Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@11:49:28 GMT

رژه ارتش در کردستان به صورت موتوری برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۴۰۶۵

رژه ارتش در کردستان به صورت موتوری برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم حمیدرضا رحمت‌پور روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: سال‌های قبل رژه ارتش و نیروهای مسلح به صورت پیاده و موتوری برگزار می‌شد اما امسال برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به منظور حفظ سلامت مردم، رژه فقط به صورت موتوری و داخل محوطه پادگان لشکر ۲۸ کردستان برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ارتش گسترده و اولویت اصلی این نیرو حفظ آمادگی رزمی است، اضافه کرد: امسال با توجه به وضعیت کرونا بیشتر برنامه‌های بزرگداشت دهه ارتش به صورت مجازی برگزار می‌شود، چراکه سلامتی مردم و قطع زنجیره کرونا در اولویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان با بیان اینکه اولویت دیگر این نیرو، مردم‌یاری در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه است، یادآور شد: ارتش در زلزله سرپل‌ذهاب همکاری بسیار خوبی با نیروهای امدادی داشت و در زلزله اخیر مریوان هم بلافاصله ضمن حضور در منطقه، بر آمادگی برای کمک به زلزله‌زدگان تاکید کردیم.

امیر رحمت‌پور با بیان اینکه ارتش در قلب مردم جا باز کرده است، اظهار داشت: افتخار ما دفاع از مرزهای کشور است و هرجا سختی و مشکلی پیش آمده، ارتش با تمام قوا در میدان حضور داشته است.

وی ضمن اشاره به رشادت‌های سپهبد صیاد شیرازی در دوران دفاع مقدس و خدمت به ملت و نظام، گفت: لشکر ۲۸ کردستان، چهار هزار شهید و ۱۳ هزار و ۷۰۰ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان به اقدامات این قرارگاه در بحث مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: ارتش در زمینه شستشوی خیابان‌ها و معابر عمومی همکاری خوبی با دستگاه‌های دیگر داشته و برای ایجاد نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی اعلام آمادگی کردیم.

امیر رحمت‌پور با بیان اینکه ارتش در زمینه آموزش حرفه به سربازان وظیفه هم اقدامات خوبی انجام می‌دهد، یادآور شد: طبق مصوبه جدید ستاد کل نیروهای مسلح، هیچ سربازی بدون یادگیری حرفه از خدمت ترخیص نمی‌شود.

از ۲۱ فروردین و شهادت سپهبد صیاد شیرازی تا سوم اردیبهشت شهادت امیر سپهبد محمدولی قرنی به دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده است. امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸، ۲۹ فروردین را به روز ارتش نامگذاری کردند.

برچسب‌ها کرونا کردستان روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کردستان روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی کرونا کردستان روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی سنندج اخبار کنکور لشکر ۲۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تسنیم از نمایش اقتدار ارتش در کردستان + فیلم

مراسم بزرگداشت روز ارتش با شکوه و اقتدار و با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان کردستان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، همزمان با فرا رسیدن 31 فروردین ماه؛ روز ارتش، مراسم رژه نیروهای مسلح استان کردستان با حضور مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در قرارگاه عملیاتی ارتش کردستان برگزار شد.

مسئولان ارشد استانی  و فرماندهان دستگاه‌های نظامی و انتظامی ابتدای مراسم به تمثال مبارک شهدا و خانواده‌های معظم شهدای حاضر در مراسم ادای احترام کردند و یاد و خاطره شهدای والامقام را گرمی داشتند. سپس پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی برافراشته شد.

یگان‌های نیروهای مسلح از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در ابتدای رژه به صورت پیاده از مقابل جایگاه عبور کردند و سپس خودروهای نظامی و  ادوات نظامی نیز در رژه شرکت و ضمن تجدید بیعت با فرماندهی کل قوا و روح پر فتوح امام راحل(ره)، آمادگی کامل خود در اجرای فرامین مقام معظم رهبری اعلام کردند.

در این مراسم، نیروهای مسلح استان کردستان به صورت باشکوه و منظم، در رژه حماسی خود گوشه‌ای از اقتدار و عظمت خود را به نمایش گذاشتند. گروهان‌های مختلف، یگان‌های موتوری و خودروهای تاکتیکی نیز برنامه اجرا کردند. در ادامه گزارش ویدئویی خبرنگار تسنیم از این شکوه اقتدار را ببینید:

.

امسال به مناسبت بزرگداشت دهه ارتش 100 عنوان برنامه در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • «آسمان غرب» ارتش را زنده می‌کند/ راه اندازی یک پویش سراسری
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد+تصاویر
  • رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در زاهدان برگزار شد
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد
  • گزارش تسنیم از نمایش اقتدار ارتش در کردستان + فیلم
  • مراسم رژه روز ارتش در سنندج برگزار شد + فیلم
  • آغاز رژه روز ارتش در کرمانشاه به صورت پیاده و موتوری
  • برگزاری مراسم سان ورژه نیروهای مسلح مستقردر کردستان فردا در سنندج
  • ارتش پایه اصلی امنیت و اقتدار کشور است