Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@19:15:45 GMT

آرامکو ناآرام!

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۴۶۱۷

آرامکو ناآرام!

عملیات موفق نیروهای مسلح یمن در عمق خاک سعودی علاوه بر ریزش سهام آرامکو، موجب شد که واشنگتن به اتباع خود درباره سفر به عربستان هشدار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی عملیات موفق و گسترده موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در روز پنج شنبه گذشته (۱۵ آوریل) علیه نقاط حساس در عربستان سعودی، وزارت خارجه آمریکا به اتباع خود هشدار داد تا از سفر به عربستان به دلیل افزایش عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در عمق خاک سعودی به ویژه در نزدیکی پایگاه‌های نظامی و مرزهای جنوبی، پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر» عملیات‌های موفق نیروهای مسلح یمن در عمق خاک سعودی موجب شد تا واشنگتن سطح هشدار درباره سفر به عربستان سعودی را بالا ببرد و وزارت خارجه آمریکا طی این بیانیه اعتراف کند:« حملات موشکی و پهپادی هنوز تهدیدی بزرگ به ویژه برای ساکنان نزدیک به پایگاه‌های نظامی و مناطق مرزی عربستان با یمن است.»   از سوی دیگر، رویترز نیز نوشت: سهام بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس، جز سهام آرامکو، در روز پنج‌شنبه دارای معاملات خوبی بود و ارزش سهام این شرکت پس از انتشار اخبار مربوط به حمله موشکی به سایت‌ها و تاسیسات آن در جازان، نزولی شد.   در این گزارش آمده بود: در پی تاکید سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر حمله موشکی و پهپادی سحرگاه پنج شنبه به مناطق حساس در شهر جازان از جمله شرکت آرامکو، سهام غول نفتی عربستان آرامکو (۲۲۲۲.SE)؛ ۰.۳ درصد سقوط کرد.   از سوی دیگر منابع مختلف تایید کردند که این عملیات موجب بروز آتش‌سوزی در پنج مخزن تولید فرآوردهای نفتی آرامکو شد.   سخنگوی نیروهای مسلح یمن در خصوص جزئیات این عملیات اعلام کرده بود که یگان موشکی و پهپادی یمن در عملیاتی مشترک با ۱۱ موشک و پهپاد شرکت آرامکو، سامانه‌های پاتریوت و اهدافی حساس در جیزان را هدف قرار داده است.   یحیی سریع در ادامه اعلام کرد که شرکت آرامکو با یک سری اهداف دیگر با ۷ موشک از نوع «سعیر» و «بدر» هدف قرار گرفتند که برخورد با این اهداف به صورت دقیق صورت گرفته بطوریکه در شرکت آرامکو آتش بزرگی شعله‌ور شده است.   سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه تأکید کرد که این اقدام در پاسخ به تجاوزها، ادامه محاصره و جنایت‌های مستمر عربستان سعودی علیه مردم یمن صورت گرفته است؛‌ جنایت‌هایی که آخرین مورد آن روز گذشته در صعده انجام شد.   وی همچنین به رژیم سعودی هشدار داد که در صورت ادامه تجاوزها و محاصره یمن، این رژیم شاهد عملیاتی گسترده‌تر و بزرگ‌تر خواهد بود.   انتهای پیام/ منبع: فارس

منبع: دانا

کلیدواژه: نیروهای مسلح یمن موشکی و پهپادی شرکت آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، عبدالله العنزی، سفیر عربستان سعودی در ایران اعلام کرد که محمد نوار العتیبی، سرکنسول جدید این کشور در شهر مشهد مقدس خواهد بود و به محض اتمام اقدامات لازم، مأموریتش احتمالا در دو هفته آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 846669 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه مشهد

دیگر خبرها

  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • تأثیرات راهبردی عملیات وعده صادق در سطح منطقه و جهان
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • پیام‌عملیات وعده صادق، قدرت و استقلال ایران بود