Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@06:34:30 GMT

سوء استفاده پامپئو از منابع مالی و امکانات فدرال

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۴۳۵۵

سوء استفاده پامپئو از منابع مالی و امکانات فدرال

یک نهاد نظارتی دولت آمریکا در گزارشی اعلام کرده است که مایک پامپئو وزیر خارجه پیشین این کشور قوانین اخلاقی فدرال را نقض کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دفتر بازرس کل وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرده است که مایک پامپئو وزیر خارجه پیشین ایالات متحده، قوانین اخلاقی فدرال را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو به استخدام فاکس نیوز درآمدانتقاد پامپئو از انتشار گزارش خاشقجی توسط دولت بایدن

 

بر اساس این گزارش، مایک پامپئو و همسرش بیش از 100 بار از کارکنان وزارت خارجه آمریکا خواسته‌اند تا کارهای شخصی آنها را انجام دهند که این اقدام سوء استفاده از منابع مالی مالیات دهندگان آمریکایی بوده و نقض قوانین اخلاقی به شمار می رود.

پامپئو که آخرین وزیر خارجه کابینه دونالد ترامپ بود، تا 20 ژانویه زمانی که ترامپ کاخ سفید را ترک کرد، در این سمت مشغول به فعالیت بود.

پامپئو یکی از گزینه های احتمالی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 میلادی به شمار می رود.

دفتر بازرس کل وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که پامپئو و همسرش از کارکنان دفترش بارها خواسته‌اند تا کارهای شخصی آنها را انجام دهند، کارهایی که هیچ ارتباطی با ماموریت و برنامه های وزارت خارجه نداشته است.

پامپئو این گزارش را رد کرده و گفته است که گزارش مذکور با انگیزه های سیاسی تنظیم شده است.

وی افزود: من و همسرم هیچ وقت از پول مالیات دهندگان آمریکایی سوء استفاده نکردیم یا قوانین اخلاقی فدرال را نقض نکرده‌ایم. اقدامات ما مرتبا از سوی ده ها وکیل زیر نظر بوده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس قوانین اخلاقی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان تصریح کرد غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با رد گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان گفت: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی افزود: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان نوشت وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است زیرا آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

سخنگوی حکومت طالبان پیش از این نیز با اشاره به برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره افغانستان گفته بود: مدعیان غربی به سوءاستفاده از حقوق بشر در افغانستان پایان دهند.

ذبیح الله مجاهد همچنین تاکید کرده بود آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

«مولوی عبدالکبیر»: جامعه بین‌المللی نگران حقوق بشر در افغانستان نباشدچین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندگلوبال تایمز: اگر برای ناتو حقوق بشر در افغانستان مهم است جرائم جنگی را بررسی کند

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • بلینکن وارد چین شد
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد