Web Analytics Made Easy - Statcounter

عماد مطالبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و تغییر سبک زندگی و لزوم حفظ پویایی و سرزندگی و نشاط شهرها در این ایام، اظهار کرد: در تصمیم سازی باید تمرکزها بر شناسایی و تبیین نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدیدها در جهت سرزندگی و نشاط اجتماعی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد و ابزارهای نوین ارتباطی مبتنی بر فعالیت‌های الکترونیک و آنلاین را در حوزه اجتماعی در شهرها گسترش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محدودیت‌های دوران کرونا سبب رشد خلاقیت‌های فردی و هنری شهروندان را فراهم کرده است، افزود: با یک رویکرد مناسب و درست می‌توان صنایع دستی و هنرهای مبتنی بر فرد را در جامعه گسترش و رونق داد و با استفاده از ابزارهای آنلاین و تغییر سبک زندگی و انتخاب شیوه‌های جدید تعاملی و برون سپاری‌ها بر اساس مهارت‌ها سرزندگی و نشاط شهرها را در دوران همه گیری کرونا حفظ کرد.

هراس اجتماعی و تغییر سبک زندگی از آثار شیوع کرونا است

مطالبی با اشاره به اینکه پویایی، سرزندگی و نشاط شهرها با اپیدمی کرونا به خطر افتاده و هراس و وحشت موجود در جامعه می‌تواند بر تعاملات اجتماعی شهروندان تأثیر منفی داشته باشد، ادامه داد: ایجاد هراس اجتماعی و تغییرات سریع در سبک زندگی مردم از عواقب شیوع کرونا ویروس است که توسط شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده و باید با برنامه ریزی مبتنی بر تعاملات اجتماعی جدید و سازگار به سوی نشاط اجتماعی گام برداشت.

وی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌ها و راهبردهای لازم در ارائه یک سبک نوین و سازگار با تعاملات اجتماعی جدید در فضای شهرها موجب ایجاد محیطی بسیار حساس و شکننده با ناهنجاری‌های اجتماعی شده است، اضافه کرد: علاوه بر مشکلات بهداشتی، از پویایی و سرزندگی شهرها کاسته شده و می‌تواند فضای بی روح و غیر پویا را در این بستر ایجاد کند.

کارشناس مسائل مدیریت شهری در ادامه با تاکید بر لزوم ارائه راهبردهای لازم در زیست پذیری و ایجاد نشاط و سرزندگی شهرها با تکیه بر تعاملات اجتماعی جدید و مبتنی بر هوشمند سازی و سازگاری با کرونا، تصریح کرد: باید با ارائه و افزایش سبک جدید زندگی دیجیتالی و استفاده از ابزارهای آنلاین، کاهش قطبی سازی و بازگشت به تخصص و فرد گرایی، و کاهش ازدحام و شلوغی در مراکز تعاملات شهری و حضور فیزیکی افراد، یک الگوی نوین آمایشی و اجتماعی برای زیست پذیری محیط‌های شهری بویژه کلانشهرها در دوران همه گیری کرونا تهیه و تدوین شود.

مطالبی بر لزوم همبستگی انسان‌ها در شهرها و سکونت گاه‌های انسانی و پهنه سرزمین تاکید و اضافه کرد: تمام برنامه ریزان شهری به دنبال ایجاد محیط‌های تعاملی برای شهروندان هستند تا بتوانند زیست پذیری شهری و سرزندگی و نشاط را افزایش دهند.

وی ادامه داد: تعاملات اجتماعی در یک فضای شهری بازتاب نوع فعالیت‌ها و اتفاقاتی است که در آن فضا رخ می‌دهد و هر چه فضای شهری مطلوب‌تر باشد، فعالیت‌ها، ارتباطات و تعاملات بیشتری در آن صورت گرفته و مدت زمان حضور افراد در این فضا، افزایش می‌یابد.‌ تعاملات اجتماعی در یک فضای شهری بازتاب نوع فعالیت‌ها و اتفاقاتی است که در آن فضا رخ می‌دهد و هر چه فضای شهری مطلوب‌تر باشد، فعالیت‌ها، ارتباطات و تعاملات بیشتری در آن صورت گرفته و مدت زمان حضور افراد در این فضا، افزایش می‌یابد.

مشاور کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت اظهار کرد: همه گیری کرونا باعث ترس و هراس و وحشت در جوامع انسانی شده و باید محیط‌های شهری با مشارکت شهروندان در این شرایط حساس، پویایی و شادابی و سرزندگی خود را تا حد امکان، با رعایت اصول پیشگیرانه و افزایش سطح ارتباطات و تعاملات خود از طریق روش‌ها و شیوه‌های جدید و ابزارهای آنلاین فراهم سازند.

به گفته مطالبی کلانشهرها با توجه به پتانسیل‌هایی که از نظر فضایی و محیط مصنوع داشته و تعاملات اجتماعی مردم از گذشته تاکنون، می‌توانند به عنوان کانون توجه بر شیوه‌های نوین ارتباطی و تعاملی، در دوران پاندمی کرونا مورد توجه باشند.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد تغییرات مربوط به تغییر سبک زندگی شهروندان به جهت شکل گیری رفتارهای منطقی و مطلوب به جای رفتارهای نمایشی، تصریح کرد: کارگزاران اجتماعی اولویت فعالیت خود را در سازماندهی اطلاعات و دانش و آگاه کردن جامعه هدف از موارد سازنده و مضر شبکه‌ها و نقش‌ها و فعالیت‌های مختلف اجتماعی در جامعه و بستر تعاملات الکترونیک قرار دهند.

شیوع ارسال اطلاعات کلیدی به عموم مهم در زمان کرونا مهم است

کارشناس مسائل مدیریت شهری شیوه ارسال اطلاعات کلیدی به عموم مردم را در جریان شیوع ویروس کرونا حیاتی دانست و تاکید کرد: گسترش این ویروس موجی از حجم اطلاعات اجتماعی را در رسانه و شبکه‌ها به دنبال داشته و از این رو باید عادات و شیوه‌های رفتاری با تکیه بر شبکه‌ها و فضای مجازی فراهم شود.

وی افزود: باید دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری و همچنین مشارکت شهروندی و گروه‌های مردم نهاد در کنار هم سعی کنند که سبک جدید زندگی دیجیتالی و استفاده از ابزارهای آنلاین در تعاملات اجتماعی شهروندان اثرگذار باشد تا علاوه بر افزایش زیست پذیری شهری، تعاملات اجتماعی جدید در دوران پاندمی کرونا، فردگرایی کمتر و پویایی اجتماعی را گسترش داده و مردم از درون گرایی بیرون و به سمت برون سپاری‌ها به صورت اشتراکات اجتماعی آنلاین سوق داده شوند.

مشاور کمیسیون توسعه و عمران شهری شورای شهر رشت با اشاره به رونق بسیاری از ابعاد زندگی به دلیل استفاده از ابزارهای مفید آنلاین و گسترش سبک زندگی دیجیتالی در شهرها و کلانشهرها، اضافه کرد: می‌توان زیست پذیری و سرزندگی شهری را در دوران کرونا و اجرای الگوهای تعاملات سازگار با کرونا را به عنوان یک الگوی مناسب و ارزشمند در جامعه دانست و همزیستی شهروندان را، با یک رویکرد همدلی و همراهی در برابر این دشمن و تهدید مشترک فراهم کرد.

کد خبر 5186899

منبع: مهر

کلیدواژه: نشاط اجتماعی مدیریت شهری ویروس کرونا ماه مبارك رمضان آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه ماه رمضان ۱۴۰۰ بوشهر انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا اردبیل محدودیت های کرونایی اراک ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان کرج استفاده از ابزارهای ابزارهای آنلاین تغییر سبک زندگی سرزندگی و نشاط زیست پذیری فضای شهری فعالیت ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جلسه امروز هیئت دولت با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تجلیل از برگزاری اجتماع معنوی روز گذشته مردم روزه‌دار در ورزشگاه آزادی، بر ضرورت فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی تاکید کرد. رئیس جمهور سفر‌های نوروزی را از جمله بستر‌های نشاط آفرین دانست و ضمن تاکید بر تلاش بیشتر مسئولان مرتبط برای تامین امنیت و رفاه مسافران نوروزی، تصادفات جاده‌ای را نگران کننده و نقطه مقابل این نشاط دانست و افزود: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات جاده ای تلاش بیشتر مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

ضرورت تکریم و بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و چهره‌های علمی پیشکسوت در دانشگاه‌ها، از دیگر محور‌های سخنان رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت بود. آقای رییسی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌هاست دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تاکید کرد. رئیس جمهور همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در سال جدید با بهره گیری هر چه بیشتر و بهتر از رسانه‌ها برای تشریح برنامه‌ها و تبیین عملکرد‌ها و بیان دیدگاه‌ها و مقابله با هجمه‌های رسانه ای دشمن برنامه ریزی کنند.
پیش از سخنان رئیس جمهور وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و واردات ۶ هزار خودرو کشنده در سال گذشته، تعداد خودرو‌های وارده شده از این دست به کشور طی دو سال و نیم گذشته به ۲۵ هزار دستگاه رسید و نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور در سطح مطلوبی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال گذشته پرداخت و افزود: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۵۷ هزار و ۶۰۷ خودرو در ناوگان حمل و نقل جایگزین شد به نحوی که تنها در سال گذشته ۶۸ هزار خودرو یعنی ۱۸ درصد بیش از ۴ سال قبل از آن در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه امروز گزارشی از ارتقاء شاخص توسعه ارتباطات در کشور ارائه کرد و گفت‌: مهم‌ترین شاخص ارزیابی توسعه ارتباطات در کشورها، شاخص اتحادیه بین‌المللی مخابرات (IDI) است که بر اساس ارزیابی‌های این اتحادیه در دو بخش پوشش فراگیر است و کیفیت ارتباطات و میزان استفاده مردم از زیرساخت‌های ارتباطی، کشور رشد ۴۷ درصدی و ارتقاء ۶ رتبه‌ای داشته است. وزیر نفت نیز در گزارش خود از پیشرفت ۳۶ درصدی پروژه جمع آوری گاز‌های مشعل در دولت مردمی خبر داد و گفت: با جمع آوری ۷ میلیون متر مکعب از گاز‌های مشعل علاوه بر تامین خوراک پتروشیمی‌ها برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • تاکید رییسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • چگونه هوای پاک را واقعی کنیم؟
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • المان های نوروزی متناسب با بهار قرآن و طبیعت طراحی شده است
  • ضرورت جرم انگاری متناسب در حوزه حفاری‌های غیر مجاز