Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبار دوستمحمدی از مشارکت میلیاردی مردم استان سمنان در طرح گسترش صحن حضرت زهرا (س) در نجف و صحن حضرت زینب کبری(س) در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، ستاد بازسازی عتبات عالیات یکی از ستاد هایی است که در سال های اخیر گام های بسیار تاثیر گذاری در حفظ ارزش های اسلامی و تکریم و بزرگداشت اهل بیت سلام‌الله علیها برداشته است، همچنین در تسهیل امور و خدمت رسانی در حرکت عظیم اربعین حسینی نقش بسزایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در همین خصوص؛ جبار دوستمحمدی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات یکی از یادگار های سردار سلیمانی است، گفت: ستاد باز سازی عتبات عالیات استان سمنان نقش بسیار مفیدی در ساخت و مرمت صحن حضرت زهرا سلام‌الله علیه در نجف و هم در ساخت صحن حضرت زینب کبری در کربلای معلی داشته است.   دوستمحمدی در مورد جمع آوری کمک های مردمی افزود: در سال ۹۸ تعهد ستاد عتبات عالیات استان جهت بازسازی عتبه ۱۵ میلیارد ریال بوده که از این این مبلغ ۱۲ میلیارد ریال ان توسط مردم خیر استان پرداخت شده است در سال ۹۹ نیز با توجه به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری استان برای هر نفر ۵ هزار تومان درنظر گرفته شده بود که حدودا ۹۷ درصد مبلغ کل تعهد استان جمع اوری شد.   وی در مورد فعالیت‌های این ستاد در سال ۹۹ اظهار کرد: در سال ۹۹ حدود ۲۴۷ خشت طلا برای جهت ترفیع گنبد امام حسین علیه اسلام توسط خیرین استان اهداشده، همچنین ۷۳ مترمربع از صحن حضرت زهرا سلام‌الله علیها در نجف و ۲۳۸ متر از صحن حضرت زینب کبری در کربلای معلی توسط خیرین استان ساخته‌شده است.   رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان در ادامه تصریح کرد: مجموعاً ۱۵۸ نفر در بخش ترفیعات گنبد حرم حضرت سیدالشهدا، ۲۶ نفر در ساخت صحن حضرت زهرا و ۲۳۷ نفر در ساخت صحن حضرت زینب سلام‌الله علیها شرکت داشته‌اند.   دوست‌محمدی در خصوص شرایط اعزام نیروهای متخصص جهت خدمت و بازسازی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا در سال ۹۹ اعزام نیرو برای ساخت و پیشرفت صحن‌های فوق‌الذکر نداشتیم اما در سال ۹۸ حدود یک هزار و ۴۲۰ نفر نیروی‌های متخصص اعم از جوشکار و بنا و... جهت خدمت در این امور اعزام داشته‌ایم.   رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان در مورد مأموریت اختصاصی ستاد استان سمنان گفت: مقررشده که در موردبازسازی حرمین امامین عسکرین ساخت یک درب در قسمت باب المراد به استان سمنان اختصاص یابد که در مورد ساخت این درب هماهنگی‌ها صورت گرفته و قراردادهایی بسته‌شده است، همچنین ساخت دو سقاخانه در امامزاده سید محمد سامرا نیز به ستاد عتبات استان سمنان سپرده‌شده است.   وی در مورد خدمت‌رسانی در سامرا افزود: همچنین استان سمنان به‌عنوان استان معین درمورد مرمت و بازسازی سامرا در نظر گرفته‌شده که با توجه به اینکه سامرا محل حرم پدر امام زمان عجل الله است این افتخار و سعادت بزرگی برای ستاد استان بوده و باید برای ساخت صحن حرمین امامین عسکریین آماده شویم.   دوست‌محمدی در مورد موکب‌هایی که ستاد بازسازی عتبات عالیات برای اربعین حسینی برای خدمت‌رسانی به زائرین ساخته‌شده است، تصریح کرد: تعداد ۳۶ موکب توسط این ستاد ایجادشده که ۴ موکب در داخل کشور و ۳۲ موکب در کشور عراق در مسیر زائرین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.    رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان در مورد فعالیت‌های این مواکب در دوران کرونا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی زیارت اربعین در عراق از ظرفیت موکب‌های اربعین برای طرح مواسات و همدلی و تهیه بسته‌های معیشتی برای مردم استفاده‌شده، همچنین در خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان و کفن‌ودفن متوفیان ناشی از کرونا نیز از ظرفیت افراد خادم در مواکب استفاده‌شده است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: صحن حضرت زهرا صحن حضرت زینب خدمت رسانی سلام الله سال ۹۹ ساخت صحن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد مشرف شامگاه یکشنبه در مراسم شکرانه خدمت خادمان حرم بانوی کرامت در ایام ماه مبارک رمضان گفت: خادمان در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان خدمات ویژه ای را به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت علیهم السلام ارایه کردند.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت گفت: سفره های افطاری در صحن های مختلف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برپا بوده و آمارها نسبت به سال قبل افزایش داشت.

وی ادامه داد: ۳۹۰ هزار افطاری ساده و ۱۷۰ هزار افطاری گرم در ایام ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها توزیع شد.

وی ادامه داد: در چاپخانه های حضرتی و موکب های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز به زائران در ماه مبارک رمضان خدمات ارائه می شد.

وی ادامه داد: اسکان زائران، گل آرایی صحن ها، فضاسازی حرم مطهر در مناسبت های مختلف و اهدای گل به زائران از جمله برنامه ها حرم مطهر در این ایام بود که ۱۱ هزار شاخه گل به زایران و مسافران اهدا شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: ۱۶ هزار قرص نان در صحن جواد الائمه علیه السلام توسط سه نانوایی پخت می شد و در بین زائران توزیع شد.

وی اضافه کرد: برگزاری ۴ محفل بزرگ ترتیل خوانی ویژه خواهران، عمومی، نوجوانان و خانوادگی از برنامه های فرهنگی حرم در ایام ماه مبارک رمضان بود که این برنامه ها از شبکه های مختلف رسانه ملی پخش شد.

حجت الاسلام مشرف گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۸ فرمود، برنامه ارزشمند ترتیل خوانی از قم شروع شد و به سایر نقاط مختلف کشور و دنیا انتقال یافت.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت ادامه داد: ۴ محفل مناجات شبانه در شب های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در صحن های مختلف به صورت باشکوه برپا شد.

وی بیان کرد: اجرای ۱۸ هزار دقیقه برنامه تلویزیونی در قالب های مختلف در ایام ماه مبارک رمضان از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها پخش شد.

حجت الاسلام مشرف اضافه کرد: در سحرهای ماه مبارک رمضان از شبکه قرآن برنامه سحر از حرم بانوی کرامت پخش می شد و این برنامه از پربیننده ترین برنامه های سحرگاهی بود.

وی بیان کرد: برنامه روزه اولی ها برای دختران و پسران در حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت اضافه کرد: ۱۲ هزار خادم آقا و خانم در یک ماه مبارک رمضان حضور و مشارکت فعال داشتند که از تلاش های آنان سپاسگزاری می کنیم.

کد خبر 6084851

دیگر خبرها

  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • ارتباط ستاد بازسازی عتبات با فعالین اقتصادی مغفول مانده است
  • ستاد سهام، ابتکار یزد برای تحقق شعار سال
  • ستاد سهام؛ ابتکار یزد برای تحقق شعار سال /برنامه‌ریزی برای جهش تولید با مشارکت مردم در یزد