Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@21:55:30 GMT

برگزاری بیش از ۳۵۰۰ جلسه دادرسی زندانیان به صورت الکترونیک

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۳۰۴۶

برگزاری بیش از ۳۵۰۰ جلسه دادرسی زندانیان به صورت الکترونیک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین حجت الاسلام نور الله قدرتی از تشکیل جلسات با زندانیان به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد و گفت: تا پایان سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۳۵۶۴ مورد جلسه دادرسی به صورت الکترونیک در استان انجام شده است و همچنین قضات نیز ۹۱۴ جلسه با زندانیان به صورت الکترونیک داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه در راستای تحقق سیاست‌های اعلامی قوه قضائیه سامانه دادرسی الکترونیک از خرداد ماه سال ۹۹ در استان راه اندازی شده، گفت: هدف از راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیک، کاهش مراجعات زندانیان به مراجع قضائی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش هزینه و پیشگیری از مشکلات متعدد اعزام و بدرقه زندانیان و همچنین امکان ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده‌هایشان است.

وی با بیان اینکه ۵۳ مورد دیدار زندانیان با خانواده‌هایشان نیز به صورت الکترونیک انجام شده است افزود: در مجموع تا پایان سال گذشته ۴۵۳۱ جلسه با زندانیان الکترونیکی انجام شده است.

مقام ارشد قضائی استان تصریح کرد: دستیابی به قوه قضائیه هوشمند، از اولویت‌های این قوه است و امروز دستگاه قضائی از تهدید کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کرد و بر همین اساس، سامانه‌های مختلف الکترونیکی به منظور ارائه غیرحضوری خدمات قضائی راه‌اندازی شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اجرای دادرسی الکترونیکی علاوه بر تضمین سلامت مراجعان به دستگاه قضائی، زمان دادرسی را کاهش داده و گامی مؤثر در افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش هزینه‌ها است و امروزه با توجه به شرایط جامعه و لزوم پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، استفاده حداکثری و به موقع از ابزار الکترونیک اهمیت مضاعفی یافته است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از دادرسی الکترونیک نه تنها در دوران شیوع بیماری کرونا بلکه در دوران پسا کرونا نیز می‌تواند جایگزین مناسبی برای دادرسی‌های حضوری باشد.
 

کد خبر 5190817

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری قزوین دفاتر خدمات الکترونیک قضائی ویروس کرونا ماه مبارك رمضان آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه ماه رمضان ۱۴۰۰ بوشهر انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا اردبیل اراک محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان کرج صورت الکترونیک دادرسی الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده ۱۸۵ هزار خانوار بوشهری از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مصدق کشاورزی در جمع خبرنگاران افزود: از ۱۷ بهمن آغاز طرح فجرانه کالابرگ دولت تا کنون بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان یارانه مضاعف در قالب این طرح به بوشهری‌ها تعلق گرفته است.

وی تاریخ پایان مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ را ۱۷ فروردین اعلام و اضافه کرد: اعتبار مرحله سوم از ۱۸ فروردین برای سرپرستان خانوار فعال می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر یادآور شد: اعتبار جدید ۲۲۰ هزار تومانی علاوه‌بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی است و خانوار مشمول این طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

کشاورزی اظهار کرد: خانوار‌ها می‌توانند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جا‌به‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست؛ به عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد.

وی بیان کرد: خانوار‌های مشمول طرح فجرانه کالابرگ می‌توانند اقلام سبد غذایی را در مدت یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک‌جا وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجهز شده به زیرساخت طرح کالابرگ الکترونیکی نسبت‌به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی دولت اقدام کنند.

وی با اشاره به این‌که اعتبار کالابرگ هرماه باید در همان ماه استفاده شود و قابل انتقال به ماه بعد نیست از مشمولان دهک اول تا هفتم درآمدی خواست ظرف مدت باقی‌مانده از یارانه تشویقی دولت بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • مرخصی ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر با مراقبت پابند الکترونیک
  • استفاده ۱۸۵ هزار خانوار بوشهری از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • هدف اصلی دستگاه قضائی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود / در ۸ حوزه، انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • دور دوم انتخابات در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود