Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، جعفر زربافتی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: امسال با افزون بر هزار و ۳۵۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده هشت هزار و ٨٠٠هکتار از زمین‌های زراعی و باغی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر زربافتی گفت: سیستان و بلوچستان با میانگین بارش سالیانه ١٠٠میلی‌متر، جزو استان‌های کم بارش محسوب می‌شود و به منظور بهره وری مناسب از آب موجود منابع آبی، بهره‌گیری از سامانه‌های مدرن برای آبیاری مزارع و باغات کشاورزان ضروری وحیاتی است.

وی صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای بکارگیری روش‌های نوین آبیاری بشمار می‌رود.

زربافتی افزود: اجرای این سطح سامانه نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان ۲برابر سال گذشته است.

وی تاکیدکرد: تا کنون ۴۴هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به سامانه نوین آبیاری شامل آبیاری قطره ای، بارانی، تیپ و آبیاری کم فشار تجهیز شده است.

وی افزود: مجموع اراضی کشاورزی و باغی این استان ۲۲۸هزار و ۴۵۱هکتار شامل ۱۳۵هزار و ۷۴۱هکتار زراعی و ۹۲هزار و ۷۱۰هکتار باغی است.

جعفر زربافتی گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در تولید برخی محصولات کشاورزی در کشور خاص است به طوری که رتبه نخست تولید محصولات خارج از فصل کشور با ۴۲۵هزار تُن از سطح ۱۷هزار هکتار زمین را دارد و نقش بسزایی در تنظیم بازار و ایجاد درآمد برای کشاورزان ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبیاری نوین کشاورزان سیستان وبلوچستان اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان نوین آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار شالیزار آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مهرداد فولاد گفت: طرح تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار اراضی شالیزاری شهرستان آمل با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: توسعه سطح اراضی تجهیز و یکپارچه سازی شده در این شهرستان موجب بالا رفتن ضریب مکانیزاسیون، کاهش تلفات منابع آب پس از لاینینگ، کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها و افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تولید محصول در واحد سطح می‌شود.

فولاد تصریح کرد: سالانه ۴۳ هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان در کشت اول و سپس به پرورش رتون و کشت مجدد اختصاص پیدا می‌کند که سهم مهمی در تولید برنج منطقه و تامین امنیت غذایی کشور دارد.

وی با بیان اینکه عملیات خزانه گیری در اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شد، گفت: تاکنون ۶۰ مورد آزمون خاک از این زمین‌های شالیزاری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار شالیزار آمل
  • بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
  • شبکه آبیاری دشت قزوین پر آب شد 
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • رایزنی برای تأمین زمین مسکن نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان
  • مبادلات مرزی بیش ازیک میلیون تن محصولات کشاورزی ازسیستان وبلوچستان
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری، مردمی‌ترین طرح وزارت جهادکشاورزی