Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سهراب مختاری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس افزود: سال ۹۹، سالی سخت به همراه مشکلات خاص ازجمله تحریم و کرونا بود و به همین دلیل فشاری سنگین به تمامی آحاد جامعه از جمله ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی وارد کرد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع کرونا در سطح استان فارس، گفت: ۷۳ هزار کارگر در ۲۷ هزار کارگاه آسیب دیده از شیوع این ویروس در سطح فارس از کار تعلیق و بیکار شدند که به تمام این افراد بیمه بیکاری پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: به جز پرداخت بیمه بیکاری، ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به ۱۴ رسته شغلی متأثر از شیوع کرونا در سطح این استان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: این میزان تسهیلات به بیش از ۳۰ هزار کارگاه آسیب دیده از کرونا در سطح این استان پرداخت شده تا مشاغل موجود در این واحدها حفظ شود.

مختاری در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات انجام شده پیرو مصوبات ستاد ملی و استانی بیماری کرونا در جهت پیشگیری از شیوع بیماری در جامعه کار و تولید اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۶۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در سطح استان فارس وجود دارد که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۴ هزار نفر از این افراد که شاغل در کارگاه‌های بزرگ تولیدی بودند به بیماری کرونا مبتلا شدند و در مجموع ۴ دهم درصد جان باختگان ناشی از کرونا در فارس از میان جامعه کارگری این استان بوده است.

وی تاکید کرد: آمار ابتلای جامعه کارگری این استان به کرونا نشان از انجام اقدامات پیشگیرانه مؤثری دارد.

مختاری تاکید کرد: کارفرمایان و کارگران با هنرمندی و از خود گذشتگی هم تولید را سرپا نگهداشتند و هم مواظبت از خودشان را در اولویت قرار دادند و در این خصوص تلاش بسیار خوبی با خواست کارشناسان بهداشت حرفه‌ای، بازرسان کار و کارشناسان امور اجتماعی و تشکلات کارگری و کارفرمایی و و تعاون گران تولیدی استان انجام شد زیرا عرصه تولید تنها مراکز تجمعی است که در محدودیت‌های کرونایی هرگز تعطیل نشده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در پایان گفت: در ادامه و با شروع موج چهارم شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و فارس باید مجدداً و مکرراً رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی کار در واحدهای تولیدی و کارخانه‌های استان و خصوصاً مؤسسات اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی رعایت شود تا بتوان در ادامه عملکرد قابل دفاع استان را در این خصوص تداوم داد.

کد خبر 5190844

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا تسهیلات کرونایی ویروس کرونا ماه مبارك رمضان آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه ماه رمضان ۱۴۰۰ بوشهر انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا اردبیل اراک محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان کرج تعاون کار و رفاه اجتماعی کرونا در سطح استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر غرب خراسان پرداخت شد

        حمید کیانی مهر روز یکشنبه افزود: ۳۰ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به تسهیلات اشتغالزایی و ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات پرواربندی دام به عشایر پرداخت شده است.   رئیس اداره امور عشایر سبزوار ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی برای اجرای ۲۰ طرح عشایری در شهرستان های غرب خراسان رضوی پرداخت و هزینه شده است.   کیانی مهر در خصوص تسهیلات ماده ۵۲ برای پرواربندی دام عشایر نیز گفت: سال گذشته ۲۱ نفر از دامداران عشایر منطقه متقاضی دریافت این تسهیلات بودند که پس از معرفی به بانک، ۲۰ نفر آنان موفق به جذب این تسهیلات شدند.   وی با اشاره به رشد ۸۲ درصدی در دریافت تسهیلات پرواربندی دام عشایر در سال گذشته افزود: این در شرایطی است که در سال ۱۴۰۱ تنها ۱۱ نفر از عشایر منطقه موفق به دریافت این تسهیلات شده بودند.   رئیس اداره امور عشایر سبزوار اظهار داشت: علاوه بر تسهیلات مزبور، در قالب طرح تحویل ۶ ماهه جو به عشایر نیز در ۲ مرحله ۶۱ نفر از عشایر غرب استان ۴۳۱ تن جو دریافت کردند که در مجموع برای آنان ۴۴ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال ضمانت سپاری شد.   شهرستان های سبزوار، خوشاب، جوین و داورزن در غرب خراسان رضوی ۶۲۰ خانوار عشایری دارند که ۷۰ درصد آنان، معادل ۴۳۰ خانوار، در بخش روداب سبزوار و مابقی در دیگر شهرستانها سکونت دارند.   عشایر این شهرستانها حدود ۷۰ هزار راس دام سبک و سه هزار و ۵۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.   عشایر غرب خراسان رضوی سالانه حدود هزار تن گوشت قرمز منطقه را تولید می کنند.

دیگر خبرها

  • بانک توسعه تعاون بیش از سهمیه تعیین شده تسهیلات ازدواج پرداخت کرد
  • انجام یک میلیون و ۲۲۴ هزار تراکنش در اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی
  • کارگاه‌های تولیدی سیستان و بلوچستان زیر ذره بین های نظارتی
  • هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران
  • پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی در مرند
  • ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر غرب خراسان پرداخت شد
  • واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی ایلام، جان می‌گیرند
  • وزیر کار به مجلس خوانده شد
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در یزد
  • پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی بوشهر