Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: فاز دوم طرح تولید فناورانه نانوحس‌گرهای حکاکی شده الکتروشیمیایی که توسط جهادگران این واحد در استان تولید شده است، تصویب شد.

کامران جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس بررسی دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال‌جاری، از میان پروژه‌های پیشنهادی دستگاه‌های مختلف استان، تعداد ۱۰ پروژه مصوب شده که فاز دوم طرح تولید فناورانه نانو حس‌گرهای حکاکی شده الکتروشیمیایی که فاز اول آن طی سال گذشته در ستاد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استان مصوب شده بود، جزو پروژه‌های قابل افتتاح استان در انتهای فروردین‌ماه امسال است، جزو طرح‌های مصوب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از اجرای طرح را، اندازه‌گیری آلاینده‌های غذایی، دارویی و آب با روشی آسان، کم‌هزینه، سریع و اندازه‌گیری در محل نمونه اعلام کرد و افزود: نانوحس‌گرهای الکتروشیمیایی زیرشاخه مهمی از حس‌گرهای الکتروشیمیایی هستند که از الکترود به‌ عنوان مبدل اطلاعات به سیگنال الکترونیک استفاده می‌کند و جزو مشخصه تشکیل‌دهنده آن‌ها نانو مواد است.

این مسئول ادامه داد: نانوحس‌گرهای الکتروشیمیایی قادر است توانمندی تجزیه‌ای تکنیک‌های الکتروشیمیایی را با عملکرد اختصاصی نانو مواد درآمیزد و برهم‌کنش آنالیت و نانو مواد منجر به تولید سیگنال الکتریکی در یکی از روش‌های رایج الکتروشیمیایی مانند ولتامتری، پتانسیومتری، کرونوآمپرومتری و امپدانسومتری می‌شود. استفاده از اصلاح‌کننده حکاکی قالب مولکولی، همچنین استفاده از گرافن در ساختار نانوحس‌گر به ‌خاطر خواص منحصر به فرد آن در زمینه‌ رسانای الکتریکی مطلوب، انعطاف‌پذیری، سبکی و قدرت استحکام مناسب موجب ارتقای حساسیت و انتخاب‌پذیری و نیز باعث بهبود عملکرد و پیشرفت در خواص نانوحس‌گر شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان تصریح کرد: حس‌گرهای الکتروشیمیایی به واسطه داشتن مزایای بی‌شمار از جمله سادگی، کم‌هزینه بودن، گزینش‌پذیری زیــاد و حساسیت بالا در برابر روش‌های مورد استفاده امروزی مورد توجه است؛ از این رو این حس‌گرها به ابزارهای قدرتمندی در حوزه‌های مختلف از جمله غذا، محیط‌زیست، تشخیص بیماری‌ها، بررسی و نظارت‌های پزشکی و سیستم‌های امنیتی ضدتروریسم تبدیل شده است. از سویی دیگر این تکنولوژی مدرن دارای معایبی مانند هزینه بالا، ویژه نبودن، حد تشخیص بالا، حساسیت کم و استفاده زیاد از حلال‌های شیمیایی آلاینده محیط‌زیست هستند.

وی با اشاره به اینکه برای غلبه بر مشکلات فوق، حس‌گرهای الکتروشیمیایی می‌تواند راهگشا باشد، عنوان کرد: در زمان کنونی حس‌گرها کاربرد وسیعی در زمینه‌های مختلف بالینی، صنعتی، زیست‌محیطی و کشاورزی دارد. به طور مثال در بخش‌های نظامی می‌توان بیوسم‌های زیستی را مورد بررسی قرار داد. در زمینه پزشکی با تولید حس‌گرهای حساس آزمایشگاهی، می‌توان کوچک‌ترین علائم سرطان را شناسایی کرد. همچنین در صنایع هوافضا به عنوان حس‌گر بر بدنه هواپیما و صنعت خودرو جهت مصرف بهینه سوخت مورد استفاده قرار داد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه بخش زیادی از نیاز کشور در حوزه‌ تشخیص سریع در پزشکی، کشاورزی، دامپزشکی و کاربردهای امنیتی و دفاعی توسط شرکت‌های خارجی تامین می‌شود و حجم بالای واردات را در حوزه محصولات فناوری داریم، می‌توانیم با تولید و بومی‌سازی نانوحس‌گرها، نیاز کشور در حوزه فناوری‌های تشخیصی را، سریع‌تر مرتفع می‌کنیم.

جعفری اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی، موجب رونق بازار، رقابت سازنده، فعال شدن هرچه بیشتر چرخ صنعت، خودکفایی سریع کشور، ایجاد انگیزش سازنده در تولیدکنندگان و صنعت‌گران در ارائه کالا و خدمات بهتر، بهبود وضعیت اشتغال و کارآفرینی برای خیل عظیمی از جوانان استان زنجان، خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان، با اشاره به پنج نانوحس‌گر الکتروشیمیایی ساخته شده در فاز اول این طرح توسط جهاددانشگاهی استان، خاطرنشان کرد: نانو حس‌گر الکتروشیمیایی ویتامین D۳، نانوحس‌گر الکتروشیمایی پروپرانولول، نانوحس‌گر الکتروشیمیایی نیترات، نانو حس‌گر الکتروشیمایی گلوکز قند خون و نانو حس‌گر الکتروشیمیایی دیگوکسین، پنج نانوحس‌گر الکتروشیمیایی ساخته شده در فاز نخست این طرح است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی زنجان جهاد دانشگاهی نانوحسگر جهاددانشگاهی استان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورکمالی: عملیات «وعده صادق» تبلور غیرت ملّی و مبیّن پیشرفت‌های فناورانه کشور است

رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی: ضمن حمایت از «اقدام شجاعانه و خلق حماسه غرور آفرین نیروهای مسلح در دفاع از عزّت، عظمت و اقتدار ایران و پاسخ قاطع به خیره سری های وقیحانه رژیم صهیونیستی»، این پیروزی را محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و نایب برحق ایشان، حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) و ملّت همیشه سرافراز ایران، تبریک می‌گوئیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی پورکمالی انارکی؛ رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، با صدور پیامی، ضمن حمایت از «اقدام شجاعانه و خلق حماسه غرور آفرین نیرو‌های مسلح در دفاع از عزّت، عظمت و اقتدار ایران و پاسخ قاطع به خیره سری‌های وقیحانه رژیم صهیونیستی»، این پیروزی را محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و نایب برحق ایشان، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملّت همیشه سرافراز ایران اسلامی، بویژه خانواده بزرگ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تبریک گفت.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در بخشی از پیام خود، حماسه غرورآفرین غیور مردان ایران اسلامی در عملیات «وعده صادق» را تبلور غیرت ملّی و مبیّن پیشرفت‌های فناورانه و اقتدار نظامی بی نظیر کشور دانست و آن را نقطه عطفی در آغاز راه روشن آزادی قدس عزیز و ترسیم اراده محکم و عزم جدّی ایران در دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که ان شاءالله به فضل الهی و عنایات حضرت، ولی عصر (عج) و رهنمود‌های داهیانه و تدابیر هوشمندانه فرمانده معظم کل قوا، هر چه سریع‌تر شاهد پایان اشغال سرزمین‌های اشغالی و نابودی کامل متجاوزان اشغالگر و رژیم جعلی و منفور صهیونیستی و نظاره گر حاکمیت صلح، عدالت و شادی قلوب تمام آزادگان و آزادی خواهان در جهان خواهیم بود.



متن کامل پیام علی پورکمالی انارکی به شرح زیر است:



باسمه تعالی


وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُکِّرَ بِآیاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْها إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ

ستمکارتر از کسى که به وسیله‌ی آیات پروردگارش تذکر داده شود، سپس از آن‌ها روى برگرداند، کیست؟ بى تردید ما از مجرمان انتقام می‌گیریم (سجده آیه ۲۲)



حماسه غرورآفرین غیور مردان ایران اسلامی در عملیات «وعده صادق»، تبلور غیرت ملّی و مبیّن پیشرفت‌های فناورانه و اقتدار نظامی بی نظیر کشور و نقطه عطفی در آغاز راه روشن آزادی قدس عزیز و ترسیم اراده محکم و عزم جدی ایران در دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی است.

جمهوری اسلامی ایران در تمامی برهه‌های تاریخی خود هیچ گاه آغازگر هیچ جنگ و اقدام نظامی علیه هیچ کشوری نبوده، ولی در مقابل تهدیدات و تجاوزگری متجاوزان و دشمنان این مرز و بوم نیز سکوت اختیار نکرده است و همواره پاسخ قاطع و محکمی به تجاوزگری قدرت‌هایی که حتی اندیشه تعدّی به خاک کشور عزیزمان را در سر پرورانده اند، داده است.

بی شک عملیات «وعده صادق» در پاسخ به تعرض و تهاجم وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از مستشاران ایرانی و با هدف تنبیه این رژیم سفّاک و در هم شکستن هیمنه پوشالی رژیم غاصب و کودک کش طراحی و اجرا شد و به جهانیان ثابت کرد که هیچ قدرتی در جهان، یارای مقابله با اقتدار نظامی و توان دفاعی کشور مقتدر ایران را نداشته و نخواهد داشت.

اعضای خانواده بزرگ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیان گذار کبیر انقلاب (ره)، شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم، ضمن حمایت کامل خود از این اقدام شجاعانه و غرور آفرین نیرو‌های مسلح در دفاع از عزّت، عظمت و اقتدار ایران اسلامی و پاسخ قاطع به خیره سری‌های وقیحانه رژیم صهیونیستی اعلام کرده و این پیروزی را محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و نایب برحق ایشان، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملت همیشه سرافراز ایران اسلامی تبریک می‌گوید.

امید است به فضل الهی و عنایات حضرت، ولی عصر (عج) و رهنمود‌های داهیانه و تدابیر هوشمندانه فرمانده معظم کل قوا، هر چه سریع‌تر شاهد پایان اشغال سرزمین‌های اشغالی و نابودی کامل متجاوزان اشغالگر و رژیم جعلی بوده و نظاره گر حاکمیت صلح، عدالت و شادی قلوب تمام آزادگان و آزادی خواهان در جهان باشیم؛ ان شاءالله.

دیگر خبرها

  • پیوست فرهنگی شعار سال در پارلمان فرهنگی تصویب شد
  • راهیابی ۴۰ نفر به مرحله نهایی المپیاد دانش‌آموزی نانو
  • برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران
  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد/ مهلت ثبت نام تا ۲۵ اردیبهشت
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • پورکمالی: عملیات «وعده صادق» تبلور غیرت ملّی و مبیّن پیشرفت‌های فناورانه کشور است
  • افقه در گفت و گو با قدس: مجلس برای تحقق شعار سال لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را تصویب کند
  • کشف اولین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان
  • رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان