Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به فعالیت شیفت عصر این مرکز تا ساعت ۲۳ در ایام مبارک ماه رمضان و نظر به کاهش اهدای خون و ذخائر خونی در این ایام، اعلام کرد: با هماهنگی های صورت گرفته اهداکنندگان خون در ساعات منع تردد شبانه جریمه نمی‌شوند.

«نقی تقوایی» با بیان این که یزدیها در اکثر عرصه‌ها به خصوص اهدای خون پیشتاز هستند، اظهار کرد: همت بلند مردم استان در زمینه اهدای خون، سبب شده که یزد هیچ وقت با کمبود خون و فرآورده‌های خونی مواجه نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کاهش معمول اهدای خون در ماه مبارک رمضان به خصوص در شیفت صبح با توجه به روزه‌داری و گرم بودن هوا، گفت: به منظور مشارکت روزه‌داران در امر اهدای خون، یک شیفت کاری به فعالیت مرکز اصلی اهدای خون استان در میدان ابوذر اضافه شده و علاوه بر شیفت صبح که از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۳ است، شیفت عصر نیز از ۱۷:۳۰ شروع و تا ساعت ۲۳:۰۰ شب ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به منع تردد شبانه که از ساعت ۲۱ اجرا می‌شود، تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با استانداری، فرمانداری و راهنمایی و رانندگی، افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند اعمال جریمه نخواهند شد بنابراین مردم عزیز با خیال راحت برای اهدای خون مراجعه داشته باشند.

مدیر کل انتقال خون استان خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز اهدای خون شهرستان اردکان در شیفت صبح طبق روال عادی و شیفت بعدازظهر از ساعت ۲۱:۰۰ تا ۲۳:۰۰ برقرار است، در مرکز خونگیری آزادشهر هم روزهای زوج ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰ خونگیری انجام می‌شود و در شهرستان میبد همه روزه از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۳:۰۰ اهدای خون انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط موج چهارم کرونا هستیم، عنوان کرد: کلیه افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شدند و از آن به سلامت عبور کرده و یک ماه از بهبودی آن‌ها می‌گذرد، می‌توانند به انتقال خون مراجعه کرده و اهدای پلاسما داشته باشند تا از آن برای بیماران که در بیمارستان بستری هستند و نیاز به پلاسما دارند، استفاده شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان یزد، تقوایی در پایان ضمن اطمینان خاطر به اهداکنندگان خون بابت این که تمامی پروتکل های بهداشتی در مراکز اهدای خون جهت حفظ سلامت آنان رعایت می‌شود، اظهار کرد: مردم اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند و در طول ماه مبارک رمضان اهدای خون داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهداي خون ماه رمضان يزد انتقال خون خون استان اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)

سئول کره جنوبی تنها کلان شهر جهان است که اتوبوس های خودران در یکی از اصلی ترین خیابان‌های آن کار می‌کنند؛ آن هم در شیفت شب.

به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی، مرد ناظر که پشت فرمان نشسته با فشار یک دکمه کوچک کنار می نشیند، نه دست به فرمان می زند نه پا روی پدال می گذارد.

این اتوبوس در خیابان‌های سئول می‌چرخد، سر پیچ ها می‌پیچد و پشت چراغ‌های راهنمایی متوقف می‌شود و ظاهرا کسی توجه زیادی به اتوبوس‌ها نمی کند.

"پارک سانگ اک" مدیر عامل این پروژه می گوید: "یک روز تمام اتوبوس های سئول بدون راننده خواهند شد".

شرکت او 4 سال را صرف توسعه اتوبوس خودران شیفت شب کرده که گفته مقامات شهری اولین اتوبوس  در این نوع در جهان است.

این نوع اتوبوس‌ها و اتومبیل‌ها به عنوان وسایل نقلیه خودران با AV شناخته می شوند.

پارک مدیر عامل شرکت توسعه دهنده این طرح می‌گوید: "افراد کم و کمتری خواهان راندن اتوبوس‌ها هستند و خودران‌ها راه عالی برای پر کردن این خلا هستند".

خیابان های آرام سئول در شب جای مناسبی برای آزمایش این فناوری محسوب می شوند اما این فناوری تا تکمیل و بی عیب و نقص بودن راه زیادی در پیش دارد. جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز به کار اتوبوس‌های بدون راننده در سوئیس حرکت اتوبوس‌های خودران در شبکه حمل و نقل عمومی(+عکس و فیلم) ارسال مواد غذایی با استفاده از خودروهای خودران

دیگر خبرها

  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • ذخایر خونی چهارمحال و بختیاری مطلوب است