Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که استراتژی واحد و محکمی برای کنترل کرونا وجود ندارد، گفت که حتی در صورت تزریق واکسن کرونا به دلیل نبود استراتژی محکم نمی توان شرایط را به خوبی کنترل کرد.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه ما در کار تیمی قوی و قدرتمند نیستیم تک تک ما در جایگاه خودمان خوب کار می کنیم اما هماهنگی های لازم را نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه آن را می توان در روز طبیعت دید که با هماهنگی خوب صورت گرفته و استفاده از نیروی انتظامی ورود به جنگل ها و بوستان ها ممنوع شد اما فردای همان روز ۱۴ فروردین ماه جمعیت زیادی وارد مترو شدند که این یک نمونه از ناهماهنگی است. 

وی ادامه  داد: تا زمانی که سیاست های دوگانه اعمال شود وضعیت کرونا اینگونه خواهد بود که اغلب کشور سرخ بوده و برخی از شهرها سیاه شده اند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید از همه ظرفیت ها برای مقابله با کرونا استفاده کرد اگر توانستیم با استفاده از طرح شهید سلیمانی آمار مبتلایان را کاهش دهیم به این دلیل بود که ظرفیت سپاه و بسیج به کار گرفته شد. آنها همراه با کادر بهداشت و درمان موارد مبتلایان را شناسایی و در منزل قرنطینه می کردند حتی در روستاها اجازه تردد نداشتند اما در شهرها مواجه بودیم که مبتلایان به سفر می روند که نتیجه آن انتقال گسترده ویروس شد.

محسنی بندپی افزود: تا زمانی که رفتارها اینگونه باشد و استراتژی واحد، محکم و مقتدری برای کرونا نداشته باشیم حتی در صورت تزریق واکسن هم نمی توان کاری کرد. باید سیاست های دقیقی برای مبارزه با کرونا داشت نه این که برنامه های شلکن، سفت کن پیاده شود. 

وی ادامه داد: آیا وقت آن نرسیده ستادی مستقل بر روی سبک جدید زندگی بعد از کرونا فکر کنند؟ این چه توجیهی دارد که با کاهش شیوع کرونا دورکاری برداشته می شود؟ وقتی امکان انجام کارها به صورت دورکاری و آموزش مجازی وجود دارد چرا باید به یکباره دورکاری حذف شود که با تشدید آمار مبتلایان مواجه شویم؟ حتی بعد از کرونا هم می توان دورکاری را با هدف کاهش هزینه ها دنبال کرد باید از کرونا به عنوان یک فرصت استفاده شود نه این که فقط آن را تهدید ببینیم.

لینک کوتاه: asriran.com/003GqW

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک سالروز تشکیل سپاه، اظهار کرد: سپاه ضربه سنگین به رژیم کودک‌کُش صهیونیستی زد.

وی ادامه داد: صحبت‌های امروز بنده متعرض به اشخاص و افراد نیست، بلکه بیان بعضی ایرادات ساختاری است که در طول سالیان متعدد موانعی را در کارآمدی بالاتر مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اخیر، اظهار کرد: مردم علی‌رغم همه فشارهای بیگانگان و تبلیغات گسترده جهت دلسرد کردن مردم، حضور گسترده‌ای در انتخابات داشتند و دشمن را مأیوس کردند، آنها برگ زرین دیگری در کتاب قطور افتخارات اضافه کردند.

وی ادامه داد: مطالبه مردم، کارآمدی بیشتر و تحول مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات کشور و بازسازی سرمایه اجتماعی است. مجلس زمانی کارآمدتر خواهد شد که عوامل ناکارآمدی و موانع کارآمدی برطرف شود.

ذوالنوری اظهار کرد: بر اثر تغییرات سالیان اخیر و تحولات آیین‌نامه مجلس، شرایط به گونه‌ای پیش رفته که مجلس شورای اسلامی نماینده‌محور و هیأت رییسه‌محور نیست بلکه رییس محور است، حال اینکه مجلسی می‌تواند کارآمد باشد که همه نمایندگان در آن تأثیر و سهم داشته باشند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر گاهی به بهانه گرایش‌های سیاسی، بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کنار گذاشته می‌شوند و در حاشیه قرار می‌گیرند؛ گاهی نمایندگان در تصمیمات تأثیری ندارند. نمایندگان باید در همه موضوعات در قبال مردم و موکلان‌شان پاسخگو باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه سران قوا و شوراهای متعدد تصمیمی می‌گیرد که از جنس قانون‌گذاری است، باید این تصمیم از قبل به اطلاع نمایندگان رسیده و حتی از آن‌ها استمزاج شود. باید نمایندگان نقش اصلی را ایفا کرده و مجلس به جای رییس محوری، نماینده‌محور باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عمر یک مجلس چهار سال است که ما در هر سال می‌توانیم یک مشکل اساسی اعم از خودرو، مسکن، حساب‌های مالی و اداری و بانکی را در دستور قرار داده و حل کنیم. این اقدامات باعث افزایش مشارکت مردم و سرمایه اجتماعی می‌شود. باید به شکرانه رأی مردم، مجلس آینده مجلسی کارآمد با اصلاح آیین‌نامه و برگرداندن اختیار به نمایندگان منتخب باشد.

کد خبر 6085425 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • فیلم/ اژه‌ای: اگر یک نماینده مجلس موضوعی را پیگیری می‌کند نباید حمل بر نفوذ شود
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • نطق‌شنیدنی در مجلس‌ترکیه درباره حمله ایران به اسرائیل
  • نطق شنیدنی در مجلس ترکیه درباره حمله ایران به اسرائیل