Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخلاف بسیاری از کشورهای منطقه ، مساجد لبنان با وجود بیماری همه گیر کرونا مجاز به اقامه نماز در ماه رمضان هستند اما فقط می توانند از ۳۰ درصد ظرفیت خود برای پذیرایی از نمازگزاران استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thenationalnews»،برخلاف بسیاری از کشورهای منطقه ، مساجد لبنان با وجود بیماری همه گیر کرونا مجاز به اقامه نماز در ماه رمضان هستند اما فقط می توانند از 30 درصد ظرفیت خود برای پذیرایی از نمازگزاران استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هشت ماه پس از انفجار در بندر بیروت ، مساجد آسیب دیده در انفجار مهلک در تلاشند تا هزینه  تعمیرات را تامین کنند اما حتی مساجدی که تقریبا به طور کامل در این انفجار تخریب شدند ، مانند مسجد «خالد بن الولید» که درست در کنار بندر قرار دارد ، توانسته اند درهای خود را باز نگه دارند و در ماه رمضان به نمازگزاران خدمت رسانی می کنند.

 

همه گیری کرونا ، بحران اقتصادی و مالی لبنان به ویژه برای حقوق بگیرانو خانواده های کم درآمد را تشدید کرده است و در این میان بسیاری از مکان های عبادی نیز به دلیل کمبود منابع مالی قادر به ارائه کامل خدمات خود نیستند.

 

مساجدی که در انفجار بندر بیروت نیز آسیب دیده اند با همی مشکل مواجه هستند اما اعلام کرده اند که در ماه رمضان هر چه در توان دارند برای پذیرایی از نمازگزاران انجام می دهند.

 

«حسن حسین» یکی از ساکنان بندر بیروت که سال ها در مسجد خالد بن ولید نماز خوانده است در این باره می گوید: این اولین بار نبود که به مسجد خالد بن ولید آسیب می دید.این مسجد در طول جنگ داخلی نیز ویران شد اما شش یا هفت سال پیش بازسازی شد تا که اینکه بار دیگر در انفجار بیروت به شدت آسیب دید.

 

شیخ محمد انیس ، رئیس اوقاف دارالفتوا گفت که این انفجار به 10 مسجد آسیب رسانده است که یکی از قدیمی ترین مکان های عبادی شهر یعنی مسجد امیر منصور عصف در مرکز بیروت نیز در میان آنها است.

 

ماهر جارودی ، امام جماعت مسجدی که تقریباً 500 سال پیش ساخته شده است گفت که علی رغم آسیب دیدگی این مسجد همچنان در ماه رمضان امسال از نمازگزاران و روزه داران پذیرایی می کند.

 

جارودی گفت که علیرغم بحران اقتصادی ، این مسجد در ماه رمضان قادر است از خانواده های نیازمند حمایت کند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: رمضان لبنان مساجد ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت شرکت در جشنواره مسطورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان «زندگی با آیه‌ها»، در راستای اقامه جهاد تبیین قرآنی و گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه اقشار جامعه و حفظ آیات کلیدی کتاب خدا از سوی خادمان و دغدغه‌مندان قرآنی آغاز به کار کرد.
آخرین مهلت شرکت در این پویش قرآنی تا پایان ماه مبارک رمضان اعلام شده بود، اما گروه طراح پویش تصمیم گرفته‌اند با توجه به در پیش بودن دهه کرامت فرصت ثبت نام در این پویش را تا این دهه (دهه کرامت از ۲۱ اردیبهشت تا ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود) تمدید کنند.
علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت mastura.ir در این طرح شرکت کنند.
طرح ملی «مسطورا» پویش «زندگی با آیه‌ها»؛ حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان است و این حرکت فراگیر با بهره‌گیری از رسانه در ابعاد و سطوح گوناگون و با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضایات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی است، به دنبال ایجاد یک حرکت ملی با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی است.

دیگر خبرها

  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه
  • آمار پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره مسطورا
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • کمک نمازگزاران مسجد حضرت خدیجه (س) اردکان به آزادی زندانی جرائم غیرعمد
  • سال گذشته بیش از ۴۶ هزار گلستانی خون خود را اهدا کردند
  • نمازگزاران مسجد امام صادق (ع) منطقه فرهنگیان قم به کمک نیازمندان شتافتند
  • اهدا بسته‌های معیشتی به نیازمندان
  • استقبال بیش از ۷۰ هزار نفر از طرح زندگی با آیه‌ها
  • کمک نمازگزاران مسجد حضرت خدیجه (س) اردکان به آزادی زندانیان