Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات ژاپنی باوجود آغاز موج چهارم کرونا در این کشور تاکید می‌کنند که هیچ برنامه‌ای برای به تعویق انداختن بازی‌های المپیک ندارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رئیس کمیته المپیک ژاپن روز جمعه اعلام کرد که این کشور به برگزاری ایمن بازی‌های المپیک در تابستان متعهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر درحالی منتشر شده که آمار مبتلایان به ویروس کرونا رو به افزایش است و درخواستهای تازه‌ای با مقامات ژاپنی برای به تعویق انداختن بازی‌های المپیک و یا لغو آن گرفته شده است.

دولت ژاپن باتوجه به گسترش موج چهارم کرونا اقداماتی اضطراری را در 10 منطقه این کشور اتخاذ کرده است وهمین موضوع باعث بروز تردیدهایی درباره برگزاری بازی‌های المپیک در کمتر از 100 روز آینده شده است.

از سوی دیگر امروز (شنبه) خبری مبنی بر سفر  توماس باخ، رئیس کمیته المپیک به ژاپن در ماه می و گفتگو با یوشیهیده سوگا، نخست وزیر این کشور توسط خبرگزاری کیودو منتشر شد.

سیکو هاشیموتو رئیس بازیهای المپیک 2020 توکیو به نمایندگی از کمیته برگزاری این مسابقات گفت: ما به لغو بازیهای المپیک فکر نمیکنیم. ما با کاری که میتوانیم انجام دهیم ادامه میدهیم تا مردم احساس ایمنی کاملی داشته باشند.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که استانداری اوساکا جمعه 1209 مبتلای جدید به کرونا را تأیید کرد. استانداری هیوگو، در همسایگی اوساکا، روز جمعه 510 مبتلای جدید به کرونا را تأیید کرد.

این بالاترین رقم ثبت شده در هیوگو بود و برای دومین بار از مرز 500 نفر فراتر می رفت. در همین حال، استانداری توکیو اعلام کرد که جمعه 667 مبتلای جدید به کرونا را ثبت کرده است.

از سوی دیگر طبق پیش بینی یک موسسه تحقیقاتی ژاپنی، تا اوایل ماه مه بیش از 80 درصد مبتلایان در توکیو و حوالی آن به نسخه جهش یافته ویروس کرونای بریتانیایی مبتلا خواهند بود.

این موسسه می گوید نسخه بریتانیایی موسوم به N501Y که برای اولین بار در بریتانیا شناسایی شد 32 / 1 برابر مسری تر از نسخه اولیه این ویروس است، یعنی هر فرد مبتلا به آن می تواند تعداد بیشتری را مبتلا کند.

به  نظر می‌رسد انتشار اخبار نگران کننده از گسترش شیوع کرونا در ژاپن باعث افزایش تماس ها برای به تعویق انداختن بازی‌های المپیک شده است؛ موضوعی که تاکنون مقامات ژاپنی با آن مخالفت کرده و معتقدند توانایی برگزاری ایمن این بازی‌ها را خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: المپیک ویروس کرونا اخبار ژاپن المپیک ویروس کرونا اخبار ژاپن بازی های المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، اولین فرستنده عمومی رادیو در ایران در ساعت نوزده ۴ اردیبهشت ۱۳۱۹ در تهران با نام «رادیو تهران» گشایش یافت و از فردای آن روز برنامه‌های عادی رادیو آغاز شد و، چون برنامه‌ها تنها در تهران قابل دریافت بود، «رادیو تهران» نامیده می‌شد.

البته درآن دوره بیشتر برنامه‌های رادیو را موسیقی و خبر تشکیل می‌داد و کارکرد دیگری برای آن در نظر گرفته نشده بود تا اینکه کم‌کم برنامه‌های ادبی و طنز نیز به این جعبه خیال‌انگیز راه پیدا کردند و این رسانه بی‌رقیب دل مردمان بسیاری را به‌دست آورد تا جایی که مونس زنان قالی‌باف و چوپانانی شد که در دل صحرا به جای نواختن نی برای گوسفندانشان، دل را با برنامه‌های رادیو جلا می‌دادند.
در شهر‌ها نیز وضعیت به همین منوال بود و در هر سرای عمومی، صدای رادیو به گوش می‌رسید و در مواقع مهم‌تر نیز مردم برای گوش دادن به رادیو گردهم می‌آمدند
رادیو در کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۶۵ با شش برنامه آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۸۲ شبکه استانی افتتاح شد و از سال ۱۳۹۳ تاکنون به صورت ۲۴ ساعته برنامه پخش می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ستاره ژاپنی عامل خوشبختی گزینه سابق ایران
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • امروز ایران- قرقیزستان در یک چهارم نهایی آسیا/پیش به سوی جام جهانی فوتسال
  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • تیم ملی فوتسال ایران متحول شد/ ژاپنی‌ها چوب غرورشان را خوردند
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • ‏ژاپن برای شهاب لقب انتخاب می‌کند: معجزه‌گر، منجی