی در دادگاه حاضر شود. دیوان کیفری بین الملل خواهان تحویل البشیر نشده است بلکه تنها خواهان محاکمه وی شده است. این دادگاه با محاکمه البشیر در سودان یا هر مکان دیگری مخالفتی ندارد.

دیوان کیفری بین الملل بین ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ حکم جلب مسئولان سودانی از جمله عمر البشیر را به اتهام ارتکاب جنایت‌های کشتار جمعی یا جنایت علیه بشریت و جنایت‌های جنگی صادر کرد.

البرهان درباره سد النهضه گفت: موضع ما درباره سد واضح است، ما خواهان توافقی الزام‌آور و مکتوب درباره آبگیری و راه‌اندازی سد هستیم. ما با میانجیگری هیچ طرفی برای توقف جنگی که اتیوپی به دنبال آن است، مخالفتی نداریم.

وی درباره بحران مرزی با اتیوپی گفت: امکانات نظامی خود را آماده می‌کنیم. ما حق دفاع از خاک خود را داریم. از اتیوپی می‌خواهیم از اراضی ما عقب‌نشینی کند. آماده هماهنگی درباره مرزها هستیم. ما آماده دفاع از خاک خود هستیم و از اقدامات تنش‌آمیز اتیوپی متأسفیم. اختلافاتی با اتیوپی نداریم که به جنگ کشیده شود. اتیوپی همسایه ماست و با آن دشمنی نداریم.

وی گفت: روابط مصر و سودان به ویژه در زمینه نظامی قدیمی و مستحکم است.

درخصوص روابط با آمریکا نیز البرهان گفت که کشورش در زمینه امنیتی و اطلاعاتی روابط محکمی با واشنگتن دارد.

وی افز.د: سیاست دولت جدید ایالات متحده با دولت قبلی درقبال پرونده سودان تفاوتی ندارد.

البرهان گفت که در صورت فراهم شدن شرایط به واشنگتن سفر خواهد کرد.

ایالات متحده ماه اکتبر گذشته پس از ۲۷ سال نام سودان را از لیست سیاه تروریسم حذف کرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: البرهان گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به استقبال روسیه از مذاکرات با آمریکا، تاکید کرد که این مذاکرات تنها زمانی صورت خواهد گرفت که درباره تمام مسائل مربوطه مباحث جامعی انجام شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا دیروز گفت که سفارت مسکو از زمان حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به مسکو، به تماس‌های «موقت» با دولت آمریکا بسنده کرده است اما هفته آینده درباره «روابط دوجانبه و اینکه آیا هیچ بختی برای از بین نرفتن تمام و کمال روابط روسیه-آمریکا وجود دارد یا خیر»، رایزنی خواهد کرد.

پسکوف دراین‌باره گفته است: مسکو برای مذاکره با واشنگتن، به حد کفایت «تمایل سیاسی» دارد اما فقط در صورتی که بحث و تبادل نظر به طور تمام و کمال درباره تمام مسائل دخیل صورت گیرد.

وی ادامه داد: ولادیمیر پوتین به دفعات گفته است که ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم که رایزنی جامع درباره تمام موضوعات ضروری است. البته نمی‌توان برخی مسائل که هم‌اکنون در اولویت روابط دوجانبه ما قرار دارد را جدا کرد و صرفا به آنها پرداخت!

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در نوامبر ۲۰۲۳ گفته بود که مسکو در تلاش است تا به این موضوع پی ببرد که در شرایط موجود، آیا مذاکره با آمریکا هیچ معنایی دارد یا خیر.

واشنگتن پس از آغاز جنگ در اوکراین، تقریبا تمام روابط خود با مسکو را قطع کرد. آنتونوف آگوست پارسال گفت که تنها «خرده موضوعاتی» در روابط دو کشور وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به خط اضطراری تنش‌زدایی در سوریه، اکتشافات فضایی و همچنین کار روی مساله عدم اشاره تسلیحات کشتار جمعی اشاره کرد.

کد خبر 6063458

دیگر خبرها

  • هرتزوگ: بایدن دوست فوق‌العاده‌ای برای اسرائیل است
  • در غزه و سودان چه خبر است؟/ آنقدر گرسنه می مانی تا ذره ذره آب شوی
  • رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد
  • الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
  • آینده بشریت به روابط چین و آمریکا بستگی دارد
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • ۱۰ چالش کلیدی میان چین و آمریکا در ۲۰۲۴
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • حضور پرچم غزه در مراسم محفل قرآنی مشت محکمی بر دهان اسراییل است