Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه شرکت بازرگانی دولتی ایران، طبق آمار و اطلاعات در سال ۱۳۹۹ به میزان یک میلیون و ۹۷۰ هزار تن روغن خام از محل ذخایر راهبردی کشور، واردات بخش خصوصی و استحصال از دانه‌های وارداتی و داخلی برای صنعت روغن نباتی تدارک دیده شده است که با احتساب بیش از ۱۰۰ هزار تن موجودی ابتدای دوره این صنایع بیش از دو میلیون و ۷۰ هزار تن روغن مورد نیاز کارخانجات روغن نباتی تأمین و تدارک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت بازرگانی دولتی ایران به‌منظور شفاف‌سازی نسبت به تأمین و تدارک روغن خام مورد نیاز کشور از محل واردات با ارز (۴۲۰۰ تومانی ) بدینوسیله جدول میزان روغن تخصیص یافته به کارخانه‌های تولید روغن نباتی سراسر کشور را برای استحضار مردم شریف و فهیم کشورمان منتشر می‌کند.

این جدول همه آمار و ارقام تأمین و تدارک روغن خام برای کارخانه‌های روغن نباتی در سال گذشته را به وضوح نشان می‌دهد.

تامین و واردات ۲۶۰ هزارتن روغن خام در فروردین سال ۱۴۰۰ 

همچنین اطمینان می‌دهد که زنجیره تأمین، پروژه تأمین و تدارک کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۰ با قدرت و شتاب افزون‌تر جریان خواهد یافت.

چنانکه از آغاز سال جدید تا ۲۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶۰ هزار تن روغن خام برای کارخانجات تأمین و تدارک شده است که جدول آن نیز برای آگاهی همه مردم منتشر می‌شود.

به گزارش ایرنا، براساس آمار انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، نیاز سالانه کشور به روغن خام یک میلیون و ۹۰۰ هزارتن است که حدود یک میلیون ۴۰۰ هزارتن معادل ۷۵ تا ۸۰ درصد از محل واردات و  ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن از استحصال دانه های روغنی تامین می شود.

مصرف روغن خام کشور ماهانه ۱۰۰ هزار تن است. 

اکنون روغن خام و بخشی از دانه روغنی از کشورهای روسیه، مالزی،  اوکراین، برزیل و آرژانتین تامین می شود.  

همچنین به دلیل وابسته بودن تولید روغن خوراکی به واردات مواد اولیه، در سال ۹۹ برنامه اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز برای روغن خام وجود دارد که باید ۱.۹ میلیون تن واردات روغن خام انجام شود تا بازار این محصول تنظیم شود.

بخشی از روغن مورد نیاز از محل دانه‌های روغنی وارداتی و تولید داخل تامین می‌شود و از حدود سه میلیون تن دانه روغنی وارداتی، ۱۸ درصد تبدیل به روغن خام شده که می تواند بخشی از نیاز کشور را تامین کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی روغن خوراکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی روغن خوراکی وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی روغن خوراکی اخبار کنکور تأمین و تدارک روغن نباتی روغن خام هزار تن تن روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

یک نوجوان در فرانسه به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بازداشت شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پلیس فرانسه یک نوجوان 16 ساله را به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک پاریس بازداشت کرد.

بر اساس گزارش روزنامه Le Parisien؛ سرویس‌های اطلاعاتی به دلیل پایبندی نوجوان 16 ساله به اسلام‌گرایی افراطی او را تحت نظر گرفتند. او همچنین در پیام‌رسان تلگرام پیامی نوشت و به دنبال خرید مواد مورد نیاز برای ساخت کمربند انفجاری بود. او در این پیام‌ها اشاره کرده بود که می‌خواست به نام یکی از گروه‌های تروریستی بمیرد.

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

2 روز قبل مظنون در خانه پدر و مادرش دستگیر و در آنجا تفتیش شد. این نوجوان سپس به ایستگاه پلیس منتقل شد و در آنجا اعتراف کرد که می‌خواسته در جریان بازی‌های المپیک 2024 همراه با کمربند انفجاری دست به حمله بزند و وقتی بازداشت شود، بر اثر گلوله‌های پلیس جان خود را از دست بدهد.

در طول بازرسی، بازرسان اسناد دست‌نویس، از جمله سوگند وفاداری به یکی از گروه‌های تروریستی را پیدا کردند. گوشی تلفن همراه متهم کشف و ضبط و برای بررسی ارسال شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید