Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@07:37:07 GMT

محور اصلی تکالیف شورای حل اختلاف، مصالحه است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۴۸۴۱

محور اصلی تکالیف شورای حل اختلاف، مصالحه است

به گزارش روز شنبه ایرنا از دادگستری‌ کل استان تهران، محمدجواد حشمتی مهذب در جلسه ویدئوکنفرانس رئیس کل دادگستری استان تهران با معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات، معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف استان تهران و چند مدیر مجتمع‌های شوراهای حل اختلاف برگزار شد، افزود: فلسفه ایجاد شورای حل اختلاف کمک به دادگستری در قالب حل و فصل اختلافات است و همین موضوع باعث شده شورای حل اختلاف دارای بُعد مردمی باشد و عملکرد مثبت و درخشانی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: ظرفیت تهران برای مصالحه در پرونده‌ها بسیار بالاست و باید با هم افزایی بیرونی و درون سازمانی به سمت این هدف حرکت کنیم.

حشمتی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های شوراهای حل اختلاف زندان گفت: تعداد شعب شورای حل اختلاف در زندان‌ها جوابگو نیست و باید افزایش یابند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در مورد اتقان آراء صادره نیز افزود: آراء شورای حل اختلاف سند مکتوب است و روی آن تبادل نظر صورت می‌گیرد؛ بنابراین تلاش برای صدور احکام قوی و متقن بسیار ضروری است.

وی در مورد تکریم ارباب رجوع نیز گفت: اقتدار و اکرام با هم ضدیت ندارند و احترام به ارباب رجوع و همکاران از واجبات لازم الرعایه است.

حشمتی ضمن قدردانی بابت تلاش‌های صورت گرفته، ابراز امیدواری کرد تا در سال ۱۴۰۰ نتایج خوبی در راستای اهداف تعیین شده برای شورای حل اختلاف محقق شود.

حسن بابایی معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران در ابتدای این نشست به تحلیل عملکرد شورای حل اختلاف استان تهران پرداخت و گفت: در زمینه ایجاد صلح و سازش در مسیر خوبی قرار داریم و آمار رضایت بخش است.

برچسب‌ها دادگستری تهران شورای حل اختلاف قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری تهران شورای حل اختلاف قوه قضاییه دادگستری تهران شورای حل اختلاف قوه قضاییه اخبار کنکور شورای حل اختلاف استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ داوری در مصالحه باید مورد اهتمام باشد

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادادی صبح دوشنبه در دیدار مدیران و دبیر کانون موسسات داوری اردبیل با تشریح اهمیت داوری در رفع خصومت و اختلافات و کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری اظهار کرد: لزوم تسریع و تسهیل در رسیدگی، ارجاع و ابلاغ در موسسات داوری مورد تاکید ماست.

وی خاطرنشان کرد: داوری دارای ظرفیت های بسیار بوده که مسلماً با ارجاع پرونده ها به موسسات داوری طرفین از مزایای آن بهره مند می شوند.

رئیس کانون موسسات داوری استان اردبیل بیان کرد: ارجاع پرونده ها به موسسات داوری دارای شروطی است که متعاملین باید در حین انعقاد قراردادهای خود شرط داوری را در آن درج کنند.

خدادادی با اشاره به ضرورت آشنایی آحاد مردم با مزایای داوری برلزوم استفاده از تمام ظرفیت ها برای ترویج توسعه استفاده از داور در جامعه تأکید کرد و گفت: تسریع و تسهیل در رسیدگی ها، در دسترس بودن داور و کاهش هزینه های رسیدگی بدون مراجعه به محاکم قضایی مهم ترین مزایای داوری در جامعه است.

وی با ارایه گزارشی از عملکرد کانون موسسات داوری از افزایش به 40 درصدی میزان ارجاع پرونده ها به داوری در سال گذشته نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: موسسات داوری باید بیش از پیش نسبت به تسهیل و تسریع در رسیدگی های پرونده ها اهتمام داشته باشند تا نتایج آن در سریعترین زمان ممکن محقق شده و رضایتمندی عمومی از عملکرد این موسسات به دست آید.

کد خبر 6078714

دیگر خبرها

  • دیدار مقامات قضائی استان با خانواده شهدا
  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی
  • فرهنگ داوری در مصالحه باید مورد اهتمام باشد
  • الجزایر : اسرائیل مقصر اصلی بحران منطقه است
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان
  • لزوم ساماندهی و درمان معتادان متجاهر در کرمان
  • کسب رتبه اول شورا‌های حل اختلاف چایپاره در حل پرونده‌ها در استان
  • متکی: مجلس باید صحن محور باشد نه ریاست محور
  • مقام ناتو: عضویت اوکراین اجتناب‌ناپذیر است؛ اختلاف بر سر زمان عضویت است
  • استان تهران در جایگاه دوم تصادفات منجر به فوت