Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:57:20 GMT

ذوب‌آهن تا نیمه نخست امسال درگیر بحران آب است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۴۰۴۳

ذوب‌آهن تا نیمه نخست امسال درگیر بحران آب است

ایسنا/اصفهان معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه به دلیل کمبود آب از ابتدای فروردین ماه دو نیروگاه ذوب آهن اصفهان متوقف و تولید برق این مجموعه به شدت کاهش یافته است، گفت: در پی کم آبی اختلالاتی در استفاده از کوره ها ایجاد شده است و پیش بینی می شود ذوب آهن اصفهان تا نیمه نخست امسال درگیر بحران آب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد تولائیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نامگذاری شعار امسال مقام معظم رهبری با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، اظهار کرد: بحث چالش تامین مواد اولیه در ذوب آهن کماکان پابرجاست و انتظار داریم مصوبه دولت در مورد اختصاص سهمیه مواد اولیه به ذوب آهن عملی شود و از سوی دیگر مجلس حمایت های لازم را انجام دهد تا ذوب آهن از این طریق بتواند حدود ۳۰ درصد سنگ آهن مورد نیاز خود را تامین کند.

وی با بیان اینکه امسال ذوب آهن با سه کوره بلند فعالیت می کند و به تبع نیازهای این مجموعه صنعتی بیشتر از سال گذشته است، گفت: امیدواریم با تامین مواد اولیه مورد نیاز خود و مطابق با شعار سال، رکورد برنامه ریزی شده خود را محقق کنیم و لازم است در این بحث حمایت های لازم از ذوب آهن صورت گیرد.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان همچنین تداوم شیوع کرونا در کشور را چالش دیگر ذوب آهن عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود همانند سال گذشته، تا دو ماه آینده وضعیت کرونا اختلالاتی را در روند تولید و تامین مواد اولیه از معادن برای ذوب آهن ایجاد کند.

وی گفت: سال گذشته با شیوع کرونا با دستورالعمل مقطعی استان ها برخی معادن تعطیل شدند و ذوب آهن در تامین مواد اولیه خود دچار مشکل شد و در ماه نخست سال ۹۹ حدود ۵۰ هزار تن از میزان تولید پیش بینی شده خود عقب ماند، البته در روزهای آخر سال گذشته توانستیم به صورت میلیمتری رکورد سال ۹۸ خود را بهبود دهیم.

وی همچنین پیش بینی کرد حواشی کرونا به لحاظ نیروی انسانی چه در داخل کارخانه و چه برای صنایع دیگری، معادن و شرکای تجاری ذوب آهن اختلالاتی را ایجاد می کند.

به گفته تولائیان، ذوب آهن در کمیته ریسک خود به دنبال افزایش ذخایر و موجودی مواد اولیه مورد نیاز خود است تا در صورت برخی نوسانات، دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه با اشاره به بحران آب در استان اصفهان که گریبان صنعت نیز شده است، تصریح کرد: متاسفانه شرایط بارندگی در استان مناسب نبود و این انتقاد را داریم که مدیریت آب استان در سال ۹۹ در جاری سازی رودخانه زاینده رود به درستی عمل نکرد و در این بازگشایی ها نه تنها کشاورزان منفعتی نبردند، بلکه ذخایر پشت سد خالی شد و متاسفانه از روزهای نخست امسال درگیر تامین آب هستیم.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه به دلیل کمبود آب از ابتدای فروردین ماه دو نیروگاه ذوب آهن اصفهان متوقف و تولید برق این مجموعه به شدت کاهش یافته است، افزود: در پی کم آبی اختلالاتی در استفاده از کوره ها ایجاد شده است و پیش بینی می شود ذوب آهن اصفهان تا نیمه نخست امسال درگیر بحران آب باشد.

وی با تاکید بر اینکه در سال۱۴۰۰ ذوب آهن با سه کوره بلند اهداف تولیدی بالاتری نسبت به سال های گذشته دارد، تصریح کرد: بهترین رکورد ذوب آهن با سه کوره بلند ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن است و این رکورد با دو کوره بلند ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار تن بود، اما در سال ۱۴۰۰، تولید ۳ میلیون تن را با سه کوره بلند برنامه ریزی کرده ایم که با توجه به این هدف باید این موانع برطرف شود.

تولائیان تاکید کرد: مطابق این اهداف و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، امیدواریم این اتفاق عملیاتی شود.

وی با اشاره به بزرگترین هدف ذوب آهن در سال ۱۴۰۰، توضیح داد: رسیدن به تولید ۳ میلیون تن یکی از اهداف سازمانی ذوب آهن است، از سوی دیگر صادرات سالانه ۴۰ تا ۵۰ درصد تولید این کارخانه برنامه ریزی شده است که هر گونه اختلال در مباحث صادراتی، سیستم ذوب آهن را برهم می ریزد، چراکه بازار داخلی کشش محصولات ذوب آهن را ندارد.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان طی هشت سال گذشته بر روی بازارهای صادراتی منطقه تلاش کرده است و قطع هر یک از این بازارها، موجب سپردن آن به سایر رقبا می شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی ذوب آهن برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، گفت: تولید ریل ذوب آهن طی سال گذشته از ۲۰ هزار تن در ۹۸ با افزایش ۳ برابر به ۶۰ هزار تن در سال ۹۹ رسید و ذوب آهن در بحث ریل نیاز کشور را به صورت کامل مرتفع کرد.

تولائیان همچنین ادامه داد: ذوب آهن در تولید سایر محصولات با ارزش افزوده همون کلاف، آرک های معدن و ... عددی حدود ۲۸۰ درصد افزایش تناژ داشت و افزایش دوبرابری این محصولات را برای سال ۱۴۰۰ در برنامه دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ زیاد به پشتیبانی ها خوش بین نیستم، اظهار کرد: به طور قطع در سال جاری همین موانع را خواهیم داشت، اما با تمام دردسرها، با عبور از این مانع ها به تولید پایدار و روبه جلو خواهیم رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ذوب آهن اصفهان مواد اولیه بحران آب ریل تامین مواد اولیه برنامه ریزی ذوب آهن سال گذشته بحران آب سال ۱۴۰۰ پیش بینی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های اصفهان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ ریسباف عاقبت به خیر می شود، صدور هفت مجوز سرمایه گذار خارجی و راه اندازی مرکز پسماندسوز پزشکی در اصفهان تیترهای پررنگ روزنامه های اصفهان است.

دیگر خبرها

  • جنجال در لیگ کنفرانس: مربیان معروف درگیر شدند! (عکس)
  • تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست
  • نمره قبولی مدیریت بحران سیل
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • اوجی: امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • صفحه نخست روزنامه های اصفهان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳)
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان
  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • بهره‌برداری از خط ۵ بی‌آرتی اصفهان تا نیمه نخست ۱۴۰۳
  • زمان‌ بندی برگزاری نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳