Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز رئیس دادگستری نظرآباد گفت: رسیدگی به پرونده سه هزار میلیارد تومانی با ۳۶ متهم، در اوایل اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.

یوسف رزقی در تشریح آخرین روند رسیدگی به پرونده موسوم به «شرکت فلاحتی» که در رسانه‌ها به پرونده «زمین‌خواری ۳ هزار میلیاردی نظرآباد» معروف شده گفت: رسیدگی به این پرونده با صدور ابلاغ ویژه از سوی رئیس قوه قضائیه با پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان البرز برای یکی از قضات دادگستری شهرستان نظرآباد آغاز شده است و کیفرخواست این پرونده پس از تکمیل تحقیقات با همکاری و تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در همه مراحل، در ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ توسط نماینده دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد قرائت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، رئیس دادگستری نظرآباد با اشاره به اینکه رسیدگی به اتهامات متهمین این پرونده نیز از ۱۶ فروردین آغاز شده و حسب اوقات رسیدگی تعیین شده تا ۶ اردیبهشت ادامه خواهد داشت متذکر شد: این پرونده ۳۶ متهم دارد که عمده اتهام آن‌ها اختلاس، پرداخت رشوه، کلاهبرداری و اهمال در انجام وظایف دولتی است.

رزقی  ارزش ریالی این پرونده را بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: در این پرونده با تلاش‌های انجام شده در دادسرا، اکثر اراضی متصرف شده به بیت المال مسترد و در مرحله دادگاه نیز استرداد اموال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این پرونده حدود ۵۰ شاکی دارد تصریح کرد: عمده شکات این پرونده مربوط به شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش نظرآباد و تعدادی از متصرفین این اراضی هستند که بعد از خریداری اراضی از شهرداری در آن محدوده مغازه ایجاد کرده یا با احداث واحد مسکونی ساکن شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استانی شهرستانها دادگستری استان البرز قوه قضاییه شرکت فلاحتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رئیس کل دادگستری گلستان گفت:  سال گذشته با رای دادگاه های استان نزدیک به 576 هکتار جنگل و مرتع به بیت المال بازگشت.
حیدر آسیابی افزود: از این سطح بیش از 77 هکتار اراضی جنگلی و بیش از 475 هکتار هم مرتع بوده است .
آسیابی افزود: بیش از 23 هکتار هم از اراضی ساحلی استان جزو اراضی بود که با ورود دادگستری استان، خلع ید شد .
وی گفت: برای اعمال دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده های مربوط به اراضی ملی ، دادگاه های ویژه ای در حوزه های قضایی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آراء خلع ید از عرصه های جنگلی و مرتعی استان است.
وی ادامه داد: تاکید دادگستری بر اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی هم سبب شد پارسال از تغییر کاربری 14 هکتار زمین کشاورزی و باغی استان هم جلوگیری شود.
وی افزود: سال گذشته همچنین با پیگیری دادگستری،  برای حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به نام منابع دولت، سند صادر شد.
وی افزود: مسدود شدن  431 چاه غیرمجاز، آزادسازی 152 هکتار حریم و بستر رودخانه ها  از تلاش های دادگستری استان در حوزه حفظ حقوق عامه در سال ۱۴۰۲ بود.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۶۵۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ 
  • کشف زمین خواری میلیاردی در زاهدان
  • زمین خواری ۳۰۰۰ میلیاردی در گیلان / دستگاه قضایی مقابل آن ایستاد
  • وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد
  • دستگاه قضایی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیاردی در گیلان ایستاد
  • جزئیات تازه از پرونده زمین خواری مدیر یک شرکت خصوصی
  • کشف زمین خواری در اراضی ملی در منطقه هیر
  • شناسایی یک فقره زمین خواری در استان اردبیل
  • کشف تخلف زمین‌خواری در اراضی ملی منطقه هیر
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت