Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:26:10 GMT

سه خدمه ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشتند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۴۶۰۱

سه خدمه ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشتند

به گزارش ایرنا از اطلاعیه خبری شرکت فضایی روسیه (روس کاسموس)، محفظه ویژه فضاپیمای «سایوز ام. اس-۱۷» حامل سه فضانورد بامداد امروز (شنبه) در نزدیکی شهر ژزکازگان قزاقستان فرود آمد.

سرگئی رژیکوف و سرگئی کودسورچکوف روس و کتلین روبینز آمریکایی با این محفظه به کره زمین بازگشتند.  

فضاپیمای «سایوز ام. اس-۱۷» ساعت ۴ و ۳۴ دقیقه بامداد امروز شنبه از ایستگاه فضایی بین المللی جدا و راهی کره زمین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

در زمان حاضر دو فضانورد روس، چهار فضانورد آمریکایی و یک فضانورد ژاپنی در حال انجام ماموریت فضایی در ایستگاه فضایی بین المللی هستند.  

ایستگاه فضایی بین المللی، یک آزمایشگاه فضایی به ارزش حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است که در آن انواع آزمایش‌ها در شرایط فضا و بی وزنی توسط چند کشور از جمله روسیه، آمریکا و ژاپن و آژانس فضایی اروپا انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها روسیه ایالات متحده آمریکا ایستگاه فضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده آمریکا ایستگاه فضایی روسیه ایالات متحده آمریکا ایستگاه فضایی اخبار کنکور ایستگاه فضایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس آخرین اعلام اتحادیه بین‌المللی مخابرات، ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه - هشتم فروردین - در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: بر اساس آخرین اعلام اتحادیه بین‌ المللی مخابرات در حوزه توسعه ارتباطات در بین ۱۷۰ کشور از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ دست یافتیم و شش پله ارتقا یافته‌ ایم، شاخص‌هایی که مورد بررسی قرار می‌گیرد شامل فراگیری ارتباطات، کیفیت و میزان استفاده مردم از زیر ساخت‌ها است.

وی افزود: در دو سال گذشته بیش از ۷ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل شده و بیش از ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت دست یافته‌اند و این روند ادامه دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: لایحه امنیت کاربران در کمیسیون حقوقی - قضائی دولت بررسی می‌شود و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و قسمت‌هایی از لایحه به علت بخش‌های قضائی نیازمند تأیید قوه قضائیه بود که نامه‌ ای به رئیس قوه قضائیه ارسال شد تا نظر آنها برای این بخش‌ها کسب شود.

وی اظهار داشت: از برنامه‌هایی که وزارت ارتباطات برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته این است که حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی تسهیل شود، همچنین در سال ۱۴۰۲ بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت فضایی را برای ساخت منظومه شهید سلیمانی منعقد کردیم.

زارع پور خاطرنشان کرد: ۲ ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است و به زودی کار آنها انجام می‌شود. تصاویر و داده‌های این دو ماهواره را پیش خرید کردیم و کل کار توسط شرکت‌های دانش بنیان انجام شده است. بنا داریم حداکثر استفاده را از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 739646

دیگر خبرها

  • وقتی دیگر زمین جایی برای زندگی نیست و شهر فضایی می شود! (عکس)
  • نفوذ زمینی‌ها به ماه و خورشید در سالی که گذشت
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند
  • نمای شگفت‌انگیز ماه از ایستگاه فضایی
  • عکس برتر فضایی هفته / نمای شگفت‌انگیز ماه از ایستگاه فضایی
  • ماهواره ارتباطی چین وارد مدار ماه شد
  • از طلوع زمین تا اولین قدم‌ها روی ماه/ ۱۱ مورد از درخشان‌ترین تصاویر فضایی تمام دوران‌ها
  • ۳ فضانورد جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند
  • امدادرسانی به ۲ خدمه بارج مسطح در آب‌های بوشهر انجام شد