Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@00:49:06 GMT

کشتی‌ها آسوده خاطر در بندر امام پهلو گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۵۰۱۱

کشتی‌ها آسوده خاطر در بندر امام پهلو گرفتند

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه از مجموع یک هزار و ۳۲۰ فروند کشتی ورودی، ۱۴۱ فروند حامل فرآورده‌های نفتی و مایعات خوراکی به مجتمع بندر امام بودند، گفت: ۲۵۲ فروند انواع کشتی حامل میعانات گازی، موادشیمیایی و پتروشیمی به تأسیسات همجوار و تعداد ۱۸۱ فروند تانکر به اسکله‌های بندرصادراتی ماهشهر نیز تردد داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: راهنمایی، کنترل، پهلودهی و جداسازی این تعداد کشتی با تلاش راهنمایان مجرب و نیرو‌های عملیات دریایی در بخش کنترل ترافیک دریایی (VTS) و خدمات یدکشی صورت گرفته که در مجموع برای بیش از یک هزار و ۳۰۰ فروند کشتی با صرف بیش از ۱۵ هزار ساعت عملیات دریایی انجام شده است.

دریس اظهار داشت: این حجم از عملیات بدون هرگونه اختلال عملیاتی از قبیل سانحه و یا رخداد دریایی صورت گرفته که با توجه به نوع کشتی‌ها، ماهیت محموله‌های خطرناک و همچنین تنوع ملیت کشتی‌های متردد نکته‌ای بسیار حائز اهمیت است، ضمن اینکه بیش از ۲۰ درصد کشتی‌های ورودی به این مجتمع بزرگ بندری نیز از نوع کشتی‌های تانکر، گازی و شیمیایی بوده‌اند.

او در تشریح علل این موفقیت‌ها بیان کرد: وجود برنامه‌ریزی عملیاتی، بهره‌گیری از توان تجهیزاتی و نیروی انسانی مجرب، پایش و کنترل ترافیک دریایی نقش به سزایی در تردد بدون حادثه و ایمنی کشتی‌های تانکر و جابجایی حجم بسیار بالای کالا‌های نفتی و خطرناک از آبراه استراتژیک خورموسی دارد.

مجتمع بزرگ بندری امام خمینی (ره) با وسعتی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار و برخورداری از ۴۰پست اسکله با آبخور متوسط ۱۳ متر سالیانه پذیرای بیش از یک هزار فروند انواع کشتی در ابعاد مختلف و حامل کالای متعدد از جمله کالا‌های اساسی و محموله‌های خطرناک است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پهلوگیری کشتی بندر امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه سرقت از پارکینگ و انباری یک مجتمع مسکونی در زنجان در کمال خونسردی و بدون ماسک!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: چندثانیه

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین
  • ◄ تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • (ویدئو) لحظه سرقت از پارکینگ و انباری یک مجتمع مسکونی در زنجان در کمال خونسردی و بدون ماسک!
  • سقوط ۲ فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن