Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکرم طبقچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه احداث و راه‌اندازی مجتمع درمانی، رفاهی و آموزشی بیماران هموفیلی آذربایجان شرقی که از سال ۹۲ مطرح است، افزود: احداث این مجتمع در شهرک خاوران تبریز نیازمند کمک خیران است تا پس از هشت سال دوندگی به نتیجه برسد.

وی افزود: خیران می‌توانند در حوزه‌های مختلف از جمله ارایه تجهیزات، خاکبرداری،  اهدای سیمان و مصالح ساختمانی با ما همکاری کرده و بر نحوه چگونگی صرف و کمک‌های مالی و غیرمالی نیز نظارت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تمامی خدمات مورد نیاز بیماران در حوزه‌های مختلف آموزشی و درمانی مانند انجام آزمایشات ژنتیک، اسکان همراهان و هتلینگ، آب درمانی، خدمات دندانپزشکی و دریافت فاکتورها و داروها بدون مراجعه به بیمه و فیزیوتراپی با احداث این مجتمع به صورت متمرکز در یک نقطه به بیماران ارائه می‌شوند.

طبقچی اضافه کرد: بیماران هموفیلی به آب‌ درمانی که از آن به عنوان ورزش سبز یاد می‌شود نیاز مبرم دارند اما امکان شنای بیماران هموفیلی در استخرهای بخش خصوصی فراهم نیست.

وی با بیان اینکه اغلب مبتلایان به این اختلال انعقادی، آقایان هستند چرا که هموفیلی وابسته به جنس است، گفت: حدود ۶۰۰ بیمار هموفیلی در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده و ۱۰ مورد جدید بیماری نیز در اسفند ماه گذشته شناسایی شده است،

مدیرکانون هموفیلی آذربایجان شرقی افزود: بیش از نیمی از مبتلایان به هموفیلی در شهرستان تبریز و مابقی در سایر شهرستان‌های آذربایجان شرقی پراکنده هستند.

وی با اشاره به ضرورت مراجعه بیماران هموفیلی و یا بستگانشان برای انجام آزمایشات ژنتیک و ناقل بودن به تهران، اظهار کرد: هزینه انجام این آزمایش حدود ۱.۵ میلیون تومان است که کانون هموفیلی با ارایه این هزینه به خانواده بیماران تلاش می‌کند تا از تولد نوزاد مبتلا به هموفیلی جلوگیری کرده و از تحمیل هزینه‌های بعدی کلان به دولت پیشگیری کند.

طبقچی با بیان اینکه بیماری هموفیلی نوعی بیماری ارثی و ژنتیکی است، خاطرنشان کرد: در صورت تشخیص ابتلای جنین به بیماری هموفیلی امکان سقط درمانی تا ۴.۵ ماهگی ممکن است.

وی افزود: کانون هموفیلی آذربایجان شرقی نه تنها به بیماران مبتلا به این بیماری در استان که به بیماران هموفیلی استان‌های همجوار نیز خدماتی مانند خدمات دندانپزشکی و اعمال جراحی تعویض مفصل ارائه می‌دهد.

وی گفت: بیماران هموفیلی در ایام کرونا به ویژه بیماران سرپرست خانوار دچار مشکلات اقتصادی و بیکاری شده‌اند و چشم انتظار کمک خیران هستند.

طبقچی اضافه کرد:  بسیاری از دانش آموزان هموفیلی با مجازی شدن کلاس‌های مدرسه و دانشگاه نیاز به گوشی تلفن همراه هوشمند دارند که خیران می‌توانند در این زمینه نیز کمک حال این بیماران باشند.

برچسب‌ها روز جهانی هموفیلی آذربایجان شرقی هموفیلی بیماری های ژنتیکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز جهانی هموفیلی آذربایجان شرقی هموفیلی روز جهانی هموفیلی آذربایجان شرقی هموفیلی بیماری های ژنتیکی اخبار کنکور هموفیلی آذربایجان شرقی بیماران هموفیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت خیران در تجهیز مراکز درمانی اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در اقدامی خداپسندانه و نوع دوستانه خیرین سلامت خانم دکتر شیوا حسن زاده   یکصد میلیون ریال  وخانواده مرحوم حاج ناصر کریمیان    دویست میلیون ریال برای تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی اهدا کردند.

خانواده مرحومان حاجی کریم ایرانفر و حاجیه زینب ایرانی  نیز در خرید   یک دستگاه دی سی شوک به ارزش سه میلیارد و سیصد میلیون ریال اهدا کردند.

 

 

دیگر خبرها

  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • مشارکت خیران در تجهیز مراکز درمانی اشنویه
  • ارائه خدمتبه ۲ هزار و ۸۶۴ بیمار صعب‌العلاج و خاص