Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@01:21:08 GMT

افزایش ۸۴ درصدی جانباختگان تصادفات رانندگی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۳۸۹۰

افزایش ۸۴ درصدی جانباختگان تصادفات رانندگی

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در ایام نوروز امسال با وجود شرایط شیوع کرونا در کشور شاهد افزایش چشمگیر حجم سفرها و ترددهای بین شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم و همین موضوع آمار تلفات حوادث رانندگی را با رشدی قابل توجه مواجه کرده است.

مطابق آمارهای اولیه جمع آوری شده در سازمان پزشکی قانونی کشور، در نوروز امسال یعنی از ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین سالجاری، ۹۹۹ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۷۷۷ نفر مرد و ۲۲۲ نفر زن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که آمار تلفات تصادفات در نوروز سال۱۳۹۹ در همین بازه زمانی، به دلیل محدودیت های اعمال شده بر سفرها و نیز همراهی هموطنان عزیز، کمترین رقم طی سال های گذشته بوده و ۵۱۷ مورد گزارش شده بود.

همچنین از آنجا که سال گذشته کبیسه بود؛ مقایسه آمار اولیه تلفات تصادفات با مدت مشابه سال قبل بر اساس متوسط مرگ و میر روزانه در بازه زمانی مشابه دو سال انجام شده است. بر این اساس متوسط مرگ در حوادث رانندگی نوروز امسال ۴۷.۶ نفر بوده که در مقایسه با متوسط تلفات روزانه تصادفات در نوروز گذشته که ۲۵.۹ نفر بود، ۸۴ درصد بیشتر شده است.

بر اساس تعاریف و استانداردهای موجود، آمار نهایی حوادث رانندگی نوروز هر سال تا نیمه اردیبهشت ماه پس از مشخص شدن وضعیت مصدومین تصادفات این ایام، جمع آوری و پس از تجزیه و تحلیل منتشر می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز چهارم رمضان سازمان پزشکی قانونی نوروز تصادفات رانندگی گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز چهارم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: سال گذشته ورودی پرونده‌های مراجع قضایی استان در موضوع تصادفات، بیش از ۶۰ درصد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: با اجرای طرح طرح پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده، ارباب رجوع‌ها در دو هزار و ۲۳۷ مورد بدون تشکیل پرونده، به سمت بیمه‌ها ارجاع شدند و بیش از هزار و ۶۰۰ نفر، دیه خود را بدون آنکه پرونده‌ای در مراجع قضایی تشکل دهند، دریافت کردند. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: میانگین زمان ارجاع شکوائیه در محاکم استان کاهش ۵۶ درصدی داشته ودر نتیجه اقدامات انجام شده میانگین زمان ارجاع دادخواست ۲۱ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو مطالبه جدی پلیس در سال ۱۴۰۳ است
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت