Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@16:51:56 GMT

پیمان جدید نظامی آمریکا و نروژ

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۲۶۸۲

پیمان جدید نظامی آمریکا و نروژ

نروژ که مرز مشترک کمی با روسیه دارد، اعلام کرده است که یک توافقنامه نظامی جدید با آمریکا به امضا رسانده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دولت نروژ جمعه اعلام کرد: توافقنامه نظامی جدید با آمریکا با این هدف امضا شده است که کلیه فعالیت های نظامی ایالات متحده در خاک این کشور قانونمند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود بمب افکن‌های راهبردی آمریکا برای نخستین بار به نروژهشدار روسیه درباره اعزام بمب‌افکن‌های آمریکا به نروژ

 

بر اساس این گزارش، توافقنامه امضا شده بین واشنگتن و اسلو به ایالات متحده اجازه خواهد داد تا تاسیسات نظامی خود را در 3 منطقه هوایی و یک پایگاه دریایی نروژ احداث کند.

این توافقنامه باید پیش از اجرای نهایی به تصویب پارلمان نروژ برسد. دولت نروژ با انتشار بیانیه‌ای افزود: این توافقنامه حضور نظامی آمریکا در خاک نروژ را قانونمند و تسهیل خواهد کرد، این توافقنامه موجب تسهیل برنامه های آموزش نظامی و رزمایش در نروژ خواهد شد، بنابر این استقرار سریع نیروهای آمریکایی در نروژ در زمان وقوع بحران یا جنگ، تسهیل خواهد شد.

روابط بین نروژ و روسیه پس از دوران جنگ سرد به تدریج بهبود یافت ولی اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود در سال 2014 موجب تشدید مجدد تنش ها شده است.

دو کشور بارها در مناطق مرزی خود مانورهای نظامی مختلفی را برگزار کرده اند ولی قصد همکاری در خصوص مسائل مرزی و منطقه ای از جمله سفرهای مرزی و ماهیگیری را دارند.

نروژ از زمان پیوستن به سازمان ناتو در سال 1949 اعلام کرده است که اجازه ایجاد پایگاه های نظامی خارجی یا ذخیره سازی تسلیحات هسته‌ای در این کشور در دوران صلح را نخواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که در درگیری در محور دونتسک، ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳۰ نظامی خود را از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: ارتش اوکراین علاوه بر این یک خودروی زرهی و چهار خودرو دیگر را در درگیری در مسیر دونتسک از دست داد.

بنا به این بیانیه، در درگیری درمحور آودیوکا، بیش از ۳۸۰ نظامی دیگر اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه طی شبانه روز گذشته ۶ موشک طوفان سایه و ۱۵۵ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیراً در گزارشی اعلام کرد که از آغاز عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین، کی یف بیش از ۴۴۴ هزار نظامی را از دست داده است.

کد خبر 6080139

دیگر خبرها

  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • عکس| تیپ خبرساز سحر دولتشاهی در پشت صحنه یک فیلم
  • توافقنامه آبی اردن-رژیم صهیونیستی می‌شود؟
  • راه‌اندازی کمیته تغییر اقلیم به‌زودی
  • امان: اسرائیل بود که بحران را ایجاد کرد
  • گل تماشایی اولاگ تودتن در لیگ زنان نروژ / فیلم
  • سفیر ایران در نروژ: عملیات نظامی مشروع ایران علیه اسرائیل مطابق با قوانین بین‌المللی انجام شد
  • برنامه عجیب نروژ برای «روزهای ۲۶ ساعته» تا افراد زمان بیشتری را با خانواده خود بگذارنند