Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مهردادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: در سال ۱۴۰۰ کل اراضی ملی و منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی در راستای طرح کاداستر، دارای سند تک برگ خواهند شد.

او با بیان اینکه وظیفه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی کشور است؛ گفت: ما در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تلاش می‌کنیم تا علاوه بر حفظ و نگهداری از منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با وضع برنامه‌ریزی و طرح‌هایی باعث افزایش مساحت جنگل و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی شویم و نسبت به این امر مصمم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهردادی با اشاره به اینکه آبخیزداری جزو وظایف ۱۵ ساله اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است، گفت: بعد از سال ۸۵ بود که وظایفی در خصوص حفظ و توسعه آبخیزداری کشور به اداره منابع طبیعی اضافه شد و در این راستا تلاش کردیم که در استان آذربایجان‌شرقی باعث جذب اعتبار و افزودن وسعت آبخیزداری شویم تا از این طریق به تامین آب کشاورزی کمک کرده باشیم.

او گفت: تک برگ کردن و سنددار کردن اراضی ملی و منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی جزو اولویت‌های ما در سال ۹۹ بوده است و قصد داریم این موضوع را در سال ۱۴۰۰ نیز به‌طور جدی دنبال کنیم، چرا که توانستیم دستاورد‌های زیادی در زمینه طرح کاداستر و تفکیک اراضی غیرملی و اراضی ملی (سنددار کردن اراضی ملی و منابع طبیعی) داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه فلسفه وجود دستگاه‌های دولتی خدمت به مردم است و سنددار کردن اراضی کشاورزی هم در راستای خدمت به مردم است، گفت: طرح کاداستر، طرحی برای جداسازی و تفکیک اراضی ملی و منابع طبیعی از اراضی غیرملی است و با اجرای این طرح می‌توانیم آمار دقیق‌تری نسبت به منابع طبیعی و اراضی ملی داشته باشیم و طبق آن می‌توانیم برنامه‌ریزی اصولی‌تری برای وسعت دادن به منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی تدبیر نماییم.

او گفت: طرح کاداستر و سنددار کردن زمین‌های منابع طبیعی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان مطرح بود، اما در استان آذربایجان‌شرقی شاهد سنددار شدن ۴۵۰ هزار هکتار زمین‌های منابع طبیعی و ملی تا سال ۹۸ بودیم، اما با روحیه و مدیریت جهادی در سال ۹۹ شاهد سنددار کردن بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هکتار زمین ملی و منابع طبیعی در  استان آذربایجان‌شرقی بودیم که در نوع خودش بی‌نظیر است.

مهردادی افزود: در سال ۱۴۰۰، کل اراضی منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی در راستای طرح کاداستر، دارای سند تک برگ می‌شوند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری طرح کاداستر منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی منابع طبیعی و آبخیزداری اراضی ملی و منابع طبیعی اداره منابع طبیعی آبخیزداری کشور سنددار کردن طرح کاداستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۵ هکتار از اراضی ملی روستای دولت آباد از توابع بخش اسفندقه که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، ادامه داد: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

کد خبر 6086743

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه