Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@09:12:47 GMT

رفع تعرض ۲ هزار میلیاردی از اراضی ملی بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۲۹۲۸

رفع تعرض ۲ هزار میلیاردی از اراضی ملی بوشهر

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه مقابله با زمین خواری از اولویت های ماموریتی پلیس پیشگیری در سال جدید است از آزادسازی ۵ هکتار اراضی ملی در شهرستان بوشهر به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا سردار مهدی معصوم بیگی در خصوص جزئیات این خبر اظهارکرد: با تلاش همکارانم در یگان حفاظت سازمانی ملی زمین و مسکن بوشهر ۴ فقره تعرض به اراضی ملی به مساحت ۵ هکتار آزاد سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اراضی رفع تعرض شده حدود 2000 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: پلیس پیشگیری از پیشگامان راه اندازی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در کشور است که در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و بازپس گیری سرمایه های ملی مورد تعرض نقش تاثیرگذاری ایفا کرده است.

آزادسازی ۲۹ هزار و ۶۱۸ هکتار از اراضی ملی در سال ۹۹

معصوم بیگی ادامه داد: در حال حاضر سه یگان حفاظت از امور اراضی، جنگل‌ها و مراتع و سازمان ملی زمین و مسکن با رده های تابعه در سطح کشور ماموریت مقابله با زمین خواری، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و حفظ سرمایه های ملی و مردمی را عهده دار هستند که مجموع اقدامات انجام شده منجر به رفع تعرض از ۳۸ هزار و ۲۰۲ فقره اراضی در سال ۹۹ شد که در مقایسه با سال ۹۸ از افزایش ۹۰ درصدی در رفع تصرف برخوردار است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: مجموع زمین های آزاد شده در بازه زمانی مورد اشاره توسط یگان‌های حفاظت ۲۹ هزار و ۶۱۸ هکتار است که ارزش ریالی آن توسط کارشناسان ۲۳۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در ادامه گفت: دستگیری 2285 نفر از زمین خواران و تشکیل ۱۸ هزار و ۹۴۳ فقره پرونده قضائی از دیگر اقدامات کارکنان یگان های حفاظت در امر مقابله با سودجویی و حفظ سرمایه های ملی است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس معصوم بیگی با تاکید بر ضرورت احساس مسئولیت اجتماعی و مشارکت همگانی برای پیشگیری از وقوع جرایم خاطرنشان کرد: سامانه تلفن‌های گویای ۱۶۵۶ ملی زمین و مسکن، ۱۳۱ امور اراضی و ۱۵۰۴ سازمان جنگل‌ها آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در رابطه با هر گونه سودجویی و مقابله با زمین خواری هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رفع تصرف اراضي ملي پلیس پیشگیری ناجا ملی زمین و مسکن پلیس پیشگیری اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور

علی ملکی آهنگران در لرستان با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر از عرصه‌های منابع طبیعی کشور محافظت می‌کنند، گفت: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نیرو شرکتی هستند که امسال ساماندهی خواهند شد و علاوه بر این حدود ۴ هزار نفر دیگر نیز جذب و ساماندهی خواهند شد.

وی اظهارداشت: در تلاشیم برای جبران خلأ نیروی انسانی از فناوری‌های نوین شامل نصب دوربین ها، استفاده از ریزپرنده‌ها و پهباد‌ها و هوش مصنوعی بهره ببریم.

آقای ملکی آهنگران به رفع تصرف ۳۰ هزار هکتار از اراضی، سال گذشته اشاره کرد و افزود: با افرادی که بخواهند اراضی ملی را تغییر کاربری دهند به شدت برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در خصوص قاچاق چوب هم گفت: در این رابطه شش هزار و ۱۲۰ پرونده تشکیل و ۹۱ هزار و ۸۹۸ اصله چوب کشف شده است.

دیدار با مدیر حوزه علمیه استان و تشکیل جلسه با تشکل‌ها و خبرنگاران با هدف ترغیب مردم برای حفاظت از منابع طبیعی و پیشگیری از آتش سوزی‌های احتمالی در فصول گرم سال و همچنین بازدید از یگان حفاظت محیط زیست استان و بخش‌های مختلف آن از جمله برنامه‌های سفر سه روزه علی ملکی آهنگران به لرستان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • پیشگیری از تعرض به حریم بناهای تاریخی البرز با ثبت ملی
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • کشف ۱۰۰۰کیلو لاشه کوسه ماهی در ساحل بوشهر