Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@00:00:39 GMT

علت افزایش ناگهانی قیمت صنایع کامودیتی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۳۶۴۷

علت افزایش ناگهانی قیمت صنایع کامودیتی چیست؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: اکنون به دلیل بحث توزیع بسته‌های حمایتی در کشورهای اروپایی و آسیایی و از جانب دیگر کشف واکسن کرونا صنایع کامودیتی با روند رو به رشدی مواجه شده اند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، علی صادق پور کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند قیمت کامودیتی‌ها در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: کامودیتی‌ها با شروع ویروس کرونا به دلیل اتفاقاتی که برای صنایع پیش آمد با مشکل برخوردند، اما اکنون به دلیل بحث توزیع  بسته‌های حمایتی در کشورهای اروپایی و آسیایی و از جانب دیگر کشف واکسن کرونا صنایع کامودیتی با رشد شارپی مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در رابطه با شکسته شدن رکورد ۹ ساله قیمت مس باید گفت، دلیل افزایش این محصول کامودیتی  نخست به سبب افزایش تولیدات ماشین‌های برقی و دوم کمبود عرضه آن  است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اکنون شاهدیم با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی محصولات کامودیتی  روند گزارش دهی صنایع در کشور ما هم بهتر شده است که این مسئله نشان از بهبود روند سودهی این صنایع در آینده نچندان دور دارد.

صادق پور گفت: اگر توافقات به خوبی صورت گیرد ما می‌توانیم به بازارهای جهانی متوصل شویم که این  امر بر روند صادرات، نرخ فروش و سود دهی شرکت‌ها تاثیر گذار می گذارد، نکته‌ای که باید به آن  اشاره کرد  اگر  دربورس  دیدگاه خود را بلند مدت کنیم به طور حتم بهترین بازار در سال ۱۴۰۰ بازار سرمایه خواهد بود.

او تصریح کرد: اگر توافقی هم  با طرف برجام صورت نگیرد و با جهش ارزی در سال آینده مواجه شویم قطع به یقین باز هم این امر  به نفع بازار سرمایه و صنایع خواهد بود پس می‌توان گفت دیدگاه بلند مدت در بازار سرمایه یک  نوع معامله برد برد است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: صنایعی که در بورس هستند به شرطی مالیات به نفعشان خواهد بود که صادراتشان افزایش یابد، اما نباید این نکته را فراموش کرد که بودجه را اکنون بر اساس شرایط حال حاضر نوشته اند اگر روابطمان با طرف‌های برجامی بهتر شود و پول‌های بلوکه شده به کشور برگردانده شوند به طور قطع این قوانین تا حدودی با تحول مواجه خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا بازار سرمایه بورس بازار بورس شاخص بورس بورس تهران فرابورس اخبار بورس بازار بورس کالا بازار سهام سهام کامودیتی کارشناس بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت یورو افزایش یافت؛ دلار ثابت

مهم‌ترین چالش همه بازار سرمایه ارز نیما است

۱۰ خبر داغ برای این بازار‌ها پیش بینی تحلیلگران برای طلا در کوتاه مدت و میان مدت

نقد و بررسی سریال Succession

خبری برای نماد‌های فرابورسی | سهامداران این ۱۶ نماد فرابورسی درجریان باشند

عرضه اولیه شرکت ۳۳۵ میلیارد تومانی

قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!

مرحله سوم سود سهام عدالت در چه تاریخی واریز می شود؟

 

 

 

دیگر خبرها

  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • روند افزایش دما در استان قزوین
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • تأثیر مارکت کپ بیت کوین و اتریوم بر دینامیک‌های قیمت
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، بزودی سقوط می‌کند