Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی بیانیه ای ضمن اعلام مواضع خود درباره مذاکرات وین و خرابکاری در سایت هسته ای نطنز اعلام کرد: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه افراد و نهادهای جمهوری اسلامی نمونه‌ای دیگر از تداوم ادبیات قلدرمآبانه طرف‌های غربی است و نشان داد تفاوتی بین آمریکا و اروپا در دشمنی با ایران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

نطنز بار دیگر شاهد انفجاری خرابکارانه بوده است. حادثه‌ای که دل بسیاری از دانشمندان هسته‌ای کشور و دلسوزان این صنعت را به درد آورد. تاسیسات هسته‌ای نطنز در اتفاقی مشابه در روز 12 مرداد سال گذشته یک انفجار باعث آسیب شدید به سالن مونتاژ سانترفیوژ در تاسیسات نطنز شد. این اقدامات خرابکارانه درحالی رخ داده است که تیم مذاکره‌کننده ایران هنوز با امیدهای واهی به دنبال بهانه‌ای برای مذاکره با امریکاست.

همچنین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه افراد و نهادهای جمهوری اسلامی نمونه‌ای دیگر از تداوم ادبیات قلدرمآبانه طرف‌های غربی است و نشان داد تفاوتی بین آمریکا و اروپا در دشمنی با ایران وجود ندارد. ادامه مذاکرات با کشورهایی از هر ابزاری برای فشار بر مردم ایران فروگذار نمی کنند توجیه عقلانی ندارد. 

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شرایط مذاکره به سود ایران تغییر کرده است. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور بنا بر رسالت خود به عنوان عضوی از جریان دانشجویی کشور مواضع خود را در مواجهه با اقدامات خصمانه طرف‌های غربی اعلام می‌دارد:

الف) ادامه هر گونه مذاکره مادامی که طرف‌های غربی دست از اقدامات خصمانه خود برنداشته‌اند، متوقف شود. کما اینکه به اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی هدف از این اقدام خرابکارانه، جلوگیری از فشار ایران روی آمریکا در مذاکرات بود. بدیهی است ادامه مذاکرات تا قبل از برداشتن تمامی تحریم‌ها ( اعم از اروپایی و آمریکایی ) و راستی‌آزمایی توسط نهادی بی‌طرف و مستقل از دولت ممنوع خواهد بود. بازگشت تیم مذاکره‌کنند از وین اولین قدم در جهت تحقق این امر است. 

ب) ایده‌ها و ابتکاراتی مبنی بر بازگشت گام به گام به برجام، بازگشت مشروط، بازگشت در صورت ازادسازی پول‌های بلوکه شده و خصوصا رفع صرف تحریم‌های ترامپ و ... بنابر موضع صریح رهبر معظم انقلاب جایگاهی در سیاست خارجه جمهوری اسلامی نداشته و تیم مذاکره‌کننده تلاش خود را در عملی ساختن این گونه ابتکارات متوقف سازد و از ثبت نام خود در تاریخ به عنوان بزرگترین خائنین داخلی جلوگیری کند. 

ج) نظارت مستقیم مجلس و خصوصا کمیسیون امنیت ملی بر محتوای مذاکرات می‌تواند از تکرار وقایعی مانند تصویب برجام بدون اجرائی شدن شروط رهبری جلوگیری نماید.

د) توقف تمام بازرسی‌های آژانس انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران ابتدایی‌ترین واکنشی است که سازمان انرژی اتمی می‌تواند در قبال عملکرد سیاست‌زده آژانس و اقدامات تروریستی در مراکز هسته‌ای داشته باشد. رد پای بازرسان آژانس (بخوانید جاسوسان آژانس) در ترورها و حوادث قبلی هنوز از خاطر مردم ایران نرفته‌است.

هـ) تاسیس مراکز کوچک و زیرزمینی هسته‌ای به جهت جبران صدمات وارد شده به صنعت هسته‌ای ایران. البته جبران صدمات وارده نیاز به مدت‌‌ها زمان دارد. لکن می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و به کارگیری تجیهزات جدید تا دوسال آینده به دو برابر غنی سازی ایران در زمان عقد برجام بازگشت.

ز) افزایش پیمان‌ها و معاهدات دوجانبه با کشورهای مختلف به خصوص کشورهای منطقه یکی از اقدامات مناسب در جهت خنثی‌سازی تحریم‌های طرف‌های غربی باشد.

سربلندی یاران اسلامی را از خداوند متعال خواستاریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم ها دانشجویان آمریکا اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سایت نطنز طرف های غربی تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل است/ در صورت خرابکاری هسته‌ای به سرعت مقابله به‌مثل می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سرتیپ پاسدار احمد حق طلب فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور درباره اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات پیروزمندانه «وعده صادق» مبنی بر حمله به تاسیسات هسته‌ای کشور اظهار کرد: این تهدیدات مربوط به امروز و دیروز نیست، از سال‌های قبل رژیم جعلی صهیونیستی علاوه بر تهدید، نسبت به اقدامات خرابکارانه و تروریستی در حوزه صنعت هسته‌ای کشور مبادرت ورزیده است.

وی افزود: هر چند بر اساس پروتکل‌ها و استاندارد‌های جهانی و قوانین و مقررات آژانس بین‌المللی هسته‌ای همه کشور‌ها از حمله به تاسیسات هسته‌ای پرهیز داده شده‌اند؛ در عین حال جمهوری اسلامی ایران همواره و از همان  ابتدا آمادگی مقابله با این تهدیدات را داشته است.

سردار حق طلب با اشاره به اینکه اخیراً رژیم صهیونیستی در یک اقدام جنایتکارانه با حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه همه قوانین و مقررات بین‌المللی را زیر پا گذاشت، تصور نمی‌رفت مجددا در اقدام مذبوحانه دیگری  بخواهد تهدید حمله مراکز هسته‌ای کشورمان  را مطرح کند، بیان کرد: به لطف الهی و با تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و تلاش فرزندان ملت ایران در نیرو‌های مسلح با استفاده از طرح‌های پدافند غیرعامل و همچنین امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته و نیز به واسطه پراکندگی مجموعه‌ها و تاسیسات هسته‌ای کشورمان در سرزمین پهناور ایران، آمادگی مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی را داریم.

فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور با تاکید بر اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمادگی کامل بسر می‌برند، خاطرنشان کرد: مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ما است و به اصطلاح برای پاسخ به اقدام احتمالی آنها، دست‌ها روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند برای نابودی اهداف مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در صورتی که رژیم صهیونیستی بخواهد اقدامی علیه مراکز و تاسیسات هسته‌ای ما انجام دهد حتماً و قطعاً با واکنش ما مواجه و برای مقابله به مثل با سلاح‌های پیشرفته مراکز هسته‌ای رژیم مورد تهاجم و عملیات قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای  کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور می‌باشد.

سردار حق طلب با تاکید بر اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری امروز دیگر دوره بزن در رو گذشته است، گفت: اگر رژیم صهیونیستی اقدام تجاوزکارانه‌ای علیه ایران انجام دهد، نوع پاسخ با تدبیر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و آنها مطمئن باشند ضربه‌ای که از نیرو‌های مسلح دریافت می‌کنند به مانند عملیات «وعده صادق» در تاریخ یادگار خواهد ماند.

وی در پایان تصریح کرد: به مردم عزیز و شریف ایران اطمینان می‌دهیم، فرزندان انقلابی شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش غیور و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و همچنین سایر نیرو‌های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی کشور با استفاده از طرح‌های پدافند غیرعامل و همچنین ابزار‌ها و تجهیزات پیشرفته حفاظتی و امنیتی از تاسیسات مراکز و مجتمع‌های هسته‌ای کشور حفاظت و صیانت می‌کنند، لذا مراکز هسته‌ای کشورمان در امنیت کامل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اذعان رسانه صهیونیستی: موشک‌های ایران به تاسیسات هسته‌ای و نظامی اصابت کرد
  • اذعان رسانه صهیونیستی: موشک‌های ایران به تاسیسات هسته ای و نظامی اصابت کرد
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • اعتراف به اصابت موشک‌های ایران به تاسیسات هسته‌ای و نظامی |‌ مقابله ۹۹ درصدی با موشک‌های سپاه دروغ بود
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ آمادگی مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی را داریم
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل است/ در صورت خرابکاری هسته‌ای به سرعت مقابله به‌مثل می‌کنیم
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران
  • مدیر کل آژانس اتمی: حمله به تاسیسات هسته ای کشورها یک اشتباه وحشتناک است که تبعات بسیار جدی دارد/ از طرف های درگیر ( ایران و اسرائیل) خواستیم که خویشتن داری نشان دهند