Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@04:42:52 GMT

چاپ دومین کتاب درباره یکی از شهدای دهه هفتادی مدافع حرم

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۲۸۹۴

چاپ دومین کتاب درباره یکی از شهدای دهه هفتادی مدافع حرم

کتاب «تاثیر نگاه شهید» شامل خاطرات و زندگینامه شهید عباس دانشگر توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کتاب «تاثیر نگاه شهید» نوشته مومن دانشگر، شامل خاطرات و زندگینامه شهید عباس دانشگر از مدافعان دهه هفتادی حرم، به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهدای مدافع حرم، موج جدیدی از اسلام‌خواهی را نه تنها در ایران که در سراسر جهان اسلام ایجاد کرده‌اند. آنها داشته‌های دفاع مقدس را غنی کردند و فصول دیگری بر کتاب قطورش افزودند. شهید عباس دانشگر یکی از شهدای مدافع حرم دهه هفتادی است که روی نسل جوان امروزی تاثیرگذاری ویژه‌ای داشته است؛ شهیدی که خود مصداق بارز تعبیر «جوان مؤمن انقلابی» در کلام مقام معظم رهبری شد.

عباس دانشگر متولد اردیبهشت سال ۱۳۷۲ در شهرستان سمنان است. حضور او در پایگاه و بسیج باعث شد رفتار و گفتارش با اخلاق اسلامی آراسته شود. رابطه‌ای صمیمی و عاطفی با دوستانش پیدا می‌کرد. دانشگر سال ۱۳۹۰ در کنکور سراسری شرکت کرد و با رتبه عالی در دانشگاه سمنان، در رشته مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) قبول شد اما به خاطر دوراندیشی و علاقه‌ای که به سپاه پاسداران داشت، در آزمون دانشگاه امام حسین (ع) هم شرکت کرد و قبول شد.

این‌شهید پنجم مهر سال ۱۳۹۰ وارد دانشگاه امام حسین (ع) شد و پس از گذشت یک‌سال دوره آموزش عمومی افسری را پشت سر گذاشت. دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به جبهه مقاومت در سوریه پیوست و سرانجام در بیستم خرداد همان‌سال در روستای هویز حومه جنوبی شهر حلب سوریه، با شلیک موشک تاو آمریکایی توسط دشمن به شهادت رسید.   

پیش از این‌، برای معرفی شخصیت این‌شهید، سال گذشته کتاب «آخرین نماز در حلب» چاپ شد و حالا «تاثیر نگاه شهید» دومین اثری است که درباره این‌شخصیت چاپ می‌شود. این‌کتاب ۷ بخش دارد که خاطراتی در رفتار و سبک زندگی افراد مختلف مرتبط با شهید دانشگر را شامل می‌شود. خاطرات این‌کتاب به قلم مومن دانشگر، پدر شهید موردنظر نوشته شده‌اند.

این‌کتاب همزمان با سالروز تولد شهید دانشگر آماده چاپ شده و  با ۲۱۶ صفحه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عباس دانشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دومین خانه شهید در منطقه ۱۵ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهردار منطقه ۱۵ گفت:دومین خانه شهید در ۳طبقه به متراژ ۱۲۰ متر به منظور ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و پزشکی در خیابان ۱۷ شهریور، خیابان شهید رضایی افتتاح شد.

محمد شیری افزود: افتتاح خانه‌های شهید علاوه بر خدمت رسانی، سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان شهروندان خواهد شد همچنین پایگاهی برای نسل نوجوان و جوان است تا بیشتر با رشادت‌ها و‌جان فشانی‌های این نسل آشنا شوند.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم
  • سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا در کردکوی
  • افتتاح دومین خانه شهید در منطقه ۱۵ تهران
  • سردار پورجمشیدیان: با متجاوز به خاک ایران مماشات نخواهیم کرد
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در بیجار
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس