Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@14:21:08 GMT

هشدار پنتاگون به روسیه/از مسکو عذرخواهی نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۳۰۸۴

هشدار پنتاگون به روسیه/از مسکو عذرخواهی نمی‌کنیم

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون از تایید یا تکذیب گزارشات دال بر اینکه پنتاگون اخیرا استقرار دو ناوشکن در دریای سیاه را به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها با روسیه لغو کرده است، امتناع کرد.

وی گفت: در حال حاضر هیچ کشتی آمریکایی در دریای سیاه وجود ندارد.

کربی تصریح کرد: ما درباره تحرکات عملیاتی دریایی در داخل و خارج از مناطق حساس صحبتی نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناوهای نیروی دریایی کشورمان به طور منظم و معمول در دریای سیاه عملیات انجام داده و خواهند داد.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت: آمریکا تصمیم روسیه برای بستن بخش‌هایی از دریای سیاه به روی نیروهای دریایی خارجی را بخشی از کمپین کنونی‌اش علیه اوکراین می‌داند و از مسکو می‌خواهد در این تصمیم تجدیدنظر کند.

وی افزود: این تازه‌ترین نمونه از کمپین کنونی‌ روسیه برای متزلزل و بی‌ثبات کردن اوکراین محسوب می‌شود. ما از روسیه می‌خواهیم تا دست از ارعاب کشتی‌ها در این منطقه بردارد و درخصوص بسیج نیروهایش در امتداد مرز اوکراین تجدیدنظر کند.

جان کربی تصریح کرد: آمریکا اطلاع دارد که روسیه از اکتبر بابت مانورهای نظامی خود می‌خواهد اجازه ورود به کشتی‌های خارجی و کشتی‌های دولتی به تنگه کرچ، دریای آزوف و بخش‌هایی از دریای سیاه را ندهد.

کربی بر حمایت راسخ آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در چهارچوب مرزهای به رسمیت شناخته شده بین‌المللی‌اش تا آب‌های قلمرویی‌اش تاکید دارد.


پنتاگون عذرخواهی نمی‌کند
 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین به خبرنگاران گفت، آمریکا بابت طرح ادعای خود مبنی بر آنکه روسیه به شبه‌نظامیان در افغانستان برای کشتن سربازان آمریکایی اعزامی در آن منطقه جوایز نقدی پیشنهاد داده‌اند٬ عذرخواهی نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک٬ ادعاهای آمریکا در این رابطه٬ توسط مسکو تکذیب شد و مقامات دولت ترامپ نیز آن‌ها را رد کردند. این در حالی است که بررسی اطلاعاتی تمام شکایات مربوط به روسیه که به سفارش جو بایدن٬ رئیس‌جمهور آمریکا انجام شده بود٬ اطمینان "کم تا متوسط" را دریافت کرد.

جان کربی در جلسه مطبوعاتی گفت: ما درباره ایمنی و سلامت سربازانمان در شرایط آسیب‌زا صحبت می‌کنیم و از این بابت که می‌خواهیم دغدغه آن‌ها را داشته باشیم٬ عذرخواهی نخواهیم کرد.

کارزار بایدن ادعاهای مربوط به دادن جایزه در افغانستان را به طور فعالانه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مطرح کرد و از این طریق به بیان موضوعی پرداخت که تحت عنوان ناتوانی دونالد ترامپ برای ایستادن در مقابل روسیه٬ توصیف شد.

کربی گفت: ما اینجا هیچ‌کس را متهم نکرده‌ایم و فکر هم نمی‌کنم کسی را متهم کرده باشیم. حرف ما این است که این ادعا٬ یک جرم بالقوه جدی است. ما به اندازه کافی در این خصوص نگران هستیم و می‌خواهیم مسکو در مورد آن شفاف باشد.

کاخ سفید روز پنجشنبه به ادعای دادن جایزه برای کشتن سربازان آمریکایی تحت عنوان "گزارش" ارجاع داد٬ اما از آن‌ها به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های اضافی علیه روسیه٬ استفاده نکرد و گفت که رسیدگی به این موضوع از طریق کانال‌های دیپلماتیک٬ نظامی و اطلاعاتی ادامه دارد.

کربی در همین حال افزود: وزارت دفاع امکان اعزام ظرفیت‌های اضافی به افغانستان برای عقب‌نشینی آمریکا را منتفی نمی‌داند.

وی اظهار کرد: غیرمحتمل نیست که برای دوره‌ای کوتاه٬ برخی ظرفیت‌های اضافی به افغانستان اضافه شود تا عقب‌نشینی ایمن٬ منظم و برنامه‌ریزی شده همه نیروها را تا موعد رئیس‌جمهور در اوایل سپتامبر٬ محقق کند.

کربی گفت، برنامه‌های مقدماتی عقب‌نشینی که شامل خروج برخی پیمان‌کاران آمریکایی از افغانستان می‌شود٬ در حال بازنگری هستند.

310 310

کد خبر 1505656

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پنتاگون روسیه ایالات متحده آمریکا دریای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات با مقامات نیجر برای خروج نظامیان آمریکا از این کشور آغاز شده است.

این مقام پنتاگون مدعی شد که این کشور به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، با وجود مذاکرات برای خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش های رسانه ای، دولت واشنگتن یک هیات از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی آفریقای آمریکا را برای شرکت در مذاکرات به نیجر اعزام کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز این هفته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا به شورای نظامی حاکم بر نیجر اطلاع داده که در ماه‌های آینده هزار نظامی آمریکایی را از خاک نیجر خارج می‌کند.

کد خبر 6086845

دیگر خبرها

  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان