Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فرجی روزشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا،این پروژه ها را  افزایش ظرفیت زیرساخت داخل استانی در ۲ مسیر به میزان ۱G*۸ ، افزایش ۱۱ فناوری سایت B.t.s ، ایجاد امکان دایری تلفن ثابت بر بستر وایرلس در مرکز شهید علی محمد فلاحزاده ذکر کرد.

وی همچنین توسعه ظرفیت کافونوری به میزان ۹۶ پورت( درگاه)  ، اجرای فیبرنوری به میزان هفت هزار و ۷۵۰ متر ، نصب سوییچ دیتا در یک مرکز و توسعه ظرفیت اینترنت پرسرعت خانگی به میزان ۸۲۵ پورت(درگاه) را بخشی  از پروژه های اجرا شده بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورت به معنی درگاه است و برای رد و بدل کردن اطلاعات بین ۲ رایانه استفاده می شود،‏محلی است که داده‌ها وارد یا خارج می‌شود ، ۲ دو نوع پورت فیزیکی و مجازی وجود دارد.

وی بابیان اینکه شرکت ارتباطات مسوول تامین زیرساخت توسعه است، افزود: لازمه رشد و توسعه هر منطقه  فرایند توسعه ارتباطات است و هم اکنون ۲ شهر این شهرستان و تمامی روستاها زیرپوشش تلفن ثابت و همراه قرار دارد.

فرجی با تاکید بر پرداخت بدهی قبوض برخی مشترکان تلفن در ابرکوه و باتوجه به خدمات دولت الکترونیک و حذف قبض های کاغذی گفت: در صورت پرداخت به موقع روند توسعه شبکه های مخابراتی سرعت می گیرد.

اینترنت پرسرعت برای آموزش و سایر فعالیت ها فراهم است 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: اینترنت پرسرعت برای استفاده مردم و دانش‌آموزان از فضای مجازی برای آموزش و سایر فعالیت ها در ابرکوه برای پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ فراهم است .

رییس  اداره روابط عمومی مخابرات منطقه یزد تأکید کرد: ۱۵ مرکز مشغول به کار و تحت پوشش قرار گرفتن ۵۱  روستا به تلفن خانگی ، ۸۴ سایت تکنولوژی تلفن همراه ، ۱۷ سایت دیتا ، ۱۳ دفتر مخابراتی آی . سی. تی روستایی ، سه دفتر خدمات ارتباطی شهری از شاخصه های ارتباطی ابرکوه است.

این فعال رسانه در حوزه ارتباطات استان یزد همچنین هشت هزار و ۵۴۱ پورت منصوبه اینترنت پرسرعت و ۶ هزار و ۵۶۳ پورت(درگاه) مشغول به کار اینترنت پرسرعت را بخشی از شاخص‌های ارتباطی ابرکوه بیان کرد.

به گفته فرجی هم‌ اکنون ابرکوه ۲۰ هزار و ۸۴۰ شماره تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۳۷.۳ درصد در ۲ مرکز پرظرفیت و ۱۳ مرکز کم ظرفیت دارد و تعداد مشترکان تلفن همراه شهرستان ۷۵ هزار و ۹۵۷ شماره با ضریب نفوذ ۱۳۶ درصد است.

وی اشاره ای به تعداد شماره تلفن همراه در این شهرستان کمتر توسعه یافته استان یزد نکرد.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه ایران ارتباطات ابرکوه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه ایران ارتباطات ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه ایران ارتباطات ابرکوه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخبار کنکور اینترنت پرسرعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند

 سید حسین سادات حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، با اشاره به آمار تسهیلات تولید گوشی موبایل در سال ۱۴۰۲و عدم هماهنگی تسهیلات ارائه شده با اهداف تعریف شده در این بخش، از اعمال دقت بیشتر در صدور مجوز ساخت تلفن همراه خبر داد.

تولید گوشی موبایل با اعمال ضوابط جدید

به گزارش گجت نیوز، سید حسین سادات حسینی در این‌باره گفت:

در سال گذشته، بیش از ۱۰۰ شرکت درخواست خود را برای صدور مجوز تولید گوشی تلفن همراه ارائه کردند. پس از طی مراحل مشخص شده و دریافت برخی حمایت‌ها و تسهیلات، این شرکت‌ها فعالیت خود را آغاز کردند و مقرر شد وزارت صمت و وزارت ارتباطات، شرکت‌های درخواست‌کننده صدور مجوز را مورد بررسی و راستی‌آزمایی قرار دهند تا مشخص شود آیا امکانات و اعتبارات اختصاص‌یافته در جهت راه‌اندازی خط تولید و بهره‌برداری از آن استفاده شده است یا خیر.

به‌گفته رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، این راستی‌آزمایی‌ها منجر به آن خواهد شد که صدور مجوزهای جدید برای تولید تلفن همراه، مشمول دقت، بررسی‌ و زمان بیشتری شود.

همچنین طبق اعلام برخی از خبرگزاری‌های داخلی، اعطای تسهیلات به شرکت‌های تولیدکننده موبایل، گامی مهم در جهت حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات در این حوزه محسوب می‌شود. با این حال، نظارت دقیق بر نحوه استفاده از این تسهیلات و اطمینان از به‌کارگیری آنها در مسیر تولید، امری ضروری است تا از هدررفت منابع و سوءاستفاده احتمالی جلوگیری شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند