Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه آمریکا معتقد است که تحریم‌های مقابله به مثل روسیه علیه این کشور "بیش از اندازه شدیدالحن" بوده و واشنگتن این حق را برای خود قائل است که به این اقدام مسکو پاسخ بدهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه آمریکا پاسخ مقابله به مثل روسیه به تحریم‌های جدید ضدروسی واشنگتن را "بیش از اندازه شدیدالحن" ارزیابی کرده و از این تصمیم مقامات مسکو ابراز تأسف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام این مسئله، گفت: «ایالات متحده علاقه‌ای به تشدید اوضاع در روابط روسیه نیست، ولی این حق را برای خود محفوظ می داند که به اقدامات روسیه علیه آمریکا پاسخ دهد.»  

در این رابطه، "جان سالیوان" سفیر آمریکا در مسکو نیز به این خبرگزاری اعلام کرد که که سفارت ایالات متحده اقدامات مقابله به مثل در نظر گرفته شده از سوی روسیه در پاسخ به تحریم‌های جدید آمریکا را با دقت بررسی کرده و رایزنی‌های مناسبی را با واشنگتن انجام خواهد داد.   

سالیوان گفت: «ما بیانیه منتشره در سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه را دیده‌ایم و محتوای آن را با دقت مورد بررسی قرار خواهیم داد و در این رابطه رایزنی‌های لازم را با واشنگتن انجام می‌دهیم. البته ما فعلاً از جزییات دقیق تصمیمات مسکو علیه نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در روسیه مطلع نیستیم.»

وزارت خارجه روسیه روز جمعه در پاسخ به تحریم‌های جدید ضدروسی آمریکا اقداماتی را در نظر گرفته و آن را اعلام کرد. طبق تصمیمات اتخاذ شده، اقدامات تلافی جویانه طرف روسی شامل: اخراج 10 دیپلمات آمریکایی، محدود کردن سفرهای دیپلماتیک به 10 نفر در سال، توقف کامل سیستم استفاده از کارکنان اداری و فنی روسی یا کشورهای ثالث و البته ممنوع الورود اعلام شدن 8 نفر از مقامات بلندپایه کنونی و سابق آمریکا که در تحقق سیاست‌های ضدروسی در ایالات متحده نقش دارند.  

علاوه بر این، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده که مسکو امکان در نظر گرفتن اقداماتی دردناک علیه تجار آمریکایی را نیز دارد که فعلاً از اتخاذ آنها دست نگه داشته است.

سفیر آمریکا: واشنگتن خواستار روابطی قابل پیش‌بینی با روسیه استلاوروف: به هر اقدام خصمانه آمریکا علیه روسیه پاسخ خواهیم دادکرملین: حرف و عمل آمریکایی‌ها با یکدیگر تناقض دارد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جوزف بایدن اخبار آمریکا اخبار روسیه جوزف بایدن اخبار آمریکا اخبار روسیه امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالیوان: واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که کشورش طی روز‌های آتی تحریم‌های جدید علیه ایران وضع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن طی روز‌های آتی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد.

طبق گزارش رویترز، وی گفت: این تحریم‌ها برنامه موشکی، پهپادی ونهاد‌های حامی سپاه و وزارت دفاع ایران را شامل می‌شود.

سالیوان خاطرنشان کرد: توقع داریم شرکا و هم‌پیمانانمان نیز از طرف خود تحریم‌هایی علیه ایران وضع کنند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت:به تقویت پدافند هوایی و موشکی خود در خاورمیانه به منظور مقابله با قدرت موشکی و پهپادی ایران ادامه می‌دهیم.

وبگاه خبری آکسیوس نیز روز سه شنبه به نقل از یک مقام آمریکایی درباره حمله رژیم صهیونیستی به ایران گزارش کرد: ارزیابی ما این است که ایران به هر حمله بزرگ و اعلام شده اسرائیل به خاک خود پاسخ خواهد داد.

همچنین یک مقام آمریکایی به شبکه خبری الجزیره گفت: ما از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که به پیامد‌های استراتژیک حمله به ایران فکر کنند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد وزیران کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وی خواستند در پاسخ به حمله ایران درنگ کند و منتظر تشکیل ائتلافی در منطقه علیه ایران باشد.

این منبع گفت فشار‌های بین‌المللی زیادی بر رژیم صهیونیستی اعمال می‌شود تا از پاسخ به ایران جلوگیری شود.

منبع مذکور در ادامه اعلام کرد: ابتکاری برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران به عنوان جایگزینی برای پاسخ اسرائیل مطرح شده است.

ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

«سرلشکر محمد باقری» رییس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هشدار داده «چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و جای دیگری انجام دهد، عملیات بزرگتری انجام خواهد شد».

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • اولین واکنش احمدی‌نژاد به حمله تلافی‌جویانه سپاه
  • پاسخ تلافی‌جویانه موشکی ایران کار بزرگی بود
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • سالیوان: واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم