Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:24:41 GMT

برگزاری طرح ضیافت الهی در ۸۰ بقعه خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۴۱۰۰

برگزاری طرح ضیافت الهی در ۸۰ بقعه خراسان رضوی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین جمال ایزدی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: اوقاف استان هر سال در مناسبت‌های مختلف ویژه برنامه‌هایی را متناسب با آن مناسبت در نظر می‌گیرد از جمله طرح های آرامش بهاری تعطیلات نوروز، سوگواره یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (ع)، ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان، بصیرت عاشورایی دو ماه محرم و صفر، نشاط معنوی تعطیلات تابستان و ولایت علوی دهه ولایت اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به طرح ضیافت الهی این اداره کل از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه اجرا می‌شود؛ افزود: در اجرای طرح ضیافت الهی به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط امسال و سال گذشته نسبت به سال‌های قبل متفاوت است و بیشتر برنامه‌های ما در قالب فضای مجازی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه بقاع متبرکه مخاطبین متنوعی دارد؛ ادامه داد: بقاع متبرکه سطوح و ظرفیت آن‌ها متفاوت است برخی از بقاع متبرکه در سطح یک قرار دارند و ظرفیت آن‌ها کشوری است، برخی دیگر در سطح دو استانی و برخی در سطح سه شهرستانی هستند و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند این ویژه برنامه‌ها را اجرا می‌کنند.

بیشتر بخوانید

اعلام برنامه‌های ماه مبارک رمضان ویژه مخاطبان غیر ایرانی حرم مطهر رضوی

حجت الاسلام و المسلمین ایزدی بیان کرد: برخی بقاع متبرکه تمام فعالیت‌های فرهنگی از جمله برپایی خیمه‌های معرفت با غرفه‌های متعدد، برگزاری مراسمات مذهبی، انقلابی، برنامه نماز جماعت، خدمات به زائرین در عرصه خدمات رفاهی و خدمات فرهنگی و تمام زمینه‌هایی که فراهم شود، را دارند و بقیه بقاع متبرکه با توجه به شرایطشان برنامه ریزی خواهند کرد.

او با اشاره به برنامه بقاع متبرکه استان در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: برنامه‌های ضیافت الهی با توجه به رنگ بندی شهر‌ها با توجه به شرایط کرونا و با تمکین از ستاد ملی کرونا و با رعایت تمام دستور العمل های بهداشتی اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۸۰ بقعه متبرکه استان طرح ضیافت الهی را اجرا می‌کنند؛ تاکید کرد: نظافت، ضدعفونی و آراستگی بقاع متبرکه، فضاسازی و تبلیغات محیطی، برنامه‌های قرآنی از اجرای برنامه ترتیل خوانی و جزء خوانی، برپایی نماز جماعت، تعظیم شعائر دینی، برگزاری ویژه برنامه خدیجه مادر امت در شب وفات حضرت خدیجه (س)، جشن میلاد کریم اهل بیت (ع)، ویژه برنامه‌های شب‌های قدر و شهادت حضرت علی (ع)، برپایی کاروان جشن و سرور به صورت خیابانی با عنوان نسیم کرامت، اجرای طرح افطاری ساده در مساجد و بقاع متبرکه و یا به صورت بیرون بر، برپایی نماز عید فطر از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح ضیافت الهی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ایزدی اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های مجازی پررنگ‌تر شده و به همین منظور ۱۱۰ کانال در بقاع متبرکه در قالب کار فرهنگی در سطح شهرستان، استان و ملی ایجاد شده که هر بقعه متبرکه کار فرهنگی مختص خود را دارد، اما یکی از این برنامه‌ها که سطح ملی دیده شده است، جشنواره ضیافت الهی است که در تمام کشور اجرا می‌شود.

او افزود: در جشنواره ضیافت الهی مسابقه پیامکی، ترتیل خوانی، مداحی، مولودی، مسابقه صدای نور، بیان خاطره، نقاشی و گرافیک، عکاسی، خوشنویسی نوجوانان نیکوکار و ... در نظر گرفته شده است و افراد برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق پیام رسان ایتا به مدیر کانال مهر ماندگار تا پایان ماه مبارک ارسال نمایند و برگزیدگان ده روز پس از عید فطر اعلام خواهند شد.

۱۰۶ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون توزیع شده است

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۰۶ هزار بسته معیشتی به ارزش تقریبی ۲۳ میلیارد تومان از محل موقوفات منطبق و مساعدت‌های خیرین تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است و در ماه رمضان امسال در قالب رزمایش ضیافت همدلی بسته‌های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ایزدی بیان کرد: پیش بینی ما برای ماه رمضان امسال ۱۲ هزار بسته به ارزش هر بسته حدود ۵۰۰ هزار تومان با محوریت بقاع و از محل موقوفات منطبق و از مساعدت‌های خیرین خواهد بود.

 

انتها پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بقاع متبرکه اوقاف خراسان رضوی طرح ضیافت الهی ستاد ملی کرونا حجت الاسلام و المسلمین ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی ویژه برنامه بقاع متبرکه اجرا می شود برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»

طی احکامی جداگانه از سوی محمود شالویی مشاور وزیر فرهنگ و رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، جمعی از استادان و مدیران ارشد فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی به عنوان اعضای کارگروه همایش ملی و بین‌المللی «حکیم طوس» منصوب شدند. 

به گزارش ایسنا، محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدجواد موسوی، مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی، جاوید کیانی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد، مجید عسگری، رئیس حوزه هنری استان خراسان رضوی و فرزاد قائمی، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد اعضای این کارگروه را تشکیل می‌دهند.
در متن این احکام آمده است:  «احتراماً، با عنایت به نقش و جایگاه شاعر شیعی حماسه‌سرای ایران، ابوالقاسم فردوسی در تاریخ فرهنگ ایران اسلامی و در راستای پاسداشت مقام شامخ این فرهنگبان فرزانه، جنابعالی به عنوان عضو کارگروه «حکیم طوس» منصوب می‌شوید.
امید است با استعانت از خداوند متعال، با همراهی و همکاری دیگر اعضای کارگروه و در نظر داشت اهداف ذیل جهت انجام وظایف محوله موفق و مؤید باشید.
محمود شالویی، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی»

بر اساس این گزارش، اهداف اصلی این کار گروه ملی عبارتند از:

 برنامه‌ریزی سالانه با هدف معرفی حکیم طوس به مخاطبان مختلف به‌ویژه جوانان و نوجوانان کشور  برگزاری همایش‌های علمی با محوریت اندیشه‌ی فردوسی، شاهنامه و ادبیات حماسی با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد   تشکیل ستاد بزرگداشت حکیم فردوسی در استان خراسان رضوی جهت  هماهنگی و هم‌افزایی به منظور استفاده از ظرفیت اجرایی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف  اهتمام در برگزاری مراسم بزرگداشت سالانه در محل آرامگاه فردوسی و دهه حماسه انقلاب اسلامی از ۲۵ اردیبهشت ماه تا ۳ خرداد ماه  ایجاد بستر مناسب به منظور فعالیت دستگاه‌ها و سازمان‌های استانی و ملی جهت معرفی هر چه بهتر حکیم طوس در سطح ملی و بین‌المللی حمایت از تولیدات فرهنگی ـ هنری پیرامون شاهنامه و ادبیات حماسی و نظارت بر طرح‌های پیش رو در استان خراسان رضوی حمایت از نشر کتب و پژوهش‌های با موضوع فردوسی و ادبیات حماسی، خاصه آثاری که در طول تاریخ به تبعیت از شاهنامه سروده شده‌اند. تلاش در زمینه تدوین آیین‌نامۀ داخلی کارگروه و اساسنامۀ تشکیل بنیاد حکیم طوس برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب به منظور تجمیع و تثبیت فعالیت‌های شاهنامه‌پژوهی و شناخت شخصیت فردوسی با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.

بنا بر اعلام روابط عمومی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در دور جدید مدیریت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از سال ۱۴۰۱ تاکنون، آیین‌های گرامیداشت و پاسداشت مفاخر فرهنگی، ادبی و حکمی ایران و جهان پارسی  از یک روز به یک هفته گسترش پیدا کرده است و در سال ۱۴۰۳ نیز با برگزاری هفته بزرگداشت سعدی شیرازی، هفته بزرگداشت حکیم فردوسی، حافظ شیرازی و... نیز در دستور کار انجمن قرار خواهد داشت.
 

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • برگزاری نوزدهمین آزمون تخصصی حافظان قرآن در خراسان رضوی
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود