Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@03:18:32 GMT

وضعیت کیفی هوای تهران

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۲۸۱۲

وضعیت کیفی هوای تهران

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۲۸ فروردین) در محدوده قابل قبول قرار داشته است و تداوم این شرایط طی روز دور از انتظار نخواهد بود. ناطقان: پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۸ فروردین ماه) با حاکمیت جو ناپایدار در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





کاهش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و در اواخر وقت با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده و پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد، هرچند با افزایش تندی باد در ساعات پایانی پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

صبح فردا (۲۹ فروردین ماه) باتوجه به شرایط جوی مساعد و با وجود افزایش ترافیک صبحگاهی در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. عدم وزش باد مؤثر طی روز باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد که کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش تندی باد تا اواخر وقت فردا (۲۹ فروردین ماه)  و باوجود افزایش ترافیک شامگاهی انتظار می‌رود وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق برقرار شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۱ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۶ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.
منبع: ایسنا برچسب ها: کیفیت ، هوا ، تهران ، ناطقان ، پایتخت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کیفیت هوا تهران ناطقان پایتخت کیفیت هوا در محدوده محدوده قابل آلاینده ها قبول قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قابل قبول هوای ۷ شهر خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفیت هوا، امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه نیوساید اهواز ۸۴، ایستگاه استانداری خوزستان در اهواز ۷۳، ایستگاه حفاری اهواز ۶۲، ایستگاه اندیمشک ۷۱، ایستگاه مسجدسلیمان ۷۷، سوسنگرد ۵۹، ایستگاه خرمشهر ۶۴، ایستگاه ماهشهر ۶۹ و ایستگاه هندیجان ۶۲ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهر‌ها در وضعیت «قابل قبول» بوده است.

در این مدت هوای هیچکدام از شهر‌های خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • وضعیت هوای تهران در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • وضعیت کیفیت هوای تهران صبح روز ۲۹ فروردین
  • امروز هوای تهران پاک است
  • وضعیت قابل قبول هوای ۷ شهر خوزستان
  • هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • هوای پایتخت قابل قبول شد