Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:15:10 GMT

چاپ دومین کتاب درباره یکی از شهدای دهه هفتادی مدافع حرم

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۲۷۷۲

چاپ دومین کتاب درباره یکی از شهدای دهه هفتادی مدافع حرم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات شهید کاظمی، کتاب «تاثیر نگاه شهید» نوشته مومن دانشگر، شامل خاطرات و زندگینامه شهید عباس دانشگر از مدافعان دهه هفتادی حرم، به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

شهدای مدافع حرم، موج جدیدی از اسلام‌خواهی را نه تنها در ایران که در سراسر جهان اسلام ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها داشته‌های دفاع مقدس را غنی کردند و فصول دیگری بر کتاب قطورش افزودند. شهید عباس دانشگر یکی از شهدای مدافع حرم دهه هفتادی است که روی نسل جوان امروزی تاثیرگذاری ویژه‌ای داشته است؛ شهیدی که خود مصداق بارز تعبیر «جوان مؤمن انقلابی» در کلام مقام معظم رهبری  شد.

عباس دانشگر متولد اردیبهشت سال ۱۳۷۲ در شهرستان سمنان است. حضور او در پایگاه و بسیج باعث شد رفتار و گفتارش با اخلاق اسلامی آراسته شود. رابطه‌ای صمیمی و عاطفی با دوستانش پیدا می‌کرد. دانشگر سال ۱۳۹۰ در کنکور سراسری شرکت کرد و با رتبه عالی در دانشگاه سمنان، در رشته مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) قبول شد اما به خاطر دوراندیشی و علاقه‌ای که به سپاه پاسداران داشت، در آزمون دانشگاه امام حسین (ع) هم شرکت کرد و قبول شد.

این‌شهید پنجم مهر سال ۱۳۹۰ وارد دانشگاه امام حسین (ع) شد و پس از گذشت یک‌سال دوره آموزش عمومی افسری را پشت سر گذاشت. دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به جبهه مقاومت در سوریه پیوست و سرانجام در بیستم خرداد همان‌سال در روستای هویز حومه جنوبی شهر حلب سوریه، با شلیک موشک تاو آمریکایی توسط دشمن به شهادت رسید.   

پیش از این‌، برای معرفی شخصیت این‌شهید، سال گذشته کتاب «آخرین نماز در حلب» چاپ شد و حالا «تاثیر نگاه شهید» دومین اثری است که درباره این‌شخصیت چاپ می‌شود. این‌کتاب ۷ بخش دارد که خاطراتی در رفتار و سبک زندگی افراد مختلف مرتبط با شهید دانشگر را شامل می‌شود. خاطرات این‌کتاب به قلم مومن دانشگر، پدر شهید موردنظر نوشته شده‌اند.

این‌کتاب همزمان با سالروز تولد شهید دانشگر آماده چاپ شده و  با ۲۱۶ صفحه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5190778 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری انتشارات شهید کاظمی نشر شهید کاظمی مدافعان حرم حضرت زینب شهدای مدافع حرم ترجمه تازه های نشر معرفی کتاب رایزنی فرهنگی فریدالدین عطار نیشابوری ماه رمضان ۱۴۰۰ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تونس ادبیات کودک و نوجوان ادبیات فارسی انتشارات پیدایش پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات انتشارات سوره مهر موسسه متن فرهنگستان هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه در دویستمین روز حمله نظامی ارتش اشغالگر اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت سه هزار و ۲۵ کشتار و جنایت در نوار غزه انجام داده است.
دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه افزود: در ۲۰۰ روز گذشته از حملات ارتش اسرائیل به نوارغزه، ۴۱ هزار و ۱۸۳ فلسطینی شهید و یا مفقود شدند که ۱۴ هزار و ۷۷۸ نفر از شهدا کودک هستند.
بنا به اعلام دفتر اطلاع رسانی دولت غزه، دست کم ۳۰ کودک در نوار محاصره شده غزه بر اثر قحطی و گرسنگی شهید شدند.
در این مدت ۴۸۵ نفر از کادر پزشکی و درمانی، ۱۴۰ خبرنگار و ۶۷ نیروی دفاع مدنی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه به 34 هزار و 262 شهید رسید
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • آمار شهدای غزه به ۳۴۲۶۲ نفر رسید
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان