Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@17:01:49 GMT

ویژه برنامه‌های ماه رمضان در کرمانشاه اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۲۷۸۷

ویژه برنامه‌های ماه رمضان در کرمانشاه اعلام شد

گروه استان‌ها -ویژه برنامه‌های جدید ماه مبارک رمضان در سال‌جاری در کرمانشاه اعلام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ماه مبارک رمضان را خداوند فرصتی برای رشد و تزکیه قرار داده است و در بین عبادات بر روزه‌داری تأکید شده، چرا که این نوع عبادت یعنی سختی دادن به جان و تن، متناسب با این فضای رشد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند درباره وجوب روزه این ماه فرمود «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ‏ کَما کُتِبَ عَلَى الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُون‏» یعنی اى اهل ایمان، روزه بر شما مقرّر شده، همان‌گونه که بر پیشینیان شما مقرّر شد، امید که تقوا پیشه کنید».

از این جهت اعمال و آدابی که برای ماه مبارک رمضان در روایات بر شمرده‌اند، برای بهره وافرتر و نیز جهت حصول محضریت بیشتر برای مؤمنان روزه‌دار است. به این منظور ویژه برنامه‌هایی در استان کرمانشاه از سوی نهادهای فرهنگی و مذهبی تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام مهدی کارگر معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برنامه‌های این سازمان برای ماه مبارک رمضان شامل سه محور تشکیل زنجیره توسل‌جویی، طرح محله "مِهرواره همدلی" و طرح مردم ما با محوریت مساجد استان کرمانشاه است گفت: در حوزه توسل جویی برنامه‌های ماه رمضان با تاکید بر اهمیت دعا و نیایش و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد استان کرمانشاه برگزار و مساجد پذیرای روزه‌داران خواهند بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه محافل و مجالس قرآنی و برپایی سفره ضیافت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه در مناطق تقریبی استان برای نشان دادن وحدت مردم شیعه و سنی برگزار می‌شود بیان کرد: در طرح مهرواره همدلی مردم در محوریت اصلی قرار دارند و سعی می‌کنند با همکاری امام محله نسبت به رفع مشکلات محله مانند توزیع بسته‌های معیشتی، تسویه حساب‌های دفتری نیازمندان محله، توزیع افطاری ساده با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، آزادی زندانیان، پرداخت وام قرض الحسنه، اجرای برنامه‌های معنوی و مناجات خوانی و امیدآفرینی بین آحاد جامعه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه پنج گروه جهادی در ایام ماه مبارک رمضان در مناطق حاشیه‌نشین فعالیت خواهند کرد عنوان کرد: به دلیل شرایط کرونایی روحانیون به مناطق مختلف اعزام نخواهند شد و طلاب از طریق فضای مجازی پاسخگوی سوالات مردم خواهند بود.

ساحل سهیلی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان بر اساس رنگ‌بندی کرونایی به سه شیوه حضوری، نیمه حضوری و مجازی در این استان اجرا خواهد شد گفت: جزءخوانی و ترتیل‌خوانی، محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه، مساجد، مؤسسات قرآنی و فرهنگی، مراکز نظامی، حوزه‌های علمیه، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کرسی‌های تلاوت و تفسیر و کرسی تلاوت اذان گاهی و بیان تفسیر سحرگاهی از جمله فعالیت‌های قرآنی ماه رمضان در استان کرمانشاه است.

رزمایش مجازی تربیتی و بصیرتی رمضان‌المعظم در استان فارس اجرا می‌شودشبهای رمضان با برنامه قرار سحر همراه اولایجاد شعبه ویژه در دادسرای همدان برای مقابله با روزه خواری/قرارگاه رمضان با هدف مبارزه با روزه خواری در همدان تشکیل شد

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف کرمانشاه با بیان اینکه برنامه جزءخوانی قرآن به دلیل شرایط موجود ناشی از کرونا با حضور حداکثر 10 نفر در 10 بقعه متبرکه در سطح استان برگزار می‌شود بیان کرد: جلسات تفسیر قرآن کریم هر روز در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع)  در سحر‌های ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم جزءخوانی قرآن کریم با قرائت قاریان و اساتید ممتاز استان بهرام بهرامی، آرش سوری، برومند کریمی، ساری صلانی، رضا رحمانی، علی نیکی، احسان سلیمانی، بهزاد رهروان، سید محسن موسوی یکتا، علی عسگری، بیژن کریمی هر روز رأس ساعت 19 از  25 فروردین تا 24 اردیبهشت ماه در مرکز افق مسجد و زیارتگاه صاحب‌الزمان عج برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 160 نفر برای انجام فعالیت‌های تبلیغی اعلام آمادگی کردند گفت: یکی از برنامه هایی که در ماه مبارک رمضان قرار است به صورت گسترده در سطح شهر انجام شود نصب بنرهایی مزین به احادیث ائمه اطهار است که به این منظور اصناف و شهرداری کرمانشاه اعلام آمادگی کردند که جهت فضاسازی این بنرها را نصب کنند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برنامه دیگر در ماه رمضان، بحث تلاوت قرآن در مساجد و تکایا است که متولی این کار برادران اهل‌سنت هستند عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونایی مبلغین در سطح محدودی ساماندهی شدند و برنامه منسجمی برای حضور روحانیون در برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به تعطیلی مدارس تبلیغ در مدارس را نداریم اما تبلیغ چهره به چهره در محلات را برنامه‌ریزی کردیم که با رعایت پروتکل‌ها انجام خواهد شد افزود: با توجه به فصل انتخابات و لزوم آگاه‌سازی مردم نسبت به این مسئله مبلغین در ماه مبارک رمضان هم در باب بصیرت بخشی و هم در بحث عبادی فعالیت خواهند کرد زیرا دین ما یک دین سیاسی و مذهبی است و ویژه برنامه‌های میلاد امام حسن (ع) و شب‌های قدر خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح ضیافت الهی در 11 بقعه متبرکه استان کرمانشاه برگزار می‌شود و 3500 بسته معیشتی نیز در قالب طرح ضیافت همدلی توزیع خواهد شد گفت: برنامه‌ها جزءخوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم است در شهرستان‌های قرمز با حداکثر 10 نفر جمعیت و در شهرستان‌های نارنجی با حداکثر 15 نفر در 10 بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه عنوان کرد: برنامه اصلی جزءخوانی قرآن توسط اوقاف در محل صداوسیمای استان به صورت زنده از شبکه زاگرس هرروز از ساعت 17 تا 18 پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌‌ها برگزاری محفل انس با قرآن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که در حدود 5 تا 6 بیمارستان و مرکز درمانی و بهداشتی برای کادر درمان برگزار می‌شود عنوان کرد: تفسیر قرآن کریم به صورت مجازی و با حضور مفسران برجسته کشوری در امامزاده(ع) ابراهیم طاقبستان از دیگر برنامه‌های اوقاف است که سحر‌های ماه مبارک رمضان از شبکه زاگرس پخش می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پویش ختم قرآن کریم، برنامه کرسی اذان گاهی در بقاع متبرکه،‌ راه‌انداری کاروان‌های شادی نسیم کرامت در نیمه رمضان از برنامه‌های اوقاف در ماه مبارک رمضان است بیان کرد: طرح ضیافت الهی در بقاع امامزاده ابراهیم (ع) کنگاور، امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه، بقعه سیده فاطمه، زیارتگاه صاحب الزمان(عج)، امامزاده علی اکبر (ع)اسلام آباد، امامزاده حسن(ع) اسلام آباد، بقعه احمدابن اسحاق سرپل ذهاب، امامزاده احمد(ع) سنقر، امامزاده باقر(ع) بیستون، امامزاده مهدی(عج) هرسین و بقعه سید عبیدالله هجیج  برگزار می‌شود.

مهدی عبدالملکی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه برنامه رمضان عاشورایی در کنار قبور مطهر شهیدان گلگون کفن  شهر کرمانشاه هر روز قبل از اذان مغرب تا پایان ماه مبارک رمضان در حال اجرا است گفت:  این برنامه به همت اداره مذهبی سازمان فرهنگی شهرداری و قرارگاه رایه‌الشهدا در حال برگزاری است و در صورت عادی شدن شرایط کرونا در پایان مراسم با افطاری روزه‌داران کرمانشاهی ختم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه با عنوان «ماه رمضان همراه با شهدا» با مداحی محمد الماسی‌پور هر روز از ساعت 18 از طریق فضای مجازی منتشر و شهر کرمانشاه رمضان عاشورایی می‌شود عنوان کرد: به دلیل شرایط ویژه و بحرانی ویروس کرونا سلسله برنامه‌های ماه دلدادگی که قرار بود در پارک‌ها و بوستان‌ها استان‌های کرمانشاه برگزار شود کنسل شد.

انتهای پیام/833/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان استان کرمانشاه با اشاره ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان ویژه برنامه کل اوقاف و امور برگزار می شود ماه رمضان قرآن کریم خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز اقامتی موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شأن ماه رمضان هستند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان گفت: تمام مراکز اقامتی استان موظف هستند که دستورالعمل‌هایی را که در خصوص لزوم شئونات ماه مبارک است، رعایت کنند، در غیر این صورت با واحد صنفی متخلف برخورد و ضمن تشکیل پرونده قضائی تا پایان ماه مبارک رمضان پلمب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی امروز _پنجشنبه نهم فروردین‌_ در نشست با ضابطان دستگاه قضائی استان کرمانشاه، با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز اظهار کرد: به منظور حفظ حرمت و شئونات ماه مبارک رمضان، در این ایام تنها رستوران‌هایی که در محدوده مراکز اقامتی و بیمارستان‌ها هستند باید مجوز فعالیت در طول روز را داشته باشند.

وی افزود: تمام مراکز اقامتی استان موظف هستند که دستورالعمل‌هایی را که در خصوص لزوم شئونات ماه مبارک است، رعایت کنند، در غیر این صورت با واحد صنفی متخلف برخورد و ضمن تشکیل پرونده قضائی تا پایان ماه مبارک رمضان پلمب خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی خدمت‌رسانی می‌کنند، مانند فرودگاه و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل مسافر نیز باید در فضاهای محیطی خود نسبت به ترویج فرهنگ روزه‌داری اقدام کنند.

کریمی اضافه کرد: به دلیل تقارن سیزدهم فروردین با شهادت حضرت علی (ع) شهرداری در برخی از مراکز تفریحی شهر مانند پارک شرقی و غربی فضاسازی محیطی لازم را انجام دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین در این ایام از محتوای آیات، احادیث و متون زیبای مرتبط با ماه رحمت الهی و لیالی قدر در سطح شهر، نسبت به برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های فرهنگی-مذهبی، آموزش‌های قرآنی و تعالیم دینی در پارک‌های شرقی و غربی طاق بستان و پارک شاهد اقدام شود.

کد خبر 739880

دیگر خبرها

  • لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان
  • ویژه‌برنامه شب‌های قدر شبکه دو از حرم حضرت معصومه (س)
  • مراکز اقامتی موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شأن ماه رمضان هستند
  • ویژه برنامه های شبکه تهران سیما در شب های قدر
  • جزییات ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شبهای قدر
  • جزئیات ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شبهای قدر
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب‌های قدر
  • «رمضان گرد» و «زورخانه گردی» تا ۱۱ فروردین در اصفهان برپاست
  • استمرار برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در «فلک‌الافلاک»
  • اخبار کوتاه رسانه در هفتم فروردین