Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادقی از فعالیت های بهداشتی و پزشکی قرارگاه جهادی شهید شاطری در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: همزمان با ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) هر شب ۵۰۰ افطاری ساده توزیع می شود.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته تا کنون تلفات و خسارت های مالی و  جانی بسیاری بر جای گذاشته است و در این راه گروههای جهادی بسیج از ابتدای شیوع این بیماری در تمام عرصه های مورد نیاز برای مهار این بیماری از خدمات پزشکی تا ارایه کمک های مومنانه فعالیت های چشم گیری داشتند در همین رابطه گفتگویی با محمدجواد صادقی، مسئول قرارگاه جهادی شهید شاطری در مورد فعالیت های این قرارگاه جهادی در ماه مبارک رمضان  به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فعالیت های قرارگاه جهادی شهید شاطری در ماه مبارک رمضان چگونه است؟

در ماه مبارک رمضان این قرارگاه چند فعالیت را مد نظر قرار داده است که ابتدا افطاری ساده از 15 ماه مبارک رمضان همزمان با ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار می شود. از 15 ماه رمضان هر شب 500 افطاری ساده تا پایان ماه رمضان توزیع می شود.

 

در سطح نانوایی ها چه فعالیت در طول ماه مبارک رمضان ارایه می شود؟

چهار نانوایی نیز در ماه مبارک رمضان از پانزدهم این ماه به توزیع نان صلواتی اقدام می کنند.

 

اقدامات این قرارگاه در موضوع مقابله به ویروس کرونا در ماه مبارک رمضان توضیح بفرمایید؟

در خصوص موضوع کرونا و همچنین بهداشت و در مان نیز با هماهنگی معاونت فرهنگی سازمان بهشت زهرا (س) در قطعه شهدا کانکس های ارایه خدمات پزشکی  مستقر می شود. این خدمات شامل خدمات پزشک عمومی، تست قند خون و فشار خون با استقرار پزشک عمومی در قطعه شهدا انجام می شود. همچنین پزشک کودکان نیز برای ارایه خدمات مورد نیاز در بهشت زهرا (س) استقرار دارند. در کنار این خدمات پزشکی توزیع ماسک، مواد ضد عفونی کننده و همچنین آموزش های لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا نیز ارایه می شود. همچنین داروی امام کاظم (ع) نیز در کانکس های خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می شود.

 

آیا بعد از پایان ماه مبارک رمضان خدمات پزشکی ادامه دارد؟

در طول ماه مبارک رمضان این خدمات در روزهای پنج شنبه و جمعه ارایه می شود و در صورت موافقت معاونت فرهنگی اجتماعی بهشت زهرا (س) این خدمات در طول هفته های بعد از ماه مبارک رمضان نیز در روزهای پنج شنبه و جمعه ارایه شود.

 

 

در مورد کمک های مومنانه در ماه مبارک رمضان توضیح دهید؟

 

 بسته های کمک های مومنانه در حال آماده سازی است و در زمان وفات حضرت خدیجه (ع) در دهه اول ماه مبارک رمضان در میان خانواده های نیازمند توزیع می شود. این کمک مومنانه با عنوان سفره کریمانه در قالب برنج، روغن و حبوبات است که مقرر شده تا 600 بسته معیشتی برای خانواده های نیازمند توزیع شود.

 

آیا خدمات پزشکی دیگری نیز مانند خدمات دندانپزشکی ارایه می شود؟

با توجه به اینکه یکی از راههای انتقال ویروس کرونا از طریق دهان و دندان و عفونت های مرتبط با آن است با حمایت یکی از پزشکان دندانپزشک جهادی در درمانگاه شهدای شهر ری جرم گیری رایگان دندان برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا انجام می شود.

 

خدمات دندانپزشکی از چه زمانی آغاز شده است و آیا در ماه مبارک رمضان ارایه می شود؟

این خدمت دندانپزشکی 2 هفته قبل از ماه رمضان آغاز شده است و در ماه مبارک رمضان نیز قبل از افطار این خدمات به شکل رایگان ارایه می شود.

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: خدمات پزشکی ماه رمضان گروه جهادی بسیج ماه مبارک رمضان ارایه می شود خدمات پزشکی ویروس کرونا بهشت زهرا ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۲ ویژه برنامه قرآنی در سوادکوه اجرا شد

حجت الاسلام مهدی صداقتی در گفت وگو با خبرنگار مهر با تجلیل از اقدامات سپاه پاسداران برای تنبیه رژیم صهیونیستی در طرح «وعده صادق»، با اشاره به برنامه‌های قرآنی، دینی و فرهنگی شهرستان در ماه مبارک رمضان از همکاری مسئولان ذیربط که در انجام باشکوه این برنامه‌ها تشکر کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های ماه رمضان امسال با محوریت طرح «زندگی با آیه‌ها» یا طرح «مسطورا» بود و این طرح ادامه دارد که آیات منتخب برای قرائت، حفظ، سخنرانی، پیک کودک و نوجوان و هنری همراه بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از جمله برنامه‌های انجام شده به تشکیل جلسات مختلف درون‌سازمانی و جلسات شهرستانی، رونمایی از طرح «مسطورا» در جمع خبرنگاران با نشست خبری و انتشار در فضای رسانه‌ای، فضاسازی در میادین، تشریح طرح‌های ماه مبارک رمضان در خطبه‌های نماز جمعه، نوروزگاه، اماکن دینی، ایستگاه قطار شهرستان و رایزنی با مبلغان برای تشریح برنامه‌های ماه رمضان، توزیع کتب و بروشورهای ماه رمضان برای جامعه هدف، استفاده از توانمندی‌های دانش‌آموزی برای برگزاری محافل و جشن روزه‌اولی، برگزاری ویژه طرح «مسطورا» برای ۷۰ دانش‌آموز و همکاری با ستاد نوروزگاه شهرستان در اجرای برنامه‌های مشترک اشاره کرد.

حجت الاسلام صداقتی با بیان اینکه به ازای هر روز ماه مبارک رمضان میزان ۳ ممیز ۸ برنامه در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی برگزار شد، تعداد این برنامه‌ها در کل ماه در دو شهرستان را ۱۱۲ برنامه ویژه قرآنی شامل ۵۳ جلسه جزء‌خوانی، ۵۳ محفل قرآنی و ۶ کرسی تلاوت و تفسیر برشمرد و توضیح داد: از این تعداد ۲۹ جلسه جزءخوانی در سوادکوه و ۲۴ جلسه جزءخوانی در سوادکوه‌شمالی، ۳۹ محفل قرآنی در سوادکوه و ۱۴ محفل قرآنی در سوادکوه‌شمالی، و ۴ کرسی تلاوت در سوادکوه و ۲ کرسی تلاوت در سوادکوه‌شمالی بوده است.

وی از توزیع بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ پوستر، بنر و کتاب ویژه ماه مبارک رمضان در سوادکوه خبر داد و افزود: همچنین در این مدت، ۵۵ اعزام مبلّغ شامل ۲۶ اعزام در سوادکوه‌شمالی و ۲۹ اعزام در سوادکوه و اعزام ۳ مبلّغه در سوادکوه‌شمالی و ۲ مبلّغه در سوادکوه انجام شد و ۶۵ نقطه تبلیغی فعال، ۱۸ جلسه خانگی قرآنی، ۱۹ مرکز قرآنی، ۲۰ هیأت مذهبی و ۵۷ مسجد در سوادکوه و سوادکوه‌شمالی داشته‌ایم.

کد خبر 6078816

دیگر خبرها

  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره مسطورا
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • جزییات افزایش هزینه خدمات بهشت زهرا در سال جدید
  • ارایه خدمت پزشکی و بهداشتی ارتش در گچساران
  • ۱۱۲ ویژه برنامه قرآنی در سوادکوه اجرا شد
  • سال گذشته بیش از ۴۶ هزار گلستانی خون خود را اهدا کردند