Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@01:29:10 GMT

۷۰ درصد مدارس کشور «مربی بهداشت» ندارند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۳۲۷۰

۷۰ درصد مدارس کشور «مربی بهداشت» ندارند

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷۰ درصد مدارس کشور، مراقب سلامت یا مربی بهداشت ندارند، گفت: با کمبود بیش از ۹ هزار مربی بهداشت در مدارس مواجهیم.

به گزارش مشرق، محمد محسن‌بیگی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به کمبود مربی بهداشت در مدارس کشور، اظهار کرد: بر اساس نُرم تعریف شده که قبلا در کشور وجود داشته است، نیاز به ۱۵ هزار مربی بهداشت است که تعداد ۵ هزار مربی در مدارس کشور هستند و کمبود ۱۰ هزار مربی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: حاجی میرزایی: پروتکل ها در مدارس سخت گیرانه است

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مدارس کشور، مراقب سلامت یا مربی بهداشت ندارند، گفت: در بحث استخدام آموزش و پرورش، درخواست سهمیه کردیم که عدد سهمیه اول خیلی کم بود اما در ایزنی‌های بعدی به ۸۵۰ نفر تبدیل شد.

*کمبود ۹ هزار مربی بهداشت در مدارس

محسن‌بیگی ادامه داد: با احتساب اضافه شدن ۸۵۰ مربی بهداشت به مدارس کشور که کمتر از ۱۰ درصد مربی بهداشت مورد نیاز است، بیش از ۹ هزار مربی بهداشت در کشور کمبود داریم.

بیشتر بخوانید: حضور دانش‌آموزان در مدارس دوطلبانه است

وی به فعالیت‌هایی که در فضای مجازی برای سلامت دانش‌آموزان در ایام کرونا می‌شود، اشاره کرد و افزود: در شبکه «شاد»، سه کانال درباره بهداشت، آموزش و محیط زیست و ایمنی وجود دارد که در این ۳ کانال، مربیان بهداشت، مدیران مدارس و سفیران سلامت حضور دارند و فعالیت می‌کنند.

* فعالیت ۲ میلیون سفیر سلامت

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲ میلیون سفیر سلامت در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: مربیان بهداشت، محتوا تولید می‌کنند و در کانال‌ها به اشتراک می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: روحانی اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را ابلاغ کرد

وی اضافه کرد: پویش‌ها و برنامه‌هایی در فضای مجازی داریم که سفیران سلامت، نقش بسیار پررنگی در اجرای آنها دارند البته فراموش نشود که یک سری از رفتارها به صورت تعاملی و چهره به چهره در میدان اتفاق می‌افتاد که با توجه به تعطیلی مدارس، به سختی امکان‌پذیر است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا سلامت ویروس کرونا شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش مشرق مربی بهداشت هزار مربی بهداشت مربی بهداشت آموزش و پرورش مدارس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز رحیمی در استانداری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: خوشبختانه در دولت مردمی و تا کنون بیش از سه هزار پروژه بهداشتی با رویکرد تقویت ساختار شبکه بهداشت کشور با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار تکمیل و وارد چرخه خدمت رسانی شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی با اشاره به تبدیل وضعیت حدود ۷۰ هزار نفر با استفاده از ظرفیت قانون ایثارگران و جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این مدت همچنین تلاش کردیم تا دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی سنگین، سرمایه‌ای و با تکنولوژی بالا را به منظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات در کشور توزیع کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز جهاد سازندگی در عرصه نظام سلامت نام برد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی تبریز عقلانیتی حاکم است و در منظر ما جهاد سازندگی در این استان وجود دارد و مردم متوجه خواهند شد که چه اقداماتی در این مدت انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر