Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@17:51:52 GMT

بارزترین مصادیق تقوا و پرهیز از گناهان، انتظار فرج است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۴۱۹۲

بارزترین مصادیق تقوا و پرهیز از گناهان، انتظار فرج است

حجت‌الاسلام عاشوری با بیان اینکه حضرت ولی عصر(عج) آخرین ذخیره و امام معصومی است که خداوند برای هدایت بشر فرستاده است گفت: بارزترین مصادیق تقوا و پرهیز از گناهان، انتظار فرج و منتظر ظهور حضرت حجت بودن است.

حجت‌الاسلام «علیرضا عاشوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با تاکید بر اینکه همه آحاد ملت به ویژه مسلمانان موظفند تابع ولایت بوده و در تقویت آن تا نهایت درجه بکوشند اظهارداشت: بزرگترین و بارزترین مصادیق تقوا و پرهیز از گناهان، انتظار فرج و منتظر ظهور حضرت حجت بودن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه عنوان کرد: آنان كه انتظار قيام مصلح بزرگ جهانى را مى‌كشند، در واقع انتظار اساسى‌ترين تحول جهانی در طول تاريخ بشر را دارند؛ انقلابى که عمومى و همگانى است و هم تمام شئون زندگى انسان‌ها را از حیث سياسى، فرهنگى، اقتصادى و اخلاقى، شامل مى‌شود. 

 

عاشوری با بیان اینکه چنين تحولى قبل از هر چيز نيازمند انسانهایى است كه بتوانند بار سنگين چنین اصلاحات وسيعى را در جهان به دوش بكشند افزود: منتظر واقعى براى چنان برنامه مهمى، هرگز نمى‌تواند نقش تماشاچى را داشته باشد و بايد از هم اكنون در صف انقلابيون قرار گرفته و با اعمالى پاك و روحى پاكتر، خود را آماده فداکاری در راه اهداف آن حضرت کند. 

 

وی انتظار يك مصلح جهانى را به معناى آمادگی كامل براى اصلاح همه جهان دانست و تصریح کرد: منتظران راستين در عين حال وظيفه دارند که مراقب حال يكديگر باشند و علاوه بر اصلاح خويش در اصلاح ديگران نيز بكوشند؛ زيرا برنامه عظيمی كه انتظارش را مى كشند يك برنامه فردى نيست، بايد كار به صورت دسته جمعى و همگانى باشد و تلاش‌ها هماهنگ شود. 

 

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه انتظار اگر به مفهوم واقعى‌اش، در جامعه و فرد پياده شود، يك عامل مهم تربيت، خودسازى، تحرك و اميد است گفت: تحقق اين انقلاب جهانى بدون يك ايمان مستحكم كه هرگونه ضعف و زبونى و ناتوانى را دور سازد و بدون اعمال صالحى كه راه را براى اصلاح جهان بگشاي، امكان پذير نيست. 

 

عاشوری ارتقاء سطح آگاهى، ايمان و تلاش در جهت اصلاح اعمال را کاری که منتظران واقعی باید انجام دهند، خواند و افزود: تنها این‌گونه افراد مى‌توانند نويد همگامى در حكومت امام عصر(عج) به خود بدهند و کسانی كه با ظلم و ستم همكارى دارند و یا از ايمان و عمل صالح بيگانه اند از این قائده خارج می‌شوند و جایی ندارند.

 

وی با اشاره به اینکه بزرگترین و بارزترین مصادیق تقوا و پرهیز از گناهان، انتظار فرج و منتظر ظهور حضرت حجت بودن است اذعان کرد: این عمل باعث اصلاح آدمی می‌شود زیرا وجود مبارک آن حضرت فقط افراد صالح را می‌پذیرد بنابراین امیدواریم که همه ما با تهیه این توشه تقوا، جزء منتظران واقعی مهدی موعود(عج) باشیم.

 

این استاد حوزه ابراز داشت: حضرت ولی عصر(عج) آخرین ذخیره و امام معصومی است که خداوند برای هدایت بشر فرستاده است. 

 

عاشوری با ذکر این نکته که دوازدهمین معصوم، مهدی موعود است و  تمام امت‌های بشری منتظر ظهورش هستند یادآور شد: از پیامبر اسلام(ص) گرفته تا امام یازدهم ما شیعیان و حتی خود حضرت بقیة الله از این حجت دوازدهم و عدالت گستر جهانی سخن گفته‌اند و مردم را امیدوار به ظهور آن حضرت کرده‌اند. 

 

وی وظیفه ما در عصر غیبت را پیدا کردن راهی به سوی حضرت ولی عصر(عج) دانست و خاطرنشان کرد: در دعای ندبه می‌خوانیم«هل الیک یابن احمد سبیل» ای فرزند پیامبر(ص) آیا راهی به سوی تو وجود دارد؛ خواندن این دعاها گرچه ثواب دارد ولی پیام اصلی آن‌ها پیدا کردن راه است و با آن حالت خضوع و خشوعی که در اثر دعا و توسل و زیارت برای انسان حاصل می‌شود، پیمودن آن راه آسان می‌شود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: زهد و تقوا امام مهدی عج منتظران ظهور منتظر ظهور انتظار فرج عصر عج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به درخواست غیرقانونی و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی، گفت: مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا را به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجدداً تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

وی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

کد خبر 747647

دیگر خبرها

  • صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند
  • آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر در هنگام بارندگی